Świece w 309

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
tictac
expert lew
expert lew
Posty: 1453
Rejestracja: 4 mar 2006, o 01:16
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Świece w 309

Postautor: tictac » 18 kwie 2006, o 18:04

Nie znalazlem jako tak tematu ktory dotyczyl by bezposrednio swiec do naszych 309, a chcialem zapytac jak czesto i na jakie wyminiać świece?
Ile kosztuje taki komplecik i czy potrzeby jest jakis specjalny klucz do ich wymiany (jeszcze nigdy sie w do nie bawilem)?

Moj mechanik twierdzi ze puki wszystko gra jak nalezy nie ma sensu wymieniac, ale gdzies czytalem ze swiece tak samo jak olej czy filtr wymienia sie co jakis czas...Oswiecicie mnie jak to wyglada, oczywiscie chodzi mi o benzyniaka :)

-----------------------------

Dodam jeszcze ze te na kotrych teraz jezdze sa ze mna 3 lata i przejechalem na nich jakies 20 000, ale nie wiem jak dlugo jezdzil na nich poprzedni wlasciciel...
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 18 kwie 2006, o 19:08

witam pewnie nie za wiele ci pomoge bo smigam dieselkiem ale postaram sie cos napisac(nie musisz mnie słuchac:) ). najpierw pytanko masz w nim gaz? bo jak masz to gdzies słyszałem ze jak ma sie gaz w aucie to trzeba pilnowac swiec bo to jednak jest troszke inna mieszanka niz sama benzynka i szybciej sie zuzywaja po drugie słyszałem tez za podobno sa specjalne swiece bardziej przystosowane do gazu. jeski nie masz gazu a autko odpala bez problemu to wydaje mi sie ze swiece masz ok, jak bedzie miał objawy ze przy odpaleniu bedzie nierówno chodził czy cos takiego zobacz wtedy do swiec bedzie po nich widac czy cos sier z nimi dzieje wazne zeby nie były mokre, a co do klucza to nie mam pojecia jali nr. pewnie nie wiele sie dowiedziałes odemnie:) pozdrawiam

Anonymous

Postautor: Anonymous » 18 kwie 2006, o 19:12

cześć.mój pug na jesieni miał taki objawik ,że szarpał podczas jazdy,pracował nierówno itd.sprawdziłem palec,kopułkę przewody i nic.dopiero po odkręceniu świec okazało się ,że jedna ma popękaną ceramikę.wymiana na nóweczki (komplet)chociaż niektórzy wymieniają tylko popsute-czemu?efekt -bryczka pracuję równo,nie szarpie a i spalanie jakby trochę mniejsze.świece trzeba wymieniać co ok.10 tyś.
można częściej-zależy od budżetu:-)

Anonymous

Postautor: Anonymous » 18 kwie 2006, o 22:27

tictac generalnie na benzynce u nas powinno sie wymieniac co 10 000 km lub jesli masz gaz w miare możliwości częściej,np po 6-8 tyś km.tyle teoria.
ja wymieniam co 10 tyś km,najzwyklejszy komplet ( 4 sztuki ) kupisz za około 16-20 zeta.nie narzekam,stosuje najzwyklejsze.cena rośnie zgodnie zgodnie z zasadą im lepsze tym droższe :) albo im bardziej markowe.

klucz potrzebujesz zwykły tyle ze dość długi.rzekłbym u mnie baaardzo długi jest potrzebny jako że swiece są osadzone dość głęboko w głowicy.

Awatar użytkownika
tictac
expert lew
expert lew
Posty: 1453
Rejestracja: 4 mar 2006, o 01:16
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: tictac » 18 kwie 2006, o 22:35

no bo wlasnie gdzies w sklepie jakim skiedys pytalem i o ile dobrze pamietam gosc powiedzial ze pomiedzy 30-40 zl (chyba 36) za komplet...klucz a raczej jakas przedluza do klucz kosztuje 7 zl...zdaje sobie z tego sprawe ze u nas wiekszosc jest inaczej niz w kazdym aucie i potebne jest cos kupowac zeby wogole zabrac sie do takiego czynu...jedyne co mnie martwi to to ze nie umiem ufac na slowo - w takim sensie ze ide do sklepu, koles pyta jaki samochod, rocznik i poj. silnika...czy po tych informacjach faktycznie bedzie umial dobrac mi swiece?....

P.S. Ten klucz to gdzie kupiles? to bym sobie sprawil taki a nie jakies dokladki do normalnych...
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 18 kwie 2006, o 23:00

jesli napisze ze po roczniku-pojemnosci-modelu facet w sklepie dobierze ci dobrze swiece to niewiele sie pomyle,chyba ze trafisz na wyjątkowego naciągacza albo ignoranta lub kolesia któremu komplet swiec lezy od x czasu i bedzie potrzebował je pchnąć.
zawsze mozna sprawdzic wg katalogu jakie powinienes miec ale licz sie wtedy z większą kasą.

jak podaje "spec samochodowy" :)
świece o obsadach stożkowych
champion C 281 YC (silnik 1100-1300) lub S 281 YC (silnik 1600 )
eyquem FC 52 LS (silnik 1100-1300)C 62 LJS (silnik 1600)
odstęp elektrod - 0,6 mm
niestety do 1400ccm nie ma danych wiec bedziesz chyba musiał sie zdać na sprzedawce lub rady innych uzytkowników 309.

ja miałem bosche,teraz nawet nie pamiętam co włożyłem,zdaje sie ze czeskie briski albo nasze polskie iskry,zwykłe do benzyny jednoelektrodowe,nie jakieś cudowne świece specjalnie do gazu a w zime przy -25 też zapalał bez problemów.a i do tej pory nie narzekam.

co do klucza pisząc ze potrzebny jest dość długi miałem na mysli własnie taka przedłuzke,inaczej nie da rady ich wykręcić,a najlepiej jakbyś jeszcze miał ją łamaną gdzieś w połowie to bedzie cudownie.

Awatar użytkownika
tictac
expert lew
expert lew
Posty: 1453
Rejestracja: 4 mar 2006, o 01:16
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: tictac » 18 kwie 2006, o 23:28

aha, no to nie zostaje mi nic innego jak tylko pojechac do sklepu i kupic swiece jakie proponuje mi sprzedawca i kupic ta dokladke do klucza - to bedzie ostatnia rzecz jaka zostala mi by mniejszyc troche spalanie i zlikwidowac czkanie na zimnym silniku podczas gwatownych przyspieszen :) W koncy jezeli moze swiece przejechaly 3 razy tyle co powinny to nalezy sie silniczkowi wymiana :) ...
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.

Jakub Dombrowski
Administrator
Posty: 919
Rejestracja: 29 gru 2005, o 15:08
Model 309: P11.144 CVT
Silnik: SR20DE
Kontakt:

Postautor: Jakub Dombrowski » 19 kwie 2006, o 17:33

leszko88 pisze:jak podaje "spec samochodowy" :)
[...]
niestety do 1400ccm nie ma danych wiec bedziesz chyba musiał sie zdać na sprzedawce lub rady innych uzytkowników 309.


Ale jest w Haynesie:

silniki TU1: Champion C9YCC lub C9YCX
silniki TU3: Champion RC9YCC lub C9YCX
wszystkie modele z silnikiem 1.6, z automatyczną skrzynią biegóe od 1988:
Champion C9YCC lub C9YCX
Wszystkie inne 1.6 i 1.9, od 1988 roku: Champion C7YCC lub CY7CX

odstęp: 0,80mm (0,032 cala)

Ja wymieniam co 10.000, razem z olejem, filtrem oleju, samochód z gazem

Awatar użytkownika
tictac
expert lew
expert lew
Posty: 1453
Rejestracja: 4 mar 2006, o 01:16
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: tictac » 19 kwie 2006, o 17:43

Kupilem na Radwańskiej swiece NGK za 36 zl - po wyjeciu starych okazalo sie ze sa identyczne nawet tej samej firmy :)...nie wiem czy to mozliwe ale czuje ze moje autko jest "zywsze" - chetniej sie rozpedza ;) zobaczy sie co ze spalaniem, jutro tankuje za 60 zl i moze przejade te +-180 km ;)
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 19 kwie 2006, o 22:32

powiedzcie mi jeszcze jaki ja mam typ silnikia skoro posiadam motorek o pojemnosci 1124 ccm? tu1 czy tu3?

tictac przezuc sie na LPG,za 60 zloty robie +/- 350 km :) albo i wiecej jak nie deptam.

aha,testowal ktos te zalecane świece np.Champion? jak to sie ma do zamienników typu NGK,Brisk,Iskra? bo skoro nie ma różnicy to po co przepłacać...

Awatar użytkownika
tictac
expert lew
expert lew
Posty: 1453
Rejestracja: 4 mar 2006, o 01:16
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: tictac » 19 kwie 2006, o 23:06

to masz silniczek TU 1M/Z...

gazu montowac nie bede bo...a zreszta...pisalismy o tym juz duzo...po prostu szkoda mi silnika i nie jestem jego zwolennikiem...;) wiem ze wiecej km bym mogl zrobic na tym co zawsze tankuje, ale jakos mi to nie "lezy" z tym gazem od samego poczatku...poza tym mam kilka innych rzecz do zrobienia a nie pakowac ponad 1 000 zl w cos innego ;)...
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 20 kwie 2006, o 09:14

tictac pisze:Kupilem na Radwańskiej swiece NGK za 36 zl - po wyjeciu starych okazalo sie ze sa identyczne nawet tej samej firmy :)...nie wiem czy to mozliwe ale czuje ze moje autko jest "zywsze" - chetniej sie rozpedza ;) zobaczy sie co ze spalaniem, jutro tankuje za 60 zl i moze przejade te +-180 km ;)

Swego czasu po 10 tys wymieniłem Championy na NGK VL16/BCP5ES. Auto dostało tęgiego kopa, wyrównały się niskie obroty, lepiej zapala (mniej trzeba kręcić) i tak do dziś (25 tys na świecach). Silnik TU3 gaźnik

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Postautor: Remiq » 20 kwie 2006, o 21:40

Jeśli nie ufacie sprzedawcom w doborze świec to można samemu sprawdzić jakie powinny być w katalogu firmy np. ma stronie www NGK
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci

Awatar użytkownika
tictac
expert lew
expert lew
Posty: 1453
Rejestracja: 4 mar 2006, o 01:16
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: tictac » 20 kwie 2006, o 21:54

A moze zadam glupie pytanie ale chodzi mi to po glowie...po wymianie swiec nie trzeba resetowac komputera?
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 20 kwie 2006, o 21:57

mimo ze mam gaznik nie słyszałem o takiej metodzie wymiany świec.
więc moje zdanie brzmi - nie :)

link dla tych co zastanawiają sie jakie świece stosować.
http://www.iskra-kielce.pl/szukaj.php?r ... 127&mo=309