309 1.9D 617.000 przestał palić POMOCY!!!

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

ghost80

Postautor: ghost80 » 26 mar 2009, o 01:21

Silnik wysokoprężny będzie pracował, jeśli będą spełnione trzy warunki:
-jest paliwo (tu pompka zasilająca, filtry, pompa wtryskowa i wtryski)
-odpowiednie ciśnienie (sprężania)
-temperatura (w czasie rozruchu zapewniają ją świeczki żarowe)
Więc po kolei.
Świece żarowe - najpewniej jest je wykręcić i podłączając bezpośrednio pod aku zobaczyć czy grzeją (czasem mierzenie "zwarcia", czy oporności nie wystarcza).
Podjedź kolego do jakiegoś "dobrego" warsztatu i za parę groszy ci zmierzą ciśnienie.
Tak jak rysiek zauważył, pies wie jak przy takim przebiegu wyglądają wtryski, więc warto by też je sprawdzić (a w razie konieczności wymienić końcówki) - zdiagnozuje ci to warsztat zajmujący się naprawą pomp wtryskowych

Awatar użytkownika
pustelnik3
lwiątko
lwiątko
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2009, o 15:14
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Postautor: pustelnik3 » 26 mar 2009, o 07:45

tak właśnie zamierzam zrobić pod warunkiem że odpali dopiero we wtorek mam umówionego mechanika starszego faceta od ropniaków puki co w weekend zobaczę świece a na wtryski dochodzi paliwo ale bardzo powoli na samym rozruszniku się sączy i dym z rury leci to pierwszy raz jak mnie zawiódł ni z tego ni z owego po prostu nie odpalił w zeszłą niedziele rano a w sobotę wieczorem jeszcze jeździłem po sklepach nie chce go stracić bardzo wygodny samochodzik przyjemnie się prowadzi mało palił bo ok 5 - 5,5 L
PEUGEOT 309 '87 GRD 1,9 634.000 zobaczę ile jeszcze kilosów nabije!

Rysiek24

Postautor: Rysiek24 » 26 mar 2009, o 10:29

zobacz czy odpali na pych , da ci to mniej wiecej odpowiedz czy pompa w ogole pracuje prawidlowo.

Niestety ale przy takim przebiegu , musizz sie liczyc z malym lub duzym remontem , bo spodziewam sie ze jeszcze silnika nikt nie rozbieral. Ale tu cie pociesze , silnik nie konczy sie ot tak na raz , najczesciej padaja swiece i wtryski , ewentualnie pompa jest juz zajechana i wymaga regeneracji.

Awatar użytkownika
pustelnik3
lwiątko
lwiątko
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2009, o 15:14
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Postautor: pustelnik3 » 2 kwie 2009, o 18:47

niestety nie mam siły już z nim walczyć wymieniłem świece ale aku już mam za slaby i nie ma wystarczająco mocy żeby dłużej pokręcić rozrusznikiem bo jak już prawie odpala to pada aku sprzedam go w całości na części jeśli ktoś ma ten model to może mu się przyda cena 600 zł tylko prośba żeby zrzekł się OC bo chcę je przepisać na inny
PEUGEOT 309 '87 GRD 1,9 634.000 zobaczę ile jeszcze kilosów nabije!

Awatar użytkownika
pustelnik3
lwiątko
lwiątko
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2009, o 15:14
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Postautor: pustelnik3 » 9 kwie 2009, o 23:54

sprawa się rozwiązała już zrobiony jeździ ciesze się bardzo wymienione świece płyn hamulcowy rozrząd ustawiony wszystko lala
PEUGEOT 309 '87 GRD 1,9 634.000 zobaczę ile jeszcze kilosów nabije!

Rysiek24

Postautor: Rysiek24 » 11 kwie 2009, o 19:00

a co mu dolegalo ? rozrzad przestawiony ?

Awatar użytkownika
pustelnik3
lwiątko
lwiątko
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2009, o 15:14
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Postautor: pustelnik3 » 11 kwie 2009, o 22:49

ogólnie to świece się wypaliły i rozrząd był luźny przez co koło z pompy paliwa przeskoczyło o 2 ząbki i nie równo chodził ale już wszystko gra
PEUGEOT 309 '87 GRD 1,9 634.000 zobaczę ile jeszcze kilosów nabije!