Gasnacy silnik na jalowym biegu w 309 XLD

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

bełkot
lwiątko
lwiątko
Posty: 6
Rejestracja: 19 gru 2011, o 21:06
Model 309: XLD
Silnik: XU5

Gasnacy silnik na jalowym biegu w 309 XLD

Postautor: bełkot » 3 sty 2012, o 20:07

Witam mam taki problem ze swoim 309 XLD,ostatnio po odpaleniu po kilku minutach jazdy podczas zatrzymania na swiatlach silnik zaczyna telepac i gasnie,po ponownym odpaleniu i rozgrzaniu silnika, autko jedzie bez problemu i trzyma obroty na jalowym biegu.Czy to wina filtra paliwa,zauwazylam duzo powietrza w przewodzie?

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Gasnacy silnik na jalowym biegu w 309 XLD

Postautor: zmac » 4 sty 2012, o 20:25

bełkot pisze:Witam mam taki problem ze swoim 309 XLD,ostatnio po odpaleniu po kilku minutach jazdy podczas zatrzymania na swiatlach silnik zaczyna telepac i gasnie,po ponownym odpaleniu i rozgrzaniu silnika, autko jedzie bez problemu i trzyma obroty na jalowym biegu.Czy to wina filtra paliwa,zauwazylam duzo powietrza w przewodzie?

Dobrze jest zacząc od wymiany filtra, tylko nie polecam ''tanich'' filtrów bo potrafią byc nieszczelne. Skoro pojawiają się pęcherze powietrza w przewodzie to napewno silnik zasysa sobie powietrze. Jeżeli masz pompe ręczna przed filtrem paliwa, podpąpuj nią i sprawdź czy nie ma gdzieś wycieków, ewentualnie czy na zimnym silniku objawy o których pisałaś zniknęły. Podstawa jednak to wymiana filtra zwłaszcza jak wygląda na nie wymieniany.

bełkot
lwiątko
lwiątko
Posty: 6
Rejestracja: 19 gru 2011, o 21:06
Model 309: XLD
Silnik: XU5

Re: Gasnacy silnik na jalowym biegu w 309 XLD

Postautor: bełkot » 5 sty 2012, o 15:43

Dzieki za wskazowki,wymienilam wlasnie filtr i nic z tego objaw jest nadal,kiedy odpalam jest ok ale po chwil jazdy kiedy wskazowka temp.ledwo drgnie zaczyna sie problem podczas postoju,po chwili jazdy gdy temperatura wzrosnie i zblizy sie do roboczej problem znika i mozna jechac bez obaw ze na swiatlach znow zgasnie.Moj mechanik choc nie jest pewien sugeruje wymiane pompy. :?:

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Gasnacy silnik na jalowym biegu w 309 XLD

Postautor: zmac » 5 sty 2012, o 21:11

W tym silniku jest cięgło ssania podłączone do siłownika termostatycznego, może to byc uszkodzone i nie podnosi obrotów i nie zmienia kąta wtrysku. Nalej też środka do czyszczenia układu wtryskowego do diesla, dostepne na każdej stacji paliw i w sklepach motoryzacyjnych, a dodatkowo co3-4 tankowanie do pełna dolej litr oleju silnikowego (np. lotos 15W40) jeżeli są jakieś drobne niedomagania układu paliwowego to taki zabieg usprawni jego działanie.
Co do pompy to chyba troszke za wcześnie na nią, zwłaszcza przy takim przebiegu, chyba że ktos lał co miał pod ręką.

bełkot
lwiątko
lwiątko
Posty: 6
Rejestracja: 19 gru 2011, o 21:06
Model 309: XLD
Silnik: XU5

Re: Gasnacy silnik na jalowym biegu w 309 XLD

Postautor: bełkot » 13 sty 2012, o 21:58

Dziekuje za porade sprobuje i zobaczymu mam nadzieje ze pomoze :wink:

-- 13 Sty 2012, 20:58 --

NO wiec zatankowalam do pelna i wlalam plynu do czyszczenia wtryskow do diesla STP i juz nastepnego dnia objaw drajacego i gasnacego silnika zniknal bez sladu moj lew znow ryczy jak dawniej,wyglada wiec na to ze to przypchane wtryski byly przyczyna tego objawu a srodek STP jak dla mnie rewelacja,nie sadzilam ze efekt nastapi niemalze natychmiast :biggrin: Dziekuje za podpowiedz.Pozdrawiam.

bełkot
lwiątko
lwiątko
Posty: 6
Rejestracja: 19 gru 2011, o 21:06
Model 309: XLD
Silnik: XU5

Problem wrocil

Postautor: bełkot » 25 sty 2012, o 13:34

:confussed: Oj,jednak moja radosc byla przedwczesna.Wprawdzie po dodaniu STP przez tydzien autko chodzilo jak nowe,silnik nie gasl odpalal na dotyk ale po tygodniu zaczelo sie wszystko od nowa.Zdazylam wypalic 1/4 zbiornika paliwa.Znow gasnie jak jest zimny podczas zatrzymywania na swiatlach,telepie silnik,ostatnia sugestia mechanika to brudny zbiornik paliwa,dlatego jest ok gdy paliwa jest full a potem zaczynaja sie problemy albo pompa.???

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Gasnacy silnik na jalowym biegu w 309 XLD

Postautor: zmac » 25 sty 2012, o 19:54

Wygląda na to że cały problem tkwi w smoku zasysającym paliwo w zbiorniku. Przy pełnym nie ma problemów, a gdy ubędzie do odpowiedniego poziomu zaczyna zasysyac powietrze. Proponuje tam poszukac przyczyny i zmienic mechanika.

bełkot
lwiątko
lwiątko
Posty: 6
Rejestracja: 19 gru 2011, o 21:06
Model 309: XLD
Silnik: XU5

Re: Gasnacy silnik na jalowym biegu w 309 XLD

Postautor: bełkot » 1 lut 2012, o 13:01

:biggrin: no wiec zmienilam mechanika i...przyczyna okazala sie odkrecona srubka pod silnikiekm, tam jest tez jakas pompka i przez ta srubke ciagnelo powietrze,poza tym poprzedni mechanik przebil obudowe filtra paliwa podczas wymiany i tam tez ciagnelo powietrze.Teraz w wezyku nie ma sladu babla powietrza czyli odzyskal szczelnosc w 100%Mimo mrozow lew odpala po nocy na dotyk co barrdzooo mnie cieszy.Pozdrawiam i mam nadzieje ze moje doswiadczenie przyda sie komus kto spotka sie z podobnym problemem.

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Re: Gasnacy silnik na jalowym biegu w 309 XLD

Postautor: bzium » 2 lut 2012, o 00:35

90% usterek to pierdoła ;) ... miłego śmiagania pugiem ;] :ropuch:
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek