Diesel - brak wolnych obrotow

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

krolik54
super lew
super lew
Posty: 233
Rejestracja: 28 mar 2007, o 20:50
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Diesel - brak wolnych obrotow

Postautor: krolik54 » 17 maja 2008, o 12:52

Witam od paru dni auto ma problem z zapaleniam na dotyk, musi chwile dluzej pokrecic zaby zapalic, problem polega na tym ze jak zapali wolne obroty skacza czasem potrafi nawet zgasnac ;/ , najdzieniejsze jest to ze jak pochodzi po odpaleni 20-60 sek to obroty wracja donormy, na cieplym silniku jest podobnie, moze troche lepiej niz na zimnym.

co tu moze byc nie tak? swiece zarowej nie grzeja? automat ssania nawalil? nie mam pojecia co jeszcze sprawdzic

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Postautor: bzium » 17 maja 2008, o 16:41

1. jest dość ciepło więc min 2-3 musiałyby paść
2. czy nie masz syfu w filtrze paliwa ??
3. dymi po odpaleniu jeżeli tak to jak mocno ( kolor bymu )
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

krolik54
super lew
super lew
Posty: 233
Rejestracja: 28 mar 2007, o 20:50
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Postautor: krolik54 » 17 maja 2008, o 17:27

filtr paliwa nowka na wyzszych obrotach chodzi ok nie dlawi sie, chociaz juz kiedys podobnie mialem ze ciezko palil przyczyna byl filtr paliwa , moze zle zalozylem? pomylilem dojcie z baku do wyjscia do pompy? tylko zaraz po wymianie bylo ok takie cos zaczelo sie dziac po jakis 300km

z auta ani dymu nie widac nawet nie jest bialy

ghost80

Postautor: ghost80 » 17 maja 2008, o 22:39

Pierwsze to sprawdź świece żarowe - tylko nie na "przejście" prądu, bo to lipny sposób, a wykręć i na krótko pod aku.
A drugie, to automat ssania - jak silnik zimny, to linka powinna być naprężona, a jak ciepły to luźna

krolik54
super lew
super lew
Posty: 233
Rejestracja: 28 mar 2007, o 20:50
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Postautor: krolik54 » 17 maja 2008, o 23:02

no wlasnie to linke bede musial obadac, co do swiec to jedna wykrecilem i lekko okopcona jest, nie wiem jak reszta.

Bardziej zastanawaia mnie ten filtr paliwa czy jak na odwort przewody paliwowe podlaczylem czy moze byc taki efekt

ghost80

Postautor: ghost80 » 17 maja 2008, o 23:10

W pompce (tej ręcznej, nad filtrem) są zaworki zwrotne (co by się paliwo do zbiornika nie wracało) i możliwe że i to bruździ... Zamień przewody i zobaczysz czy jest różnica
Świece okopcone będą zawsze, bo pracują w styczności ze spalinami, ale wygląd to nie wszystko - jak ją na krótko podłączysz, to powinna się rozgrzać do białości

krolik54
super lew
super lew
Posty: 233
Rejestracja: 28 mar 2007, o 20:50
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Postautor: krolik54 » 17 maja 2008, o 23:14

swiecie bede musial sprawdzic tylko hmmm czy po odpalneiu gubil by oboroty na cieplym silnku?

ghost80

Postautor: ghost80 » 18 maja 2008, o 00:17

Jak głupieje ciepły to albo nie dostaje paliwa, albo pompa wtryskowa się kończy. Sprawdź te przewody paliwowe

krolik54
super lew
super lew
Posty: 233
Rejestracja: 28 mar 2007, o 20:50
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Postautor: krolik54 » 18 maja 2008, o 10:41

co sie okazalo filtr paliwa polaczylem na chwile przewody pomijajac filtr i pali na dotyk, co dziwne filtr jest nowka zrobilem na nim jakies 400km i zaczal sie dusic....dziwne moze wadliwy filtr? albo zle podlaczylem i to mialo wplyw na szybkie zapchanie sie?

ghost80

Postautor: ghost80 » 18 maja 2008, o 11:28

Samemu filtrowi wsio ryba w która stronę płynie paliwo, ale raczej pompka nad filtrem (zaworki) blokują przepływ

Awatar użytkownika
bartek_h
super lew
super lew
Posty: 420
Rejestracja: 15 maja 2006, o 10:54
Model 309: GT
Silnik: 1905
Lokalizacja: Katowice

Postautor: bartek_h » 18 maja 2008, o 14:29

W benzynce jest na filtrze zaznaczony kierunek przepływu paliwa, więc obojętny on być nie może..
#_Peugeot309GT_#

krolik54
super lew
super lew
Posty: 233
Rejestracja: 28 mar 2007, o 20:50
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Postautor: krolik54 » 18 maja 2008, o 15:24

Umnie filtr wyglada tak:

Obrazek





teraz z ktorej ma isc do pompy a z ktorej od baku ? mam rysunek takiego filtru ale opis po francusku ;/

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Postautor: bzium » 18 maja 2008, o 17:07

lewa strona do silnika ;] nawet masz strzałkę
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

krolik54
super lew
super lew
Posty: 233
Rejestracja: 28 mar 2007, o 20:50
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Postautor: krolik54 » 18 maja 2008, o 19:17

tez mi sie tak wydawalo ale jest na odwrot i auto chodzi pieknie, a przyczyna byl lekko pekniety wezyk ktory szedl od baku i zuzyty scisk ktory nie trzymal dobrze i uklad sie zapowietrzal

Awatar użytkownika
pawel 1xxx
super lew
super lew
Posty: 241
Rejestracja: 24 sty 2008, o 02:23
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Krasnobród (koło Zamościa)

Postautor: pawel 1xxx » 18 maja 2008, o 21:14

Jak to na odwrót?? :shock: Jeszcze się z takim filtrem nie spotkałem, żeby strzałki były na odwrót... :lol:
1.4i 91r tuning? :p
Lancia Dedra 1.6i 96r kombi