Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 17 sty 2018, o 01:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BLOS
PostNapisane: 15 kwi 2008, o 03:13 
Witam.
Co myślicie o takim wynalazku jak BLOS gaźnik do lpg.
Czy można takie cos załorzyć do silnika 1300 na gaźniku? model silnika G1.

Prosze o rade

Michał


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2008, o 10:46 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 09:14
Posty: 539
Lokalizacja: Kraków
Model 309: GTi
Silnik: XU9
owszem,mozna wersje bez elektronicznej regulacji(bo sondy lambda raczej nie masz) Zadaj sobie tylko pytanie czy warto wydac na to urzadzenie pieniadze. Na moj gust Blos jest dobry ale do mocniejszych silnikow z gaznikiem lub k-jet,bo wtedy nie dlawi dolotu,a przy tym jest mimo wszystko bardziej czuly.Osobiscie uwazam ze nie warto,ale jak masz za duzo pieniedzy.

_________________
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2008, o 08:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 22:25
Posty: 1027
Lokalizacja: edynburg
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
z tego co się doczytałem blos nie ma nic wspólnego z elektroniką. czysta mechanika. dlatego jest to bardzo ciekawe i niezniszczalne rozwiązanie. pytanie tylko od jakiej pojemności/mocy zaczyna być opłacalne. czy ktoś montował to ustrojstwo w peugeotach? jeśli tak prosiłbym o spostszeżenia , instrukcję montażu i regulacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2008, o 10:16 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 09:14
Posty: 539
Lokalizacja: Kraków
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Blos Evolution,

Blos Evolution is a system approved for powering on LPG catalytic vehicles complying with the anti-polluting Euro 1 and Euro 2 standards. It consists of a BLOS mixer modified with a STEP motor and controlled by the Just ECU. Due to these operations it is possible to use it in countries where the 67R-01 certification is not required. For a correct use refer to the operating instructions.

Sa dwa rodzaje Blos'a lukas. Wiem jak to sie sprawuje w silniku VW od scirro,w ktorym seryjnie byl k-jet i moge powiedziec ze po wielu zmudnych regulacjach system ten dal w koncu zadowalajace ekefty,primo:auto sie nie dusilo jak przy zwyklym mikserze i w konsekwencji spalanie poszlo w cyklu miejskim w dol o 1,5 l gazu

_________________
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2008, o 11:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 22:25
Posty: 1027
Lokalizacja: edynburg
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
:oops: zwracam honor. wrodzone lenistwo ograniczyło moją lekturę do najwyraźniej przestarzaych informacji z polskich stron.

mimo wszystko poszukuje informacji jak to może chodzić na silniku gaźnikowym 1.6 który w nominale ma 94 koniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2008, o 11:20 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 09:14
Posty: 539
Lokalizacja: Kraków
Model 309: GTi
Silnik: XU9
nie ma co sie oszukiwac,ze silnik bedzie chodzil lepiej. Jak mozesz go kupic w przyzwoitej cenie(mowie o Blosie) i poradzisz sobie z montazem a potem regulacja,to nie ma co sie zastanawiac. Pamietam ze kosztowal on kilka stowek(300-400zl) a jak jest teraz to nie wiem.

_________________
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2008, o 12:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 22:25
Posty: 1027
Lokalizacja: edynburg
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
byłbyś taki kochany :wink: i skrobnął słówko na temat montażu i ze dwa na temat regulacji? po lekturze instrukcji mam niejakie pojęcie o montażu, ale instrukcja przewiduje regulacje na podstawie analizatora spalin do którego nie mam dostępu. a można bez analizatora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2008, o 13:05 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 09:14
Posty: 539
Lokalizacja: Kraków
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Instalacja praktycznie jak miksera,z tego co pamietam,w zaleznosci do czego zakladasz,a regulacji samemu nie bede ci doradzal.wydaje mi sie ze nawet gazownicy nie lubia zabawy z tym urzadzeniem,ale jak juz sie zdecydujesz na robote z tym to warto im zaplacic i niech twoja mieszanka oscyluje wokol stechiometrycznej.

_________________
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2008, o 13:08 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 09:14
Posty: 539
Lokalizacja: Kraków
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Z ciekawostek mozesz jeszcze poszperac po necie,wiem ze na forum lanosa cos takiego bylo,mianowicie koles zrobil sobie mikser wlasnego pomyslu. troche zabawy z obrabiarka i fantazji,w kazdym razie mowil ze efekt w postaci mocy i spalania bardzo go zadowolil. mikser byl rowniez zwezka,tyle ze nie tak drastyczna jak wkladaja gaziarze. Pamietam jak moj znajomy takie cudo sobie wytoczyl i zalozyl,jednak mial jakies jaja wiec odstawil ten sprzet,tymbardziej ze instalacja byla na gwarancji.

_________________
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwi 2008, o 23:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 22:25
Posty: 1027
Lokalizacja: edynburg
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
ten mixeer jak mi się wydaje to to coś co ktoś nazwał " kuchenką" i siedzi nad gaźnikiem a do tego dochodzi wąż z parownika. czy dobrze kombinuję?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, o 20:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 22:25
Posty: 1027
Lokalizacja: edynburg
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
poza ną temat zdaje się nikogo nie interesować więc kłódeczka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL