BLOS

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Anonymous

BLOS

Postautor: Anonymous » 15 kwie 2008, o 03:13

Witam.
Co myślicie o takim wynalazku jak BLOS gaźnik do lpg.
Czy można takie cos załorzyć do silnika 1300 na gaźniku? model silnika G1.

Prosze o rade

Michał

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 15 kwie 2008, o 10:46

owszem,mozna wersje bez elektronicznej regulacji(bo sondy lambda raczej nie masz) Zadaj sobie tylko pytanie czy warto wydac na to urzadzenie pieniadze. Na moj gust Blos jest dobry ale do mocniejszych silnikow z gaznikiem lub k-jet,bo wtedy nie dlawi dolotu,a przy tym jest mimo wszystko bardziej czuly.Osobiscie uwazam ze nie warto,ale jak masz za duzo pieniedzy.
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Postautor: lukas_0 » 16 kwie 2008, o 08:41

z tego co się doczytałem blos nie ma nic wspólnego z elektroniką. czysta mechanika. dlatego jest to bardzo ciekawe i niezniszczalne rozwiązanie. pytanie tylko od jakiej pojemności/mocy zaczyna być opłacalne. czy ktoś montował to ustrojstwo w peugeotach? jeśli tak prosiłbym o spostszeżenia , instrukcję montażu i regulacji.

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 16 kwie 2008, o 10:16

Blos Evolution,

Blos Evolution is a system approved for powering on LPG catalytic vehicles complying with the anti-polluting Euro 1 and Euro 2 standards. It consists of a BLOS mixer modified with a STEP motor and controlled by the Just ECU. Due to these operations it is possible to use it in countries where the 67R-01 certification is not required. For a correct use refer to the operating instructions.

Sa dwa rodzaje Blos'a lukas. Wiem jak to sie sprawuje w silniku VW od scirro,w ktorym seryjnie byl k-jet i moge powiedziec ze po wielu zmudnych regulacjach system ten dal w koncu zadowalajace ekefty,primo:auto sie nie dusilo jak przy zwyklym mikserze i w konsekwencji spalanie poszlo w cyklu miejskim w dol o 1,5 l gazu
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Postautor: lukas_0 » 16 kwie 2008, o 11:06

:oops: zwracam honor. wrodzone lenistwo ograniczyło moją lekturę do najwyraźniej przestarzaych informacji z polskich stron.

mimo wszystko poszukuje informacji jak to może chodzić na silniku gaźnikowym 1.6 który w nominale ma 94 koniki.

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 16 kwie 2008, o 11:20

nie ma co sie oszukiwac,ze silnik bedzie chodzil lepiej. Jak mozesz go kupic w przyzwoitej cenie(mowie o Blosie) i poradzisz sobie z montazem a potem regulacja,to nie ma co sie zastanawiac. Pamietam ze kosztowal on kilka stowek(300-400zl) a jak jest teraz to nie wiem.
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Postautor: lukas_0 » 16 kwie 2008, o 12:14

byłbyś taki kochany :wink: i skrobnął słówko na temat montażu i ze dwa na temat regulacji? po lekturze instrukcji mam niejakie pojęcie o montażu, ale instrukcja przewiduje regulacje na podstawie analizatora spalin do którego nie mam dostępu. a można bez analizatora?

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 16 kwie 2008, o 13:05

Instalacja praktycznie jak miksera,z tego co pamietam,w zaleznosci do czego zakladasz,a regulacji samemu nie bede ci doradzal.wydaje mi sie ze nawet gazownicy nie lubia zabawy z tym urzadzeniem,ale jak juz sie zdecydujesz na robote z tym to warto im zaplacic i niech twoja mieszanka oscyluje wokol stechiometrycznej.
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 16 kwie 2008, o 13:08

Z ciekawostek mozesz jeszcze poszperac po necie,wiem ze na forum lanosa cos takiego bylo,mianowicie koles zrobil sobie mikser wlasnego pomyslu. troche zabawy z obrabiarka i fantazji,w kazdym razie mowil ze efekt w postaci mocy i spalania bardzo go zadowolil. mikser byl rowniez zwezka,tyle ze nie tak drastyczna jak wkladaja gaziarze. Pamietam jak moj znajomy takie cudo sobie wytoczyl i zalozyl,jednak mial jakies jaja wiec odstawil ten sprzet,tymbardziej ze instalacja byla na gwarancji.
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Postautor: lukas_0 » 16 kwie 2008, o 23:20

ten mixeer jak mi się wydaje to to coś co ktoś nazwał " kuchenką" i siedzi nad gaźnikiem a do tego dochodzi wąż z parownika. czy dobrze kombinuję?

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Postautor: lukas_0 » 2 maja 2008, o 20:07

poza ną temat zdaje się nikogo nie interesować więc kłódeczka :)