Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 17 sty 2018, o 05:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 18:30 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
a zapytam : ile kosztuje termostat nowy i czy sam moge go wymienic umiejac poslugiewac sie tylko srubokretem i mlotkiem??

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 19:11 
Offline
super lew
super lew

Dołączył(a): 31 gru 2005, o 14:53
Posty: 590
Lokalizacja: Wrocław
tictac napisał(a):
a zapytam : ile kosztuje termostat nowy ..


Do tu jakieś 15-20 zł.


tictac napisał(a):
...czy sam moge go wymienic umiejac poslugiewac sie tylko srubokretem i mlotkiem??


Pewnie :D Bardziej zamiast młotka polacam grzechotka i klucz chyba 10. Termostat jest przy wężu, który idzie do chłodnicy po prawej stronie. Okolice aparatu zapłonowego. Musisz odkręcić 2 śruby i zdjąć ten gruby wąż. Nie zapomnij o spuszczeniu wody z układu chłodzenia.

_________________
Peugeot 309 to takie coś z takim czymś bez takiego czegoś.
Peugeot 309 1124cm3(gaźnik), Chorus, 1991r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 20:07 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
No bo zastanawiam sie czy u mnie jest z termostatem wszystko ok. Przy temp. w okolicach 15 stopni uzyskuje temp. 80 stopni po przejechaniu plus minus 8 km...nie wiem dokladnie o co chodzi z tym ze termostat otwiera sie wtedy i wtedy...o co w tym biega? skad mam wiedziec kiedy otwiera sie termostat ??

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 21:24 
Postaram się to jasno wytłumaczyć (na przykładowych wartościach - dla uproszczenia).
Termostat (każdy) ma określoną temperaturę, przy której zaczyna się otwierać - czyli "puszcza" wodę z małego obiegu (silnik, nagrzewnica) na duży (chłodnica).
Przykład:
termostat "x" - początek otwarcia 80 stopni, maksymalne otwarcie 87 stopni
Znaczy to, że jeśli temperatura silnika (cieczy chłodzącej) osiągnie 80 stopni, to zacznie się otwierać termostat.
Przy temperaturze 83-84 stopnie będzie otwarty w połowie, czyli część cieczy będzie krążyć w silniku, a część zostanie skierowana do chłodnicy.
Przy temperaturze 87 stopni (i więcej) termostat jest otwarty maksymalnie i cała ciecz krąży w silniku (nagrzewnicy) i chlodnicy.
Analogicznie jeśli temp cieczy spada, to termostat "przymyka" przepływ do chłodnicy.
To wszystko ma na celu utrzymanie optymalnej temperatury cieczy chłodzącej, a tym samym silnika.

Mam nadzieję, że wszystko jasne ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 21:34 
Offline
super lew
super lew

Dołączył(a): 31 gru 2005, o 14:53
Posty: 590
Lokalizacja: Wrocław
Dane dla termostatów przy silniku TU (1,1 oraz 1,4).
Początek otwarcia termostatu: 79 - 82 C
Skok zaworu (7,5mm): 93 C

_________________
Peugeot 309 to takie coś z takim czymś bez takiego czegoś.
Peugeot 309 1124cm3(gaźnik), Chorus, 1991r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 21:38 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
No to daje mi troche do myslenia bo kontrolka od chlodnicy w lewym gornym rogu gasnie mi w takim ukladzie w momecie otwarcia termostatu...w tym przypadku co jest felerne? termostat, chlodnica, czy moze zapowietrzony maly obieg??

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 22:34 
Może coś ci to pomoże (bo w tej chwili nic konkretnego do głowy mi nie przychodzi), ale jak miałem niski poziom płynu (w zbiorniczku wyrównawczym), to po uruchomieniu silnika zapalała się ta kontrolka (choc ja ją mam w prawym górnym rogu - w lewym jest kontrolka od ciśnienia oleju), a po dodaniu gazu - kiedy zwiększyło się ciśnienie z pompy - kontrolka gasła i już się nie zapalała pomimo spadku obrotów i ciśnienia


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 22:37 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
pomylilem kierunki - dobrze ze nie zdarza mi sie to na drodze ;) tez mam ta kontrolke po prawej...

a to co piszesz to jest dokladnie to co u mnie z ta tylko roznica ze poziom plynu mam ok...powiem tak : zawsze nalewam tak zeby zakryc te "żeberka" ktore widac patrzac przez wlew plynu w zbiorniczku wyrownawczym...

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 22:43 
Moja "technika zalewania" jest taka, że leję do pełna (pod sam korek) - korek jest tak skonstruowany, że jak jest za dużo (po rozgrzaniu płynu) to zaworek w korku upuści nadmiar.
Potem tylko pilnowanie by nie było za mało (bo czujnik w zbiorniczku padł :( )


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 22:55 
Offline
super lew
super lew

Dołączył(a): 31 gru 2005, o 14:53
Posty: 590
Lokalizacja: Wrocław
Kiedyś nalewałem pod korek i jadąc sobie zauważełem kłęby dymu wydobywające się spod maski. Pierwsza myśł - pożar. Teraz jak wleje płyn to na postoju grzeje go i odpowietrzam.

_________________
Peugeot 309 to takie coś z takim czymś bez takiego czegoś.
Peugeot 309 1124cm3(gaźnik), Chorus, 1991r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 22:58 
Moja wina, zapomniałem dodać, że po każdej wymianie płynu zagrzewam silnik i odpowietrzam - żeby właśnie nie było jaj na drodze ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 22:58 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
A odpowietrzasz tylko tym korkiem przy podszybiu czy jeszcze ktoryms innym?

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 23:02 
Jeśli masz oryginalne węże to na nich są "korki" do odpowietrzania.
Ja ich nie mam i odpowietrzam zdejmując wężę w miejscach gdzie może się zatrzymać powietrze - jakieś zagięcia przewodów powyżej krućców itp - do pojawienia się samego płynu


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2006, o 23:04 
Offline
super lew
super lew

Dołączył(a): 31 gru 2005, o 14:53
Posty: 590
Lokalizacja: Wrocław
Ja odpoweitrzam w 4 miejscach:
1. Korek od chłodnicy
2. Korek na wężu przu podszybiu
3. Odpowietrznik przy termostacie
4. Korek przy chłodnicy przy lewym reflektorze.

Odpalam silnik i czekam aż a każdego poleci woda.

_________________
Peugeot 309 to takie coś z takim czymś bez takiego czegoś.
Peugeot 309 1124cm3(gaźnik), Chorus, 1991r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL