Strona 1 z 2

zbenzyny na gaz

: 1 lis 2010, o 12:42
autor: sto2
witam wszystkich jestem nowym posiadaczem 309-tki 1.4B+G prosze o rad a mianowicie jak zapale na benzynie (bo inaczej nie można) troche nierówno chodzi i nie można dotykać pedału gazu jak już naciśniemy gaz i chcemy przegazować to za każdym razem gaśnie puki nie złapie temperatury 15 st. bo wtedy przeskoczy na gaz i już jest w miare OK.(poprzedni wlaściciel powiedział że to może być filtr benzyny bo pewnie nie był wymieniany od nowości)a w dodatku żeby przeskoczyło na gaz to musze przegazować do ponad 3 tys (w poprzednim vento przeskakiwało po przekroczeniu 2 tys) Czy można wyregulować gaz żeby przy mniejszych obrotach przerzucało z benzyny na gaz?
Dzięki za wszystkie wskazówki dotyczące mojego zagadnienia.
Pozdrawiam.

: 1 lis 2010, o 13:17
autor: zmac
Dzień dobry, dobrze byłoby się najpierw przedstawic, jest do tego odpowiedni temat http://forum.peugeot309.pl/przywitaj-siae-t2578.html a później napisac o problemie. Zdaje sobie sprawe że problem jest denerwujący, ale napisanie postu o sobie niczemu nie przeszkodzi i nie opóźni rozwiązania problemu.
Troche mało opisane, mam na mysli instalacje gazową oraz przełącznik gazowy, dodam że jest to przypadłośc tego modelu na gazie. Na benzynie mają problemy z odpalaniem po jeździe na gazie, podaj wiecej informacji,a postaram sie coś poradzic, ale dopiero wieczorem.
Mam tęż nadzieje że aktywnosc na forum nie zakończy się na jednym poście.

Potrzebuje informacji o elektronice gazu nie producencie reduktora.

: 1 lis 2010, o 17:35
autor: sto2
niewiem czy elektronika gazu coś do tego miała nie znam się na gazie chodzi dobrze tylko na benzynie po zapaleniu prycha i nie za bardzo na obroty chce wejść a potrzebne jest to tylko do rozgrzania go do 15 stopni aby przeżuciło na gaz
przełącznik i układ elektroniczny to AUTRONIC a reduktor i zawór LOVATO
chyba o to chodzi
i jeszcze jedno nie moge otworzyć tylnych prawych drzwi ani centralnym ani klamką wewnętrzną ani klamką zewnętrzną więc rozebrałem tapicerke wymontowałem siłownik wymontowałem klamke zewnętrzną a może? a gdzie tam niewiem albo nie moge albo nie umie. może ktoś pomoże
a co do aktywności to jeśli będę coś wiedziął to jasne ż pomogę w miare możliwości nie jest ze mnie żaden mechanik

: 1 lis 2010, o 18:05
autor: zmac
Generalnie ten wtrysk nie lubi ingerencji w czujniki i każda chocby najmniejsza powoduje błędne uczenie się kompa przez co są takie problemy. Proponuje odczytac kody błędów, napewno będzie dużo śmieci z gazu; złe wskazania sondy, obwód wtryskiwacza i takie tam, ale może sie pojawic jeszcze coś co bedzie miało wpływ na odpalanie, mam na myśli uszkodzenie potencometru przepustnicy (częsta usterka), czujnik temperatury, sonda lambda. Opis sposobu sprawdzenia jest na stronie klubowej http://www.peugeot309.pl/
Co do przełączania gazu to można zrobic żeby przełączał bez rozgrzewania, wystarczy kabel czujnika temperatury reduktora podpiąc do masy, pytanie też który Autronic, czy przełącznik na mikrostyk, czy dwupołożeniowy? W każdym jest opcja odpalania z gazu.
Problem tylnych drzwi tkwi w klamce zewnetrznej, a dokładnie w dźwigni tej klamki, która to zaciera się na nicie, przez co blokuje cały zamek.
Jeśli chodzi o aktywnośc to nikt tu nie wymaga fachowych porad. W wiekowym aucie zawsze coś niedomaga wiec wiekszosc problemów była już poruszana, wystarczy raz na jakiś czas odezwac sie, napisac cos w ogólnym, chociażby opisac poczynania przy aucie.

