Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 17 sty 2018, o 01:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 sty 2012, o 20:07 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 19 gru 2011, o 21:06
Posty: 6
Model 309: XLD
Silnik: XU5
Witam mam taki problem ze swoim 309 XLD,ostatnio po odpaleniu po kilku minutach jazdy podczas zatrzymania na swiatlach silnik zaczyna telepac i gasnie,po ponownym odpaleniu i rozgrzaniu silnika, autko jedzie bez problemu i trzyma obroty na jalowym biegu.Czy to wina filtra paliwa,zauwazylam duzo powietrza w przewodzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2012, o 20:25 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
bełkot napisał(a):
Witam mam taki problem ze swoim 309 XLD,ostatnio po odpaleniu po kilku minutach jazdy podczas zatrzymania na swiatlach silnik zaczyna telepac i gasnie,po ponownym odpaleniu i rozgrzaniu silnika, autko jedzie bez problemu i trzyma obroty na jalowym biegu.Czy to wina filtra paliwa,zauwazylam duzo powietrza w przewodzie?

Dobrze jest zacząc od wymiany filtra, tylko nie polecam ''tanich'' filtrów bo potrafią byc nieszczelne. Skoro pojawiają się pęcherze powietrza w przewodzie to napewno silnik zasysa sobie powietrze. Jeżeli masz pompe ręczna przed filtrem paliwa, podpąpuj nią i sprawdź czy nie ma gdzieś wycieków, ewentualnie czy na zimnym silniku objawy o których pisałaś zniknęły. Podstawa jednak to wymiana filtra zwłaszcza jak wygląda na nie wymieniany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2012, o 15:43 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 19 gru 2011, o 21:06
Posty: 6
Model 309: XLD
Silnik: XU5
Dzieki za wskazowki,wymienilam wlasnie filtr i nic z tego objaw jest nadal,kiedy odpalam jest ok ale po chwil jazdy kiedy wskazowka temp.ledwo drgnie zaczyna sie problem podczas postoju,po chwili jazdy gdy temperatura wzrosnie i zblizy sie do roboczej problem znika i mozna jechac bez obaw ze na swiatlach znow zgasnie.Moj mechanik choc nie jest pewien sugeruje wymiane pompy. :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2012, o 21:11 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
W tym silniku jest cięgło ssania podłączone do siłownika termostatycznego, może to byc uszkodzone i nie podnosi obrotów i nie zmienia kąta wtrysku. Nalej też środka do czyszczenia układu wtryskowego do diesla, dostepne na każdej stacji paliw i w sklepach motoryzacyjnych, a dodatkowo co3-4 tankowanie do pełna dolej litr oleju silnikowego (np. lotos 15W40) jeżeli są jakieś drobne niedomagania układu paliwowego to taki zabieg usprawni jego działanie.
Co do pompy to chyba troszke za wcześnie na nią, zwłaszcza przy takim przebiegu, chyba że ktos lał co miał pod ręką.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2012, o 21:58 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 19 gru 2011, o 21:06
Posty: 6
Model 309: XLD
Silnik: XU5
Dziekuje za porade sprobuje i zobaczymu mam nadzieje ze pomoze :wink:

-- 13 Sty 2012, 20:58 --

NO wiec zatankowalam do pelna i wlalam plynu do czyszczenia wtryskow do diesla STP i juz nastepnego dnia objaw drajacego i gasnacego silnika zniknal bez sladu moj lew znow ryczy jak dawniej,wyglada wiec na to ze to przypchane wtryski byly przyczyna tego objawu a srodek STP jak dla mnie rewelacja,nie sadzilam ze efekt nastapi niemalze natychmiast :biggrin: Dziekuje za podpowiedz.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Problem wrocil
PostNapisane: 25 sty 2012, o 13:34 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 19 gru 2011, o 21:06
Posty: 6
Model 309: XLD
Silnik: XU5
:confussed: Oj