z jaką siłą dokręcać pokrywe zaworów??

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Anonymous

z jaką siłą dokręcać pokrywe zaworów??

Postautor: Anonymous » 13 cze 2008, o 23:57

siema poci mi sie uszczekla pod pokrywą zaworów ('91 1,4) myślicie ze jak ja dokręce to przestanie? i tu moje pytanie z jaka siłą powinna być dokręcona?

Awatar użytkownika
palpio
extra lew
extra lew
Posty: 790
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 23:07
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Przemyśl

Postautor: palpio » 14 cze 2008, o 06:06

Jeśli jest to stara uszczelka to jak ją dociągniesz to i tak bedzie sie pocić

Anonymous

Postautor: Anonymous » 14 cze 2008, o 13:38

to jeszcze zależy od uszczelki. Są oryginały i zamienniki. Zamienniki są tańsze ale za to zrobione z twardszej gumy przez co przepuszczają trochę. U mnie poszło na silikon i z głowy...

Awatar użytkownika
markos_vw
expert lew
expert lew
Posty: 5373
Rejestracja: 27 lut 2006, o 19:15
Model 309: GOLF
Silnik: 2G
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Postautor: markos_vw » 14 cze 2008, o 13:42

sorry ale czy aby ta uszczelka nie kosztuje 12-15 zł ? wiec troche nie rozumiem po co ta rozmowa?
Obrazek

ghost80

Postautor: ghost80 » 15 cze 2008, o 14:26

Po pierwsze to jeśli uszczelka jest "stara" to jest przegrzana (przez co stwardniała i sztywna) i jej dokręcenie nic nie pomoże, a nawet całkiem może się rozlecieć.
A dokręcanie kluczem dynamometrycznym to chyba żart, bo wystarczy odrobinę wyczucia przy skręcaniu i będzie git. Dodam tylko, że przy montażu nowej uszczelki można dokręcić lekko i po uruchomieniu skontrolować szczelność - jeśli cieknie dokręcamy mocniej
Pozdro

Anonymous

Postautor: Anonymous » 24 cze 2008, o 18:11

wymieniłem na nową 5 min roboty i nie cieknie- 20zł kosztowała

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Postautor: Remiq » 25 maja 2009, o 20:32

Z tą siłą to bywa różnie np. w sobotę udało mi się ukręcić szpilkę, a było to tak:

Chciałem założyć nowo nabyte tulejki dystansowe, bo jak niektórzy wiedzą poprzednie były rzeźbą zrobionąz wkrętek. Szukałem oryginalnych takich jak na foto w kółku czerwonym
Obrazek
ale udało mi się nabyć tylko takie jak na zdj poniżej poz 6
Obrazek
Niestety jak się okazało poprzednie były niższe przez co pokrywa się rozeszła i nie byłem w stanie uszczelnić. Uszczelke dałem oczywiście nową. No chyba, że sprzedali mi nie od tego i są poprostu za długie i dlatego nie mogę uszczelnić. Wiem, że to się powinno praktycznie ręką dokręcić i musi być szczelne. Musiałem powrócić do starego, sprawdzonego systemu. W sumie nie był zły, ale chciałem ulepszyć i przy okazji ukręciłem szpilkę. Znalazłem śrubę z tym gwintem, odciąłem łeb i trzyma. Pytanie jak długo??

W związku z tym mam kilka pytań:
- jakiej wys. jest ta org podkładka ze zdjęcia w czerwonym kułku,
- gdzie można ją kupić,
- czy jakaś mądra książka podaje moment dokręcenia,
- czy org szpilki są jakoś specjalnie wykonane,
- z czego macie te podkładki z poz 5.
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci