Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 17 sty 2018, o 01:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 paź 2011, o 23:45 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 28 wrz 2011, o 09:09
Posty: 8
Lokalizacja: Kraków
Model 309: GLD
Silnik: 1900
Temperatura zatrzymuje sie na 80 stopniach,niezależnie czy jade czy stoje w korku.
Wydaje mi sie że powinno być chyba około 90...
Czy termostat do wymiany?
Spalanie jest większe w takiej temp.?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2011, o 01:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 23:57
Posty: 2595
Lokalizacja: Biała Podlaska
Model 309: GTI
Silnik: 1905
U mnie podczas jazdy jest to normalna temperatura, dopiero jak wyleciałem na autostradę i trochę go pogoniłem to łapał te 90. Spalanie w trasie 4.5-5 litrów w mieście 6-6.5

_________________
Peugeot 309 GTI, 309 Diesel tuning


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2011, o 01:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 22:25
Posty: 1027
Lokalizacja: edynburg
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
temperatura będzie się wahać w zależności od konkretnego układu. w grę wchodzą czystość, przepustowość, termostat /zawsze jest rozrzut o kilka stopni/, czasami zapowietrzenie układu, gęstość mieszanki /im więcej glikolu tym gęstsza i wolniej krąży/. jeśli stoi stabilnie pomiędzy 75 a 90 kilka /nie uruchamia dmuchawy/ to wszytstko jest w najlepszym porządku. u mnie się stabilizuje w podobnej temperaturze / jakieś 82 stopnie/ silnik XUD9TE. spalanie tak jak kuba podał. gdybyś miał padnięty termostat to albo temperatura by nie dochodziła nawet do skali /tak ja miałem niedawno/ albo w kółko by się gotował.

_________________
toyota yaris 1.3 sr dvvt-i '09
ford fusion 1.4 '05 - zmarło mu się na uwaloną elektronikę. być może ożyje jako franken - puzon. prace nad zastępczym mózgiem już trwają.
citroen xsara 1.9 td '97 XUD9TE - reinkarnacja w postaci żyletek
peugeot 309 sx '88 XU5 - sprzedany przymusowo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2011, o 09:29 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 28 wrz 2011, o 09:09
Posty: 8
Lokalizacja: Kraków
Model 309: GLD
Silnik: 1900
szukam własnie powodów dużego spalania (pomiedzy 7 a 8 litrów) mimo że nie katuje go a do pracy jeżdże bez korków.
sprawdze jeszcze filtr powietrza chociaż niedawno był zmieniany...
ciśnienie w oponach tez mam dobre.
jak macie pomysł czemu ten diesel tyle pali to będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2011, o 11:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 22:25
Posty: 1027
Lokalizacja: edynburg
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
lejąca wtryski, przestawiony czas wtrysku, dziura w przewodzie powrotnym?

_________________
toyota yaris 1.3 sr dvvt-i '09
ford fusion 1.4 '05 - zmarło mu się na uwaloną elektronikę. być może ożyje jako franken - puzon. prace nad zastępczym mózgiem już trwają.
citroen xsara 1.9 td '97 XUD9TE - reinkarnacja w postaci żyletek
peugeot 309 sx '88 XU5 - sprzedany przymusowo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2011, o 13:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 23:57
Posty: 2595
Lokalizacja: Biała Podlaska
Model 309: GTI
Silnik: 1905
Ja bym zaczął od wymiany filtra paliwa

_________________
Peugeot 309 GTI, 309 Diesel tuning


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2011, o 22:50 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 28 wrz 2011, o 09:09
Posty: 8
Lokalizacja: Kraków
Model 309: GLD
Silnik: 1900
otworzyłem pokrywe z filtrem powietrza i wszedzie olej. Przypuszczam ze z odmy.
czy to jest winowajca spalania ? wogóle w żadnym poprzednim aucie nie miałem oleju na filtrze ,czy to znaczy że silnik kaput?
coś czuje ze przy tym pugu sie mechaniki pojazdowej naucze :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2011, o 07:35 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Jezeli filtr powietrza jest mocno zaolejony to bedzie przyczyna duzego spalania, przełuz sobie odme w kolektor dolotowy, powinien tam byc zaslepiony kruciec, to rozwiazanie usunie pojawianie sie oleju w filtreze powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2011, o 15:34 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2006, o 19:14
Posty: 145
Lokalizacja: Kraków
Model 309: 1.9D
Silnik: 1905
Ja odmę mam przerobioną już od dawna tak jak Zmac pisze i jest dobrze, filtr czysty i problemów brak.

_________________
Peugeot 309 1.9 Diesel
Ford Scorpio 2.9 24V Cosworth
http://pl.youtube.com/watch?v=ncTPHk0VcfI
Moje tylne lampki na LED'ach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2011, o 17:31 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 20:35
Posty: 95
Lokalizacja: Chorzów-Bytom-Lipiny
Model 309: GLD
Silnik: XUD9
we moim xud przy przebiegu ok 350 tyś zaczoł walić olej we filtr powietrza zostało to przerobione odma we kolektor tak jak kolega pisze i problem ze głowy ale to jest druciarstwo według mnie jak takie coś zaczyna mieć miejsce to znaczy że silnik ma przedmuchy

_________________
309 1,9D GLD '91 Red -Remont :)
XJ Limited 2,5td' VM 92" Czorny :)
WG Laredo 3,1td' VM 00" Zielony
K70 R1100R' 95 Szara eRka :)
Iż-49 350 "56" Czarne straszydło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 14:09 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2008, o 08:48
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Model 309: SX
Silnik: XUD9,1.9D
Dominik4x4 napisał(a):
we moim xud przy przebiegu ok 350 tyś zaczoł walić olej we filtr powietrza zostało to przerobione odma we kolektor tak jak kolega pisze i problem ze głowy ale to jest druciarstwo według mnie jak takie coś zaczyna mieć miejsce to znaczy że silnik ma przedmuchy

Też mam takie odczucia i taką opcję, że filtr powietrza od strony odmy jest trochę zaolejony. Żeby zdiagnozować przedmuchy to trzeba by kompresje pomierzyć ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2011, o 13:48 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 20:35
Posty: 95
Lokalizacja: Chorzów-Bytom-Lipiny
Model 309: GLD
Silnik: XUD9
pablo19 napisał(a):
Dominik4x4 napisał(a):
we moim xud przy przebiegu ok 350 tyś zaczoł walić olej we filtr powietrza zostało to przerobione odma we kolektor tak jak kolega pisze i problem ze głowy ale to jest druciarstwo według mnie jak takie coś zaczyna mieć miejsce to znaczy że silnik ma przedmuchy

Też mam takie odczucia i taką opcję, że filtr powietrza od strony odmy jest trochę zaolejony. Żeby zdiagnozować przedmuchy to trzeba by kompresje pomierzyć ?


tak :wink:

_________________
309 1,9D GLD '91 Red -Remont :)
XJ Limited 2,5td' VM 92" Czorny :)
WG Laredo 3,1td' VM 00" Zielony
K70 R1100R' 95 Szara eRka :)
Iż-49 350 "56" Czarne straszydło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL