Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 16 sty 2018, o 15:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 sty 2010, o 21:56 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 11:32
Posty: 109
Lokalizacja: Białystok
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Witam.
Mam taki fokus że, jak w tytule, kuleją mi obroty - szczególnie słychać to na wolnych niezależnie od nagrzania silnika, do tego mocno szarpie jak podjeżdżam sobie np. w korku dwójeczką na wolnych obrotach.
Świece wymienione, kable dobre, kopułka i palec raczej też, zapłon niedawno ustawiony, zawory ustawione, krokowy dobry.
Mam więc pytanie gdzie dalej szukać przyczyn tych jego zachowań delikatnie irytujących - coś z wtryskiem? potencjometr przepustnicy? czy jakiś inny chochlik?
Niedawno elektryk z citroena wymienił mi komputer, sprawny komp zdiagnozował czujnik temperatury i sondę lambda - czujnik wymieniłem a sondę narazie olałem - ale ona raczej nie powinna mieć wpływu na te zachowanie peugeota.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sty 2010, o 14:31 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Nic nowego kolego nie stwierdziłeś. :D Prawie wszystkie tak się zachowują nie wyłączając mojego.Trzeba to pokochać.Falowanie obrotów jest spowodowane konstrukcją samego układu zapłonowego, a dokładniej rozdzielacza zapłonu który jest typowo mechaniczny i gubi poprostu zapłony na wolnych obrotach.W 306 wyeliminowali rozdzielacz mechaniczny i chodzi równo.Przy nowym aparacie jakiś czas będzie dobrze, ale potem wszystko wraca.Co do szarpania to możesz wymienić sondę dla spokoju i mniejszego spalania bo z uszkodzoną jeździsz na fabrycznej sztywnej mieszance nie korygowanej przez sondę a to może powodowac różne niespodzianki.Dalej mozna sprawdzić korektor wyprzedzenia zapłonu czyli tzw. ufo na aparacie co już wielokrotnie było wałkowane na forum i sprawdzić luzy na osi aparatu zapłonowego.Ja bym się skupił najpierw na sądzie skoro jest na 100% walnięta, a potem jeśli nie pomoże szukał dalej.Powodzenia. 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2010, o 00:00 
A filtr powietrza wymieniony? U mnie domniemana wymiana zapłonu skończyła się na wymianie czyścika właśnie, chodzi ok. Wszystko dlatego, że ostatnio mechan zamiast zamontować nowy filtr postanowił go tylko sobie przedmuchać...

/ale u mnie i tak chodzi na gazie, więc to już zupełnie inna bajeczka :P/


Góra
  
 
PostNapisane: 25 lis 2010, o 00:42 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 11:32
Posty: 109
Lokalizacja: Białystok
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
Sondę lambda wsadziłem jakąś ze szrotu chyba dobrą - spalanie odrobinę spadło. Filtr powietrza pewnie ten sam rocznik co auto. Na razie jeździ i to najważniejsze :D Za trochę ponad rok spłacę kredyt na chatę to kupię pugowi wszystko co będzie chciał, umyję i postawię w garażu jako pamiątkę rodzinną :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2010, o 01:15 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2008, o 18:02
Posty: 577
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Model 309: N/N
Silnik: N/N
Filtr powietrza do 1.4, FILTRON AK246 to wydatek raptem 20 zł :pokey: Daj pooddychać autku :lol2:

_________________
CC 900 PB & LPG 93' :biggrin:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2010, o 23:07 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Tak jest, żeby dociągnął do tej obiecanej emerytury. :beer:: P. 8)

_________________
Peugeot 309 1.4i


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2010, o 23:38 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 11:32
Posty: 109
Lokalizacja: Białystok
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
No dobra Panowie, w poniedziałek pójdę do FrancCaru i kupię mu ten filtr zupełnie nowy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2010, o 23:42 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Brawo! Męska decyzja. :beer::

_________________
Peugeot 309 1.4i


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2010, o 23:49 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 11:32
Posty: 109
Lokalizacja: Białystok
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
:bangin:
Albo prosto do Filtronu uderzę.
Chociaż dostał już w tym roku półosie, i tylne hamulce razem z belką i coś jeszcze ale nie pamiętam co :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2010, o 23:55 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Ja nie napiszę co mój dostał oprócz wydechu, hamulców, półosi bo wszyscy na forum zwątpią i posprzedają fury. Awaryjne toto jak wszystkie francuzy. :frusty: A tu jeszcze pasek rozrządu, uszczelka głowicy.................... :biggrin:

_________________
Peugeot 309 1.4i


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2010, o 00:05 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
to może ja dodam, że nie wymieniłem tylko szyb......... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2010, o 00:06 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Ja wymieniłem-przednią. :biggrin:

_________________
Peugeot 309 1.4i


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2010, o 00:07 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 11:32
Posty: 109
Lokalizacja: Białystok
Model 309: GR
Silnik: TU3M1.4LPG
A właśnie przypomniałem sobie :) - świece, przewody, kopułka i palec, wcześniej wydech, silnik i pewnie jeszcze parę innych rzeczy... Ale i tak nie wiedzieć dlaczego nadal lubię tego wariata :*


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2010, o 00:10 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
....a kto nie lubi swojej zabawki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2010, o 00:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 23:57
Posty: 2595
Lokalizacja: Biała Podlaska
Model 309: GTI
Silnik: 1905
Każdy w swego puga ładuje kupe kasy i pracy, ja też wyjątkiem nie jestem (hamulce, sprzęgło, skrzynia, gumy na półosiach, przewody wn i wiele jeszcze możnaby wymieniać) do roboty też jeszcze parę rzeczy zostało, ale narazie nie zamienię go na nic innego :biggrin:

_________________
Peugeot 309 GTI, 309 Diesel tuning


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL