Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
bankier
Lew
Lew
Posty: 109
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 11:32
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Lokalizacja: Białystok

Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Postautor: bankier » 15 sty 2010, o 21:56

Witam.
Mam taki fokus że, jak w tytule, kuleją mi obroty - szczególnie słychać to na wolnych niezależnie od nagrzania silnika, do tego mocno szarpie jak podjeżdżam sobie np. w korku dwójeczką na wolnych obrotach.
Świece wymienione, kable dobre, kopułka i palec raczej też, zapłon niedawno ustawiony, zawory ustawione, krokowy dobry.
Mam więc pytanie gdzie dalej szukać przyczyn tych jego zachowań delikatnie irytujących - coś z wtryskiem? potencjometr przepustnicy? czy jakiś inny chochlik?
Niedawno elektryk z citroena wymienił mi komputer, sprawny komp zdiagnozował czujnik temperatury i sondę lambda - czujnik wymieniłem a sondę narazie olałem - ale ona raczej nie powinna mieć wpływu na te zachowanie peugeota.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Postautor: maniek » 16 sty 2010, o 14:31

Nic nowego kolego nie stwierdziłeś. :D Prawie wszystkie tak się zachowują nie wyłączając mojego.Trzeba to pokochać.Falowanie obrotów jest spowodowane konstrukcją samego układu zapłonowego, a dokładniej rozdzielacza zapłonu który jest typowo mechaniczny i gubi poprostu zapłony na wolnych obrotach.W 306 wyeliminowali rozdzielacz mechaniczny i chodzi równo.Przy nowym aparacie jakiś czas będzie dobrze, ale potem wszystko wraca.Co do szarpania to możesz wymienić sondę dla spokoju i mniejszego spalania bo z uszkodzoną jeździsz na fabrycznej sztywnej mieszance nie korygowanej przez sondę a to może powodowac różne niespodzianki.Dalej mozna sprawdzić korektor wyprzedzenia zapłonu czyli tzw. ufo na aparacie co już wielokrotnie było wałkowane na forum i sprawdzić luzy na osi aparatu zapłonowego.Ja bym się skupił najpierw na sądzie skoro jest na 100% walnięta, a potem jeśli nie pomoże szukał dalej.Powodzenia. 8)

serg17

Postautor: serg17 » 29 lip 2010, o 00:00

A filtr powietrza wymieniony? U mnie domniemana wymiana zapłonu skończyła się na wymianie czyścika właśnie, chodzi ok. Wszystko dlatego, że ostatnio mechan zamiast zamontować nowy filtr postanowił go tylko sobie przedmuchać...

/ale u mnie i tak chodzi na gazie, więc to już zupełnie inna bajeczka :P/

Awatar użytkownika
bankier
Lew
Lew
Posty: 109
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 11:32
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Lokalizacja: Białystok

Re: Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Postautor: bankier » 25 lis 2010, o 00:42

Sondę lambda wsadziłem jakąś ze szrotu chyba dobrą - spalanie odrobinę spadło. Filtr powietrza pewnie ten sam rocznik co auto. Na razie jeździ i to najważniejsze :D Za trochę ponad rok spłacę kredyt na chatę to kupię pugowi wszystko co będzie chciał, umyję i postawię w garażu jako pamiątkę rodzinną :)

Awatar użytkownika
Jerry78
super lew
super lew
Posty: 577
Rejestracja: 26 kwie 2008, o 18:02
Model 309: N/N
Silnik: N/N
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Re: Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Postautor: Jerry78 » 25 lis 2010, o 01:15

Filtr powietrza do 1.4, FILTRON AK246 to wydatek raptem 20 zł :pokey: Daj pooddychać autku :lol2:
CC 900 PB & LPG 93' :biggrin:

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Re: Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Postautor: maniek » 25 lis 2010, o 23:07

Tak jest, żeby dociągnął do tej obiecanej emerytury. :beer:: P. 8)
Peugeot 309 1.4i

Awatar użytkownika
bankier
Lew
Lew
Posty: 109
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 11:32
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Lokalizacja: Białystok

Re: Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Postautor: bankier » 25 lis 2010, o 23:38

No dobra Panowie, w poniedziałek pójdę do FrancCaru i kupię mu ten filtr zupełnie nowy :D

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Re: Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Postautor: maniek » 25 lis 2010, o 23:42

Brawo! Męska decyzja. :beer::
Peugeot 309 1.4i

Awatar użytkownika
bankier
Lew
Lew
Posty: 109
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 11:32
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Lokalizacja: Białystok

Re: Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Postautor: bankier » 25 lis 2010, o 23:49

:bangin:
Albo prosto do Filtronu uderzę.
Chociaż dostał już w tym roku półosie, i tylne hamulce razem z belką i coś jeszcze ale nie pamiętam co :mrgreen:

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Re: Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Postautor: maniek » 25 lis 2010, o 23:55

Ja nie napiszę co mój dostał oprócz wydechu, hamulców, półosi bo wszyscy na forum zwątpią i posprzedają fury. Awaryjne toto jak wszystkie francuzy. :frusty: A tu jeszcze pasek rozrządu, uszczelka głowicy.................... :biggrin:
Peugeot 309 1.4i

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Postautor: zmac » 26 lis 2010, o 00:05

to może ja dodam, że nie wymieniłem tylko szyb......... :mrgreen:

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Re: Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Postautor: maniek » 26 lis 2010, o 00:06

Ja wymieniłem-przednią. :biggrin:
Peugeot 309 1.4i

Awatar użytkownika
bankier
Lew
Lew
Posty: 109
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 11:32
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Lokalizacja: Białystok

Re: Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Postautor: bankier » 26 lis 2010, o 00:07

A właśnie przypomniałem sobie :) - świece, przewody, kopułka i palec, wcześniej wydech, silnik i pewnie jeszcze parę innych rzeczy... Ale i tak nie wiedzieć dlaczego nadal lubię tego wariata :*

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Postautor: zmac » 26 lis 2010, o 00:10

....a kto nie lubi swojej zabawki?

Awatar użytkownika
kuba309GTI
Administrator
Posty: 2595
Rejestracja: 10 sty 2006, o 23:57
Model 309: GTI
Silnik: 1905
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: Kulawe obroty i szarpanie na wolnych

Postautor: kuba309GTI » 26 lis 2010, o 00:17

Każdy w swego puga ładuje kupe kasy i pracy, ja też wyjątkiem nie jestem (hamulce, sprzęgło, skrzynia, gumy na półosiach, przewody wn i wiele jeszcze możnaby wymieniać) do roboty też jeszcze parę rzeczy zostało, ale narazie nie zamienię go na nic innego :biggrin:
Peugeot 309 GTI, 309 Diesel tuning