Temperatura i spalania diesla.

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Neosoko
lwiątko
lwiątko
Posty: 8
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 09:09
Model 309: GLD
Silnik: 1900
Lokalizacja: Kraków

Temperatura i spalania diesla.

Postautor: Neosoko » 22 paź 2011, o 23:45

Temperatura zatrzymuje sie na 80 stopniach,niezależnie czy jade czy stoje w korku.
Wydaje mi sie że powinno być chyba około 90...
Czy termostat do wymiany?
Spalanie jest większe w takiej temp.?

Awatar użytkownika
kuba309GTI
Administrator
Posty: 2595
Rejestracja: 10 sty 2006, o 23:57
Model 309: GTI
Silnik: 1905
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: Temperatura i spalania diesla.

Postautor: kuba309GTI » 23 paź 2011, o 01:09

U mnie podczas jazdy jest to normalna temperatura, dopiero jak wyleciałem na autostradę i trochę go pogoniłem to łapał te 90. Spalanie w trasie 4.5-5 litrów w mieście 6-6.5
Peugeot 309 GTI, 309 Diesel tuning

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Re: Temperatura i spalania diesla.

Postautor: lukas_0 » 23 paź 2011, o 01:34

temperatura będzie się wahać w zależności od konkretnego układu. w grę wchodzą czystość, przepustowość, termostat /zawsze jest rozrzut o kilka stopni/, czasami zapowietrzenie układu, gęstość mieszanki /im więcej glikolu tym gęstsza i wolniej krąży/. jeśli stoi stabilnie pomiędzy 75 a 90 kilka /nie uruchamia dmuchawy/ to wszytstko jest w najlepszym porządku. u mnie się stabilizuje w podobnej temperaturze / jakieś 82 stopnie/ silnik XUD9TE. spalanie tak jak kuba podał. gdybyś miał padnięty termostat to albo temperatura by nie dochodziła nawet do skali /tak ja miałem niedawno/ albo w kółko by się gotował.
toyota yaris 1.3 sr dvvt-i '09
ford fusion 1.4 '05 - zmarło mu się na uwaloną elektronikę. być może ożyje jako franken - puzon. prace nad zastępczym mózgiem już trwają.
citroen xsara 1.9 td '97 XUD9TE - reinkarnacja w postaci żyletek
peugeot 309 sx '88 XU5 - sprzedany przymusowo

Neosoko
lwiątko
lwiątko
Posty: 8
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 09:09
Model 309: GLD
Silnik: 1900
Lokalizacja: Kraków

Re: Temperatura i spalania diesla.

Postautor: Neosoko » 23 paź 2011, o 09:29

szukam własnie powodów dużego spalania (pomiedzy 7 a 8 litrów) mimo że nie katuje go a do pracy jeżdże bez korków.
sprawdze jeszcze filtr powietrza chociaż niedawno był zmieniany...
ciśnienie w oponach tez mam dobre.
jak macie pomysł czemu ten diesel tyle pali to będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Re: Temperatura i spalania diesla.

Postautor: lukas_0 » 23 paź 2011, o 11:52

lejąca wtryski, przestawiony czas wtrysku, dziura w przewodzie powrotnym?
toyota yaris 1.3 sr dvvt-i '09
ford fusion 1.4 '05 - zmarło mu się na uwaloną elektronikę. być może ożyje jako franken - puzon. prace nad zastępczym mózgiem już trwają.
citroen xsara 1.9 td '97 XUD9TE - reinkarnacja w postaci żyletek
peugeot 309 sx '88 XU5 - sprzedany przymusowo

Awatar użytkownika
kuba309GTI
Administrator
Posty: 2595
Rejestracja: 10 sty 2006, o 23:57
Model 309: GTI
Silnik: 1905
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: Temperatura i spalania diesla.

Postautor: kuba309GTI » 23 paź 2011, o 13:39

Ja bym zaczął od wymiany filtra paliwa
Peugeot 309 GTI, 309 Diesel tuning

Neosoko
lwiątko
lwiątko
Posty: 8
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 09:09
Model 309: GLD
Silnik: 1900
Lokalizacja: Kraków

Re: Temperatura i spalania diesla.

Postautor: Neosoko » 23 paź 2011, o 22:50

otworzyłem pokrywe z filtrem powietrza i wszedzie olej. Przypuszczam ze z odmy.
czy to jest winowajca spalania ? wogóle w żadnym poprzednim aucie nie miałem oleju na filtrze ,czy to znaczy że silnik kaput?
coś czuje ze przy tym pugu sie mechaniki pojazdowej naucze :lol:

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Temperatura i spalania diesla.

Postautor: zmac » 24 paź 2011, o 07:35

Jezeli filtr powietrza jest mocno zaolejony to bedzie przyczyna duzego spalania, przełuz sobie odme w kolektor dolotowy, powinien tam byc zaslepiony kruciec, to rozwiazanie usunie pojawianie sie oleju w filtreze powietrza.

Awatar użytkownika
Gorgo
Lew
Lew
Posty: 145
Rejestracja: 9 lis 2006, o 19:14
Model 309: 1.9D
Silnik: 1905
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Temperatura i spalania diesla.

Postautor: Gorgo » 24 paź 2011, o 15:34

Ja odmę mam przerobioną już od dawna tak jak Zmac pisze i jest dobrze, filtr czysty i problemów brak.
Peugeot 309 1.9 Diesel
Ford Scorpio 2.9 24V Cosworth
http://pl.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI
Moje tylne lampki na LED'ach :)

Awatar użytkownika
Dominik4x4
lwiątko
lwiątko
Posty: 95
Rejestracja: 3 lip 2011, o 20:35
Model 309: GLD
Silnik: XUD9
Lokalizacja: Chorzów-Bytom-Lipiny

Re: Temperatura i spalania diesla.

Postautor: Dominik4x4 » 24 paź 2011, o 17:31

we moim xud przy przebiegu ok 350 tyś zaczoł walić olej we filtr powietrza zostało to przerobione odma we kolektor tak jak kolega pisze i problem ze głowy ale to jest druciarstwo według mnie jak takie coś zaczyna mieć miejsce to znaczy że silnik ma przedmuchy
309 1,9D GLD '91 Red -Remont :)
XJ Limited 2,5td' VM 92" Czorny :)
WG Laredo 3,1td' VM 00" Zielony
K70 R1100R' 95 Szara eRka :)
Iż-49 350 "56" Czarne straszydło :)

Awatar użytkownika
pablo19
lwiątko
lwiątko
Posty: 76
Rejestracja: 24 cze 2008, o 08:48
Model 309: SX
Silnik: XUD9,1.9D
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Temperatura i spalania diesla.

Postautor: pablo19 » 28 lis 2011, o 14:09

Dominik4x4 pisze:we moim xud przy przebiegu ok 350 tyś zaczoł walić olej we filtr powietrza zostało to przerobione odma we kolektor tak jak kolega pisze i problem ze głowy ale to jest druciarstwo według mnie jak takie coś zaczyna mieć miejsce to znaczy że silnik ma przedmuchy

Też mam takie odczucia i taką opcję, że filtr powietrza od strony odmy jest trochę zaolejony. Żeby zdiagnozować przedmuchy to trzeba by kompresje pomierzyć ?

Awatar użytkownika
Dominik4x4
lwiątko
lwiątko
Posty: 95
Rejestracja: 3 lip 2011, o 20:35
Model 309: GLD
Silnik: XUD9
Lokalizacja: Chorzów-Bytom-Lipiny

Re: Temperatura i spalania diesla.

Postautor: Dominik4x4 » 12 gru 2011, o 13:48

pablo19 pisze:
Dominik4x4 pisze:we moim xud przy przebiegu ok 350 tyś zaczoł walić olej we filtr powietrza zostało to przerobione odma we kolektor tak jak kolega pisze i problem ze głowy ale to jest druciarstwo według mnie jak takie coś zaczyna mieć miejsce to znaczy że silnik ma przedmuchy

Też mam takie odczucia i taką opcję, że filtr powietrza od strony odmy jest trochę zaolejony. Żeby zdiagnozować przedmuchy to trzeba by kompresje pomierzyć ?


tak :wink:
309 1,9D GLD '91 Red -Remont :)
XJ Limited 2,5td' VM 92" Czorny :)
WG Laredo 3,1td' VM 00" Zielony
K70 R1100R' 95 Szara eRka :)
Iż-49 350 "56" Czarne straszydło :)