WTRYSKI

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Anonymous

WTRYSKI

Postautor: Anonymous » 6 lis 2007, o 01:13

Witam. Posiadam Peugota 309 1.9TD zrobiłem mu remont silnika wymieniłem sworznie na tłokach i pierścienie i mam taki problem że teraz mi strasznie kopci. Pomóżcie bo teraz jak go odpalam to jak by ktoś autobus odpalił zadyma za mną na 100 fajerów

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 6 lis 2007, o 01:21

a witamy witamy :)

pochwal sie kolego swoja maszyną na ogólnym :)

TD to unikat na skale Europejską chyba że jakaś rzeźba :)

A co do dymienia to objawów może być kilka:
padnieta pompa,zuzyte turbo,uszczelka pod głowicą (choć tu dymnienie było by na siwo raczej)...może po prostu jesteś przewrażliwony?? u mnie w BMW 525TDs jak sie dało ostro gazu to zostawała taka chmura dymu że kompletnie zero widoczności...do tego na asfalcie czesto robił sie taki czarny,sadzowy ślad...może po prostu zmień stacje na której tankujesz...

pozdrawiam i czekamy na wiecej info o aucie i na fotki :)

Awatar użytkownika
kuba309GTI
Administrator
Posty: 2595
Rejestracja: 10 sty 2006, o 23:57
Model 309: GTI
Silnik: 1905
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Postautor: kuba309GTI » 6 lis 2007, o 19:16

u mnie seta dymiła jak troche postała, ale jak się ją troche przegazowało to się przepalała i było już dobrze, cóż taki urok turba
Peugeot 309 GTI, 309 Diesel tuning

Anonymous

WTRYSKI

Postautor: Anonymous » 6 lis 2007, o 22:22

witam
to co kolega radzix napisał to niestety wszystko odpada silnik jest po remoncie wymienione uszczelki zimery i sworznie na tłokach oraz pierścienie, przed remontem tak nie dymił. teraz jak sie go odpali to na wolnych zostawia smugę dymu a raczej robi straszna zadymę i chodzi trochę nie równo a jak sie już rozgrzeje to mniej kopci i silnik pracuje równiutko. czy jest możliwe że wtryski są źle wkręcone i przez to dymi chodzi mi o to że nie są idealnie równo w linii prostej względem siebie

ghost80

Postautor: ghost80 » 8 lis 2007, o 02:10

Raczej pokusiłbym się o sprawdzenie pompy wtryskowej - może jest przestawiona, lub rozregulowana

Anonymous

Postautor: Anonymous » 9 lis 2007, o 21:50

oj wydaje mi się że przy składaniu coś źle podłączyli albo źle wyregulowali. polecam pojechać do naprawdę dobrego warsztatu, bo inaczej kase wydasz na kolejne próby naprawy.
A wtryski to same z siebie by się nie popsuły w czasie remontu. Jak dymi na czarno to za mało powietrza dostaje (albo za dużo paliwa), nie spala ropki całkowicie. W kazdym bądź razie nie daj się namówic na grzebanie przy pompie, i sprawdź czy śróbki mają "plomby" z farby.
powodzenia.

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Postautor: bzium » 11 lis 2007, o 20:48

Najważniejsze pytanie: Jaki jest kolor dymu ? :)
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

ghost80

Postautor: ghost80 » 11 lis 2007, o 21:11

Obi pisze:...W kazdym bądź razie nie daj się namówic na grzebanie przy pompie...


Nie myślę o samodzielnym dłubaniu, tylko profesjonalnej regulacji, ale jak napisał bzium ważny jest kolor dymku

Anonymous

Postautor: Anonymous » 15 lis 2007, o 23:26

dymi na bialo a co do podlaczen to na 100% jest ok. dowiadywalem sie troche w warsztatach i powiedziano mi ze to raczej zle ustawiona pompa.troche boje sie przy tym grzebac bo moze byc jeszcze gorzej

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 16 lis 2007, o 07:08

kolega jacko by zrobił nam dobrze :) i pochwalił sie czym jeździ?? :)

ghost80

Postautor: ghost80 » 16 lis 2007, o 13:13

jacko pisze:dymi na bialo a co do podlaczen to na 100% jest ok. dowiadywalem sie troche w warsztatach i powiedziano mi ze to raczej zle ustawiona pompa.troche boje sie przy tym grzebac bo moze byc jeszcze gorzej


A nie mówiłem ;P Znajdź dobry warsztat specjalizujący się w pompach i jedź niech wyregulują - szkoda tak jeździć bo silnik w du..e dostaje, a jak nie masz pojęcia jak, to samemu pompę też możesz zmarnować

Anonymous

Postautor: Anonymous » 21 sty 2008, o 23:31

przerabialem juz ten temat z dymieniem. tzreba poluzowac sróbki pompy wtryskowej (są 4) i przestawic pompe odrobine górą w srtone głowicy. ja proponuje na uruchomionym silniki i patrzyc jak sie zmienia kolor dymu.