Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 25 lut 2018, o 21:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 cze 2008, o 23:57 
siema poci mi sie uszczekla pod pokrywą zaworów ('91 1,4) myślicie ze jak ja dokręce to przestanie? i tu moje pytanie z jaka siłą powinna być dokręcona?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 cze 2008, o 06:06 
Offline
extra lew
extra lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 kwi 2008, o 23:07
Posty: 790
Lokalizacja: Przemyśl
Jeśli jest to stara uszczelka to jak ją dociągniesz to i tak bedzie sie pocić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 cze 2008, o 13:38 
to jeszcze zależy od uszczelki. Są oryginały i zamienniki. Zamienniki są tańsze ale za to zrobione z twardszej gumy przez co przepuszczają trochę. U mnie poszło na silikon i z głowy...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 cze 2008, o 13:42 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, o 19:15
Posty: 5373
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Model 309: GOLF
Silnik: 2G
sorry ale czy aby ta uszczelka nie kosztuje 12-15 zł ? wiec troche nie rozumiem po co ta rozmowa?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 cze 2008, o 14:26 
Po pierwsze to jeśli uszczelka jest "stara" to jest przegrzana (przez co stwardniała i sztywna) i jej dokręcenie nic nie pomoże, a nawet całkiem może się rozlecieć.
A dokręcanie kluczem dynamometrycznym to chyba żart, bo wystarczy odrobinę wyczucia przy skręcaniu i będzie git. Dodam tylko, że przy montażu nowej uszczelki można dokręcić lekko i po uruchomieniu skontrolować szczelność - jeśli cieknie dokręcamy mocniej
Pozdro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 cze 2008, o 18:11 
wymieniłem na nową 5 min roboty i nie cieknie- 20zł kosztowała


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, o 20:32 
Offline
extra lew
extra lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2006, o 13:50
Posty: 793
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Silnik: 1.4i
Z tą siłą to bywa różnie np. w sobotę udało mi się ukręcić szpilkę, a było to tak:

Chciałem założyć nowo nabyte tulejki dystansowe, bo jak niektórzy wiedzą poprzednie były rzeźbą zrobionąz wkrętek. Szukałem oryginalnych takich jak na foto w kółku czerwonym
Obrazek
ale udało mi się nabyć tylko takie jak na zdj poniżej poz 6
Obrazek
Niestety jak się okazało poprzednie były niższe przez co pokrywa się rozeszła i nie byłem w stanie uszczelnić. Uszczelke dałem oczywiście nową. No chyba, że sprzedali mi nie od tego i są poprostu za długie i dlatego nie mogę uszczelnić. Wiem, że to się powinno praktycznie ręką dokręcić i musi być szczelne. Musiałem powrócić do starego, sprawdzonego systemu. W sumie nie był zły, ale chciałem ulepszyć i przy okazji ukręciłem szpilkę. Znalazłem śrubę z tym gwintem, odciąłem łeb i trzyma. Pytanie jak długo??

W związku z tym mam kilka pytań:
- jakiej wys. jest ta org podkładka ze zdjęcia w czerwonym kułku,
- gdzie można ją kupić,
- czy jakaś mądra książka podaje moment dokręcenia,
- czy org szpilki są jakoś specjalnie wykonane,
- z czego macie te podkładki z poz 5.

_________________
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL