Zabrakło benzyny ,pali jak smok.

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
plavi
lwiątko
lwiątko
Posty: 24
Rejestracja: 9 sty 2007, o 16:53
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: wrocek

Zabrakło benzyny ,pali jak smok.

Postautor: plavi » 31 sty 2008, o 15:14

Zabrakło benzyny ,pali jak smok.
Mam pytanie:Czy warto wstrzyknąć trochę paliwa do gaźnika,żeby mu pomóc w rozruchu?
I drugie:Ile max.można ładować akumulator?

Dzięki.
309 GL 1988r. 1.3 280 000 km

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Postautor: bzium » 31 sty 2008, o 15:17

na gaźnikach się nie znam.

jeżeli masz prostownik automatyczny ( chyba już innych nie ma ) to może być podłączony ile chcesz ale zazwyczaj to 12 do 24h
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1029
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Postautor: lukas_0 » 31 sty 2008, o 18:25

jak masz prostownik z amperomierzem to ładujesz tak długo, aż wskazówka zejdzie poniżej 1/3 ampera, jak masz bez amperomierza to kupujesz najtańszy miernik z taką funkcją /analogowy ~10 pln/ włączasz szeregowo i reszta jak wyżej. co do wsztrzykiwania benzyny byłbym ostrożny, ale sprzedają coś co nazywa się power start. jest to areozol i psika się tym do filtra powietrza. podobno działa.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
markos_vw
expert lew
expert lew
Posty: 5373
Rejestracja: 27 lut 2006, o 19:15
Model 309: GOLF
Silnik: 2G
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Postautor: markos_vw » 31 sty 2008, o 18:34

lukas_0 pisze:podobno działa


:))

nie wiem czemu kojarzy mi sie z sytuacja jak mi gaz do filtra cofnęło i tam strzelił :) aż wlotami z maski dym poszedł :)
Obrazek

ghost80

Postautor: ghost80 » 31 sty 2008, o 19:25

Jeśli posiadasz "ręczną" pompkę paliwa (w co wątpię) to podpompowujesz aż zalejesz gaźnik i wsio. Jeśli takiej nie masz, to proponuję zalać gaźnik poprzez przewód "zasilający" od pompki paliwa (zdejmujesz wężyk z gaźnika, zakładasz inny i przez niego podajesz paliwo do gaźnika).

Możesz też kręcić rozrusznikiem aż "zaskoczy", ale nie kręć zbyt długo (max 20 sek.) i rób przerwy pomiędzy kolejnymi próbami (ok. 1min) - to byś nie spalił rozrusznika (no i dobra bateria też potrzebna).


Aku powinno się ładować prądem nie większym niż 1/10 pojemności (np. 45Ah - 4,5A) przez 10 godz. Jeśli posiadasz aerometr, to po uzyskaniu gęstości elektrolitu 1,28 G/cm3 przestajesz ładować.

Awatar użytkownika
plavi
lwiątko
lwiątko
Posty: 24
Rejestracja: 9 sty 2007, o 16:53
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: wrocek

Postautor: plavi » 31 sty 2008, o 20:44

Dzięki za pomoc.

Gaźnik podaje paliwo,przeczyściłem palec i rozdzielacz,dobrze złożyłem i ....
prawie odpalał.Chyba zalałem świece.Akumulator padł.

Prawie zawsze odpalał od pierwszego razu,dlatego nie kupowałem nowego akumulatora,
świece maja z 7 lat ale ja robie 4km.dziennie.

I teraz co lepiej zrobic żeby zapalił:
Wziąć go na hol?
Odpalić z dobrego akumulatora.
Przeczyścić świece(jaki nr.klucza)

Sorrka że marudzę ale staram się wszystko robić sam.


Pozdrawiam i dziękuje.
309 GL 1988r. 1.3 280 000 km

ghost80

Postautor: ghost80 » 31 sty 2008, o 21:28

-Przeczyść świece (chyba klucz "rurowy" 21) - swoją drogą warto by je chyba wymienić po 4 latach
-Naładuj aku i zapal - jak ci się spieszy, to możesz "na pych" (choć ja uważam, że auto ma zapalać samo

damian12345610

Postautor: damian12345610 » 1 lut 2008, o 10:06

Świece klucz 16,ten typ silnika można na hol ponieważ ma łańcuszek rozrządu,awaryjnie są w spreju tzw.startery (są dla diesla i są dla benzyny)i pryskasz nim w rurę wlotu filtra powietrza .O sprawnym akumulatorku nie wspomnę bo to połowa sukcesu.

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Postautor: bzium » 1 lut 2008, o 10:53

Ile lat ma akumulator ? :P
Sprawdź czy wszystkie cele są napełnione elektrolitem. Jeżeli jakaś nie jest dolej wody destylowanej ale jeżeli dużo brakuje ( kilka cel ) to trzeba kupić elektrolit ( kwas ) i zalać w odpowiednich proporcjach.

Prościej: Jeżeli ten aku ma więcej niż 7 lat idziesz do sklepu i kupujesz nowy.
Raz na 5-7 lat to chyba nie jest duży wydatek.
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

Awatar użytkownika
plavi
lwiątko
lwiątko
Posty: 24
Rejestracja: 9 sty 2007, o 16:53
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: wrocek

Postautor: plavi » 1 lut 2008, o 21:09

Panowie wykręciłem świece.Okopcone na czarno i wilgotne.
BOSCH SUPER PLUS FR7D +8
Jutro wybieram się po nowe+aku+przewody.

Czy te świece które wykręciłem mają dobra hmmm wartość cieplną?

309 GL 1988r. 1.294 gaźnik Talbot


Pozdrawiam.
309 GL 1988r. 1.3 280 000 km

damian12345610

Postautor: damian12345610 » 1 lut 2008, o 22:19

jak kupiłem swego to miał wkręcone właśnie boscha przy wymianie na nowe nie mogłem boscha nigdzie dostać więc kupiłem odpowiadające właściwościom w/w świece firmy NGK i przy nich jestem i będę.A dokładnie jakie to jutro zobaczę.Wiem jedno ,że nie wszędzie od ręki dostaniesz bo one nie są chodliwe.A właściwość cieplna to podstawowy parametr świecy.Dlatego nie kupuj na szybkiego i poczekaj aż będą odpowiednie.

Awatar użytkownika
pawel 1xxx
super lew
super lew
Posty: 241
Rejestracja: 24 sty 2008, o 02:23
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Krasnobród (koło Zamościa)

Postautor: pawel 1xxx » 1 lut 2008, o 22:46

Ja bym najpierw spróbował wyczyścić świece (np. szczotką drucianą) (ewentualnie opalić zapalniczką z resztek benzyny). sprawdził czy jest iskra. Jeśli jest to powinien zapalić (jeśli przed tym jak zabrakło benzyny palił bez problemu) W silniku 1.4 mam właśnie takie świece jak napisałeś, więc możliwe że w 1.3 są podobne, ale w większości punktów sprzedających powinni mieć katalog i powinni dobrać. Jeśli chodzi o nowe świece to tylko NGK lub Bosch. Wymiana nigdy nie zaszkodzi. Przewody również polecam tych firm. na inne szkoda kasy, bo nowe już mają przebicie (chyba że gdzieś kupisz orginał)
1.4i 91r tuning? :p
Lancia Dedra 1.6i 96r kombi

Awatar użytkownika
plavi
lwiątko
lwiątko
Posty: 24
Rejestracja: 9 sty 2007, o 16:53
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: wrocek

Postautor: plavi » 2 lut 2008, o 11:33

Pugi ożył,dziękuje za pomoc.
309 GL 1988r. 1.3 280 000 km

damian12345610

Re: Zabrakło benzyny ,pali jak smok.

Postautor: damian12345610 » 2 lut 2008, o 13:01

plavi pisze:Zabrakło benzyny ,pali jak smok.
.


Jak dziennie jeździsz 4km to nie dziw się ,że tyle pali.Silnik nie zdąży dobrze rozgrzać się .Dlatego na krótkich dystansach auta sporo palą.

damian12345610

Postautor: damian12345610 » 3 lut 2008, o 17:39

plavi pisze:Panowie wykręciłem świece.Okopcone na czarno i wilgotne.
BOSCH SUPER PLUS FR7D +8
.


Znalazłem te świece ;
NGK BCP5E i dwa razy kupowałem i jeździłem nawet na iskrach SFE65PRS SUPER ,ale czy one są napewno dobrane idealnie do 1.3 głowy nie dam .Facet po obejrzeniu mądrych książek powiedział że są dobre ,ale może tylko chciał sprzedać i zarobić.Fakt silnik nie wybuchł.