Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 17 sty 2018, o 01:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, o 15:32 
Klucz nasadowy 16 bodajże o dlugosci 20 cm kupilem za 12 zł

Mechanik proponował mi świece Firmy Eqyem ponoć są montowane seryjnie ale ja mam gaz i teraz nie wiem co włożyć. do tej pory jeżdzilem na NGK koszt w okolicy 40 zł a kpl eqyem ow ktore rowniez poparł gazownik 80 zł
Przewody zapłonu 80 - 100 zł ale nie wiem jakich firm


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, o 16:51 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
za przewody dałem 120 zł, a za swiece NGK dalem dokladnie 32 zl + klucz w Castoramie za chyba 10 zl - najzywklejszy o normalnej dlugosci :)

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2006, o 17:34 
tictak po wymianie kabelków widać znaczną różnicę ? a co to za różnica jakiej firmy świece wsadzimy ? chodzi mi tylko o firme nie o typ świec .
tzn ze np champion do puga 1.6 gaz
a np iskra do puga 1.6 gaz


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2006, o 11:07 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
jezeli chodzi o firme swiec to chodzi tylko o żywotność...natomiast musisz dobrac dobre zeby byly do Twojego rocznika, ale to juz koles u ktorego bedziesz kupowal poda Ci odpowiednie lub na stronie producenta wybierzesz Twoj model i po sprawie...
po wymianie kabli WN przestal "czkać" podczas wilgoci i deszczow i silnik pracuje rowniej...

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: świece
PostNapisane: 11 sie 2006, o 17:24 
Świece to ważny elememnt puga. Na stronie inter cars w sklepie znajdziesz program doboru cześci do każdego auta 309 równiez podajesz model silnik rok produkcji i sam wybierasz w cześciach i miedzy innymi w świecach oryginały i zamienniki. Na tym elemencie nie ma co oszczędzac zwłaszcza jak jeździesz na gazie.
resztą w każdym sklepie podając marke , pojemność silnika , rok produkcji dobry sprzedawca dobierze ci świece.

Co innego wymiana, to już kombinowanie i dobierabnie klucza, ale spoko sobie poradzisz> przy okazji proponuje zmienić przewody napieciowe> efekty bedą zadawalajace.


strona internetowa www.intercars.com.pl


BERU - nazwa firmy
0002335601 UXF 79 0002335601 21,66 zł
0002335906 UXF 79 P 0002335906 40,16 zł
0002335601 UXF 79 0002335601 21,66 zł
0002335906 UXF 79 P 0002335906 40,16 zł

BOSCH - nazwa firmy
0 242 232 502 0 242 232 502 19,63 zł
0 242 235 666 0 242 235 666 11,75 zł


NGK- nazwa firmy
2330 BCPR6ES 2330 12,22 zł
4919 BCPR6EIX-11 4919 59,06 zł
6129 V-LINE NR12 6129 11,49 zł


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2006, o 08:24 
a ja w instrukcji gwarancyjnej mam że świece trzeba wymieniać co 15tyś km, czyli co przegląd gwarancyjny wraz z całym osprzętem elektrycznym(palec, kopułka, przewody), jak narazie na nkg jeżdze juz 30 i nic złego sie nie dzieje ale przy najblizszej wymianie oleju mysle je zmienic bo akurat wypadnie wymiana wszelakich filtrow zwiazanych z gazem i olejem powietrzem wiec bede wiedzial ze wszystko jest oki. a jak wymieniłam w 309 to nie moglem uwierzyc. lepsza dynamika silnika i spalanie. równa praca i kultura lepsza. a na wcześniejszych to czasami az mojemu ojcu świece zalewało bo juz iskra byla taka słaba. ale moj ojciec zawsze sobie wykrecal swiece szczota druciana i czyscil. czasami pomagalo ale na krotko. az w zimie silnik nie odpalil. wtedy sie wkurzyl i wymienil. od kopa od tamtej pory zapala.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 wrz 2007, o 18:16 
siemka

pozwolcie ze podraze troche temat...

mam wersje 1.4 benzyna silnik TU3A z linka iskry wynika ze do mojego autka beda pasowaly takie oto swiece:

http://www.iskra-kielce.pl/zas.php?poj=2574

mam [chyba] 4 swiece [z korpusu odchodza 4 kable]

lepiej zaopatrzyc sie w 8 swiec w wersji standard czy lepiej 4 w wersji 4-elektrodowej.

Drugie pytanie: pisaliscie cos o przedluzkach klucza do swiec, jak wogole wyglada taki klucz i jakie ma miec parametry [znaczy sie wymiary] do mojego auta no i oczywiscie do podanych w linku swiec

dzieki wielkie za oswiecenie :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 wrz 2007, o 18:43 
Paweł Malita napisał(a):
Swego czasu po 10 tys wymieniłem Championy na NGK VL16/BCP5ES. Auto dostało tęgiego kopa, wyrównały się niskie obroty, lepiej zapala (mniej trzeba kręcić) i tak do dziś (25 tys na świecach). Silnik TU3 gaźnik


a masz silnik w wersji TU3A czy TU3M ?
pytam bo jak sprawdzilem zamiennik do podanej przez Ciebie swiecy NGK na stornie iskry to proponuje SFE55PS, a wyszlo mi ze do TU3A gaznik 1990 ma byc SFE65PRS, i albo masz wersje "M" albo to nie ma znaczenia

dzieki za odp


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 wrz 2007, o 07:29 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, o 19:15
Posty: 5373
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Model 309: GOLF
Silnik: 2G
anti1983 napisał(a):
lepiej zaopatrzyc sie w 8 swiec w wersji standard czy lepiej 4 w wersji 4-elektrodowej.


o co chodzi ci z tymi 8 swiecami?? 4 na zapas czy bardziej o to czego sie cicho domyslam :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL