309 1.9D 617.000 przestał palić POMOCY!!!

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
pustelnik3
lwiątko
lwiątko
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2009, o 15:14
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

309 1.9D 617.000 przestał palić POMOCY!!!

Postautor: pustelnik3 » 22 mar 2009, o 10:59

Witam!

Jestem nowy na forum i mam następujący problem dzisiaj padł mi pug całkowicie!

A mianowicie zawsze kopcił przy starcie robił wielką zadymę ale paliła na dotyk i problemu nie było tylko po zapłonie trzeba go było potrzymać ok 1 min na gazie bo gasł a potem wszystko było już ok a działo się tak po jakichś 8 godzinach bezczynności silnika!

A dziś już nic nie pomogło rozrusznik kręci dymek z rury idzie silnik pyka ale zapalić nie chce tak kręcił z 20 razy aż padł aku!

Jak ktoś coś wie na ten temat to prosiłbym o pomoc!!!!
PEUGEOT 309 '87 GRD 1,9 634.000 zobaczę ile jeszcze kilosów nabije!

krolik54
super lew
super lew
Posty: 233
Rejestracja: 28 mar 2007, o 20:50
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Postautor: krolik54 » 22 mar 2009, o 12:09

Moze silnik doszedl do kresu swoich mozliwosci?

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 22 mar 2009, o 12:27

sprawdz najpierw świece, potem czy dostaje paliwo na wtryski, proponuje też sprawdzic luzy zaworowe miałem kilka przypadków ze na zimno nie było luzu na zaworach ssących.

Awatar użytkownika
pustelnik3
lwiątko
lwiątko
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2009, o 15:14
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Postautor: pustelnik3 » 22 mar 2009, o 12:46

ok spróbuje ale najpierw aku muszę naładować a potem będę myślał dalej ale jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to wszystkie przyjmuje
PEUGEOT 309 '87 GRD 1,9 634.000 zobaczę ile jeszcze kilosów nabije!

Awatar użytkownika
pustelnik3
lwiątko
lwiątko
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2009, o 15:14
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Postautor: pustelnik3 » 22 mar 2009, o 15:08

nie podaje paliwa na wtryski pompuje pompką i nic świece NGK mają 40 tyś dopiero wiec odpada tylko tłoki skaczą dymek z rury
PEUGEOT 309 '87 GRD 1,9 634.000 zobaczę ile jeszcze kilosów nabije!

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 22 mar 2009, o 17:00

skoro jakiś dym leci z rury to raczej podaje paliwo, sprawdź świece może tam byc przyczyna.

Awatar użytkownika
pustelnik3
lwiątko
lwiątko
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2009, o 15:14
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Postautor: pustelnik3 » 22 mar 2009, o 18:06

jutro wymienię filtr paliwa bo ostatnio go ruszano z jakieś 50 tys kilometrów temu wprawdzie jeżdżę na czystej ropie bez dodatków ale różnie na tych stacjach bywa tydzień temu lałem na nestea i od tego czasu jaja się robią
PEUGEOT 309 '87 GRD 1,9 634.000 zobaczę ile jeszcze kilosów nabije!

krolik54
super lew
super lew
Posty: 233
Rejestracja: 28 mar 2007, o 20:50
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Postautor: krolik54 » 22 mar 2009, o 21:39

jezeli swiece byly wymieniane 40tys temu to zainteresowal bym sie nimi

Awatar użytkownika
pustelnik3
lwiątko
lwiątko
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2009, o 15:14
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Postautor: pustelnik3 » 23 mar 2009, o 13:25

filtr wymieniony (paliwa i powietrza) dale nic tylko pyrka dymek z dupy idzie strzela kułka na wtryski paliwo idzie (przedtem nie podawało) jestem mechanikiem amatorem i nie bardzo wiem jak dostać się do świec żarowych proszę o pomoc i jakieś instrukcje
PEUGEOT 309 '87 GRD 1,9 634.000 zobaczę ile jeszcze kilosów nabije!

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 23 mar 2009, o 13:34

otwierasz maske i za pompą wtryskową pod wtryskami znajdują sie swiece połączone przewodem elektrycznym przykręconym do każdej nakrętką na klucz 8, żeby sprawdzic odkrecasz nakrętki, zdejmujesz kabel je łączący i każdą po kolei sprawdzasz za pomocą kabla jedną strone przykładasz do gwintu drugą do klemy plusowej akumulatora jak zaiskrzy to jest ok, wszystkie powinny jednakowo iskrzyc, sprawdź tez czy dochodzi prąd na świece jak świeci sie kontrolka.

Awatar użytkownika
pustelnik3
lwiątko
lwiątko
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2009, o 15:14
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Postautor: pustelnik3 » 23 mar 2009, o 15:05

wielkie dzięki jutro jak znajdę chwile czasu to sprawdzę puki co autobusem do roboty po prostu bajecznie napisze co i jak gdy juz pogrzebie
pozdrawiam
PEUGEOT 309 '87 GRD 1,9 634.000 zobaczę ile jeszcze kilosów nabije!

Rysiek24

Postautor: Rysiek24 » 24 mar 2009, o 20:29

ja bym sprawdzil kompresje .

Awatar użytkownika
pustelnik3
lwiątko
lwiątko
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2009, o 15:14
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Postautor: pustelnik3 » 24 mar 2009, o 21:48

a jak to zrobić bo wiesz Rysiek jestem laikiem w tych sprawach
PEUGEOT 309 '87 GRD 1,9 634.000 zobaczę ile jeszcze kilosów nabije!

Rysiek24

Postautor: Rysiek24 » 24 mar 2009, o 22:02

musisz wyjac wtrysk i w jego miejsce wkrecic takie urzadzonko .Ogolnie troszke babraniny jest , przy okazj mogl bys sprawdzic czy wtryski leja czy rozpylaja.

Awatar użytkownika
pustelnik3
lwiątko
lwiątko
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2009, o 15:14
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Postautor: pustelnik3 » 25 mar 2009, o 19:24

chyba takiego urzadzonka nie posiadam ale zobacze so uda mi sie zrobic w tej sprawie
PEUGEOT 309 '87 GRD 1,9 634.000 zobaczę ile jeszcze kilosów nabije!