: 1 lis 2010, o 18:42
autor: sto2
zmac pisze:Generalnie ten wtrysk nie lubi ingerencji w czujniki i każda chocby najmniejsza powoduje błędne uczenie się kompa przez co są takie problemy. Proponuje odczytac kody błędów, napewno będzie dużo śmieci z gazu; złe wskazania sondy, obwód wtryskiwacza i takie tam, ale może sie pojawic jeszcze coś co bedzie miało wpływ na odpalanie, mam na myśli uszkodzenie potencometru przepustnicy (częsta usterka), czujnik temperatury, sonda lambda. Opis sposobu sprawdzenia jest na stronie klubowej http://www.peugeot309.pl/
Co do przełączania gazu to można zrobic żeby przełączał bez rozgrzewania, wystarczy kabel czujnika temperatury reduktora podpiąc do masy, pytanie też który Autronic, czy przełącznik na mikrostyk, czy dwupołożeniowy? W każdym jest opcja odpalania z gazu.
Problem tylnych drzwi tkwi w klamce zewnetrznej, a dokładnie w dźwigni tej klamki, która to zaciera się na nicie, przez co blokuje cały zamek.
Jeśli chodzi o aktywnośc to nikt tu nie wymaga fachowych porad. W wiekowym aucie zawsze coś niedomaga wiec wiekszosc problemów była już poruszana, wystarczy raz na jakiś czas odezwac sie, napisac cos w ogólnym, chociażby opisac poczynania przy aucie.


Jeśli chodzi o przełącznik gazowy to jest taki kwadratowy z dwiema diodami jedna od rezerwy a druga najpierw mruga jak chodzi na benzynie a jak na gazie to świeci, co jeszcze na środku jest jeden przycisk którym można całkowicie wyłączyć gaz.

W którym miejscy znajduje sie tenczujnik reduktora może bym spróbował tej metody

: 1 lis 2010, o 18:49
autor: zmac
Czujnik powinien znajdowac sie przy reduktorze, sruba z gwintem M5 i dwoma kablami o kolorze białym i żółto-zielonym, zewrzyj te przewody.

: 2 lis 2010, o 08:16
autor: Maku_krak
Tak jak sugeruje zmac, zajalbym sie na twoim miejscu posprawdzaniem bledow silnika. Jak slysze twoja opowiesc,to ciesze sie ze bylem przeciwny od poczatku montowaniu gazu do gita. Sugerowalbym w twoim przypadku odpiecie instalacji i sprawdzenie jak zachowuje sie silnik na benzynie wtedy. Doprowadz go do porzadku wtedy,bo twoj gaz nie potrzebuje takich sygnalow jak ten od przepustnicy i innych czujnikow kontrolujacych dawke benzyny,wiec taka prosta instalacja bedzie dzialac,a benzyna niekoniecznie. Jeszcze obczaj czy ktos ci zaplonu pod katem gazu nie przestawil,bo na gazie bedzie dobrze,na benzynie gorzej.

: 4 lis 2010, o 18:12
autor: sto2
Maku_krak pisze:Tak jak sugeruje zmac, zajalbym sie na twoim miejscu posprawdzaniem bledow silnika. Jak slysze twoja opowiesc,to ciesze sie ze bylem przeciwny od poczatku montowaniu gazu do gita. Sugerowalbym w twoim przypadku odpiecie instalacji i sprawdzenie jak zachowuje sie silnik na benzynie wtedy. Doprowadz go do porzadku wtedy,bo twoj gaz nie potrzebuje takich sygnalow jak ten od przepustnicy i innych czujnikow kontrolujacych dawke benzyny,wiec taka prosta instalacja bedzie dzialac,a benzyna niekoniecznie. Jeszcze obczaj czy ktos ci zaplonu pod katem gazu nie przestawil,bo na gazie bedzie dobrze,na benzynie gorzej.


witam
wiesz Maku_krak gaz mogę rozłączyć całkiem tym przyciskiem co jest w środku w kabinie(kwadrat) i wtedy zapalam na benzynie i na gaz nie ma prawa przeskoczyć tylko ,że jak zapale a jest zimny to chodzi na wyższych obrotach(ssanie) ale jak dodam gazu to wtedy ciężko łapie wolne obroty gaśnie ale jak już jest ciepły to jest ok nie gaśnie.mam jeszcze jedno pytanie: co odpowiada za przeżucanie z benzyny na gaz po zwiększenie obrotów silnika. Może jest możliwość zmniejszenia obrotów aby przeskakiwało na gaz teraz przeskakuje po osiągnięciu obrotów powyżej 2.5 tys a powinno chyba na 1.8-2.0 tys(maiałem inne auta na gaz i w kazdym było tak samo 1.8-2.0 tys).
Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie wskazówki

: 4 lis 2010, o 21:10
autor: zmac
Jak dobrze wnioskuje z Twojego opisu centralke gazu masz AL700 to tu bez podpiecia kompa nic nie zdziałasz.

: 5 lis 2010, o 08:36
autor: Maku_krak
Dokladnie,bez kompa pewnie nic nie zdzialasz. Predkosc obrotowa przy ktorej przechodzi na gaz mozna spokojnie ustawic.
Natomiast co do tych problemow z obrotami podczas fazy rozgrzewania,bo tak to rozumiem,to wydaje mi sie ze za to jest odpowiedzialny czujnik temperatury silnika i moze on przeklamuje. Moglaby byc sytuacja,w ktorej jego wskazania nie wybiegaja poza zakres, ale moglby pokazywac np. ze ciecz chlodzaca ma 30 stopni,pomimo iz dopiero odpaliles silnik. Nie jestem tylko pewien jak wyglada dokladnie ten system wtrysku. Zmac w tym temacie bedzie mial wieksza wiedze. W kazdym razie,jesli cieply silnik pracuje kulturalnie,to problem dotyczy fazy rozgrzewania. Tak w ogole to sprawdz czy nie masz tzw. "lewego powietrza" , tzn. nieszczelnosci w ukladzie dolotowym,bo moze wlasnie one wplywaja na dziwne zachowanie na zimno. Moglaby istniec sytuacja, w ktorej pod wplywem temperatury i rozszerzalnosci cieplnej taka nieszczelnosc po prostu znika. Jest to jednak malo prawdopodobne,sprawdzic jednak warto.
Co do odlaczania instalacji, mialem bardziej na mysli spojrzenie na polaczenia elektryczne, ktore zrobili gaziarze,bo te czesto wygladaja jak sodoma i gomorra, i na zimnym silniku moze ci po prostu jakis sygnal zanikac. Jak wszystko sie rozgrzeje to opor na takim polaczeniu spada i silnik jako tako chodzi. Troche chaotycznie to napisalem,ale mam nadzieje,ze jakies wskazowki ci pomoga.

: 5 lis 2010, o 18:51
autor: sto2
a czy winą że przy tak dużych obrotach przeskakuje na gaz może być zabrudzony filterek gazu? z drugiej strony pewnie by sie dusił na gazie przy zapchanym filterku.

: 5 lis 2010, o 20:04
autor: zmac
za przełączanie na gaz odpowiada centralka gazu jak masz AL700 to musisz podpiac kompa żeby zmienic ustawienia

Re: zbenzyny na gaz

: 4 mar 2012, o 21:55
autor: Hołek
Hej, to chyba będzie odpowiedni temat, pod który mogę podpiąć mój problem. Od niedawna mam felicie '98 r. z gazem sekwencyjnym. Zarówno na gazie jak i na benzynce nierówno chodzi, a przy prędkości 80 km/h i wzwyż tak szarpie ze o normalnej jeździe nie ma mowy. Czasami powyżej 120 km/h jest ok, ale dzisiaj ostro ta usterka dawała się we znaki. Od kupna nie wymieniałem jej ani oleju,ani filtrów, ktoś powiedział ze to może być od świec. Co wy o tym myślicie ?

Re: zbenzyny na gaz

: 4 mar 2012, o 22:00
autor: zmac
Swiece są do oględzin, ktora wersja silnikowa? W 1.3 cewka potrafi nawalic w 1.6 sprawdź czy nie ma luzu na ośce w aparacie zapłonowym.
Ach te niedokładne opisywanie modelu auta :bangin: :bash:

Re: zbenzyny na gaz

: 4 mar 2012, o 22:09
autor: Hołek
1.3 na łancuszku rozrząd - sorki