Swap z 1,4 na 1,9?

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Kosciu

Swap z 1,4 na 1,9?

Postautor: Kosciu » 26 lip 2009, o 22:50

Witam
Ponieważ na forum nic konkretnego nie mogłem znaleźć postanowiłem założyć nowy temat.
Zacznę od początku. Mam do kupienia chyba nie drogo bo za 350zł :D 309 1,9 benzynę, jaki to jest silnik dokładnie nie wiem bo nie było właściciela jak go byłem oglądać, ma trochę bajerów bo posiada elektryczne szyby centralny, belka tylna wygląda na zdrową (koła stoją prosto) gaz, a trochę części by mi się przydało.
Ponieważ peugeot jest wyrejestrowany pomyślałem że mógł bym go wziąśc na części do swojego, ale do głowy wpadł mi pomysł ze mógł bym przełożyć silnik wiadomo 1,4 nie daje za wiele emocji :P
No i mam parę pytań czy łapy silnika w 1,4 są tak samo umiejscowione jak w 1,9 :?: co do instalacji to wydaje mi się że mój szef by bez problemu się z tym uporał.
Co o tym sądzicie? Bawił się może ktoś w takie coś?

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 27 lip 2009, o 19:40

jeżeli nie masz "lezaka" wszystko jest plug&play, mając dwie sztuki do dyspozycji mozesz zrobic co chcesz, oczywiście wraz z silnikiem bedziesz musiał przełozyc skrzynie, półoski, zwrotnice, co do instalacji elektrycznej to radze tez w całości przełozyc, jest troche zabawy, ale rozwiąże to kilka problemów

Awatar użytkownika
palpio
extra lew
extra lew
Posty: 790
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 23:07
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Przemyśl

Postautor: palpio » 27 lip 2009, o 19:49

Dodatkowo kompletne mcpersony ze względu na masę silnika. Dobrze by było również przełożyć serwo z pompą hamulcową bo jest bardziej wydajne. Jeśli to silnik z GTI to całe komletne zawieszenie. Belkę tylną też bym przerzucił bo ma stabilizator w środku
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego

Kosciu

Postautor: Kosciu » 27 lip 2009, o 19:51

Acha czyli wielkich kłopotów nie powinno być belke napewno bym przeżucił bo moja nie nadaje się już do użytki a wersja raczej gti bo ma czerwone paski na zderzakach no i silnik 1,9

mateon
super lew
super lew
Posty: 302
Rejestracja: 16 gru 2008, o 00:08
Model 309: Gtx
Silnik: 1.9
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Swap z 1,4 na 1,9?

Postautor: mateon » 15 lut 2011, o 22:16

Zmac jak wygląda sprawa z wiązką kabli wystarczy tylko wypiąć wiązke ze skrzynki z bezpiecznikami i w te miejsce podpiąć wiązke od silnika XU?pasuje wszstko p&p czy trzeba będzie coś kąbinować.

Bo chyba pod koniec tego tygodnia trzeba będzie jechać po XU bo te 1.4 coś słabo jezdzi wczoraj miałem mały sprint z golfem 3 TD i Indiana tylko poszła 170 :(

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Swap z 1,4 na 1,9?

Postautor: zmac » 16 lut 2011, o 08:20

Wszystko jest pasujace, bedziesz mial do przelozenia cala wiazke przednia i komputerowa.