autko stracilo wysokie obroty?

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

xipe

autko stracilo wysokie obroty?

Postautor: xipe » 2 wrz 2008, o 23:10

Powiem prawde rece opadaja przy tym samochodziku. od nowosci na dluzszych trasach cos potrafi piszczec z przodu i zaden mechanik nie wie co to jest. od nowosci woz po odpaleniu nie ma mocy przez pare pierwszych minut. Pol roku trwalo nim zaczal jezdzic normalnie bo modul zaplonowy byl strzelony, ale oczywiscie przy mechanikach zawsze chodzil pieknie.
Ale ostatnio to juz naprawde przegial.
najpierw przy jezdzie powyzej 130 km zaczal zapalac kontrolke od komputera, potem po przejechaniu jakichs 400 km przy wyprzedzaniu autko na 4 przy 80 zaczelo sie dusic. do samego domu jechalem w porywach 90 bo tyle pozwalala 5 wyciagnac jak z gorki bylo. ruszanie tez tragedia bo kazde mocniejsze docisniecie gazu i autko zaczynalo sie dusic i predkosc zamiast wzrastac spadala.
Oczywiscie dzis autko chodzi pieknie wkreca na obroty i wogole, wiec nawet nie ma co jechac do mechanika bo zas potrzymaja i stwierdza ze wszystko jest ok. Ma ktos jakies pomysly co mu moze dolegac?

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 3 wrz 2008, o 06:02

jaki silnik i uklad zasilania??
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

xipe

Postautor: xipe » 3 wrz 2008, o 07:44

silniczek 1,4 na jednopunktowym wtrysku i benzynka

Awatar użytkownika
palpio
extra lew
extra lew
Posty: 790
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 23:07
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Przemyśl

Postautor: palpio » 3 wrz 2008, o 08:37

Pompę paliwa sprawdzili czy trzyma ciśnienie?
Filtry dawno wymieniane?
Zczytali błędy kompa?
Autko ma katalizator i wjakim stanie?
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego

xipe

Postautor: xipe » 3 wrz 2008, o 09:47

pompa jest ok, filtry wymieniane jakies 5k km temu.
jesli chodzi o komputer to twierdza ze bledow nie ma, choc dla mnie to troche dziwne bo czasem kontrolka zapala sie i gasnie a czasem chwile miga po odpaleniu nim zgasnie.
co do katalizatora to nie wiem w jakim jest w autku stanie, podjade najwyzej dzis albo jutro niech rzuca na niego okiem

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 3 wrz 2008, o 13:02

jest w tym systemie przeplywka? warto na to spojrzec
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

Awatar użytkownika
DJPreZes
super lew
super lew
Posty: 255
Rejestracja: 19 wrz 2007, o 12:17
Silnik: 1361
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Postautor: DJPreZes » 3 wrz 2008, o 13:23

Nie dawaj "specom" dojsc do kompa ;] Zeby odczytac bledy potrzebujesz kawal kabla i to wszystko. Szukasz wtyczki "serwisowej" (taka zielona, najczesciej w okolicy kielicha prawego - tego od kierowcy), wkladasz tam ten kabel (sa niby dwie dziury, ale tylko do jednej dochodzi kabel :P) i po przekreceniu kluczyka dotykasz na sekunde do masy i czytasz. Ogolnie to co opisales wyglada jak blad 33, czyli czujnik polozenia przepustnicy. Jak to sie je? A no albo sie czujnik wymienia (zapomnij, ze go dostaniesz..jak dostaniesz, to nie wymienisz "tak jak trzeba") albo caly modul wtrysku. Oczywiscie moze to byc jakas inna przyczyna...
205 Indiana, wkrotce ze zderzakiem od 309 GTI ;) Wierzy ktoś jeszcze w ten zderzak? :)

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Postautor: Remiq » 3 wrz 2008, o 15:27

Można tez bez kabelka. Zdejmij katalizator i przejedz się kawałek gdzieś w ustronnym miejscu to zobaczysz jak chodzi.
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci

xipe

Postautor: xipe » 28 maja 2009, o 16:42

grunt to mechanicy. kilka dni po zadaniu pytania autku sie ozdrowialo, 3 dni temu znow zaczely sie problemy. wizyta u 1 mechanika, kazal wymienic sprzeglo i dopiero przyjechac bo przy slizgajacym sie sprzegle nie jest w stanie przeprowadzic diagnostyki.
2 kazal wymieniac caly komputer, a samochodzik wywala mi ewidentnie kod 3-1 i od gory wiecznie mam lekko mokry silniczek. wiec grunt to odstawiac auta do mechanikow. wymienia nam wszystko tylko nie to co potrzeba ;/ jutro jade zamowic ta pokrywe i mam nadzieje wreszcie rozwiazac problem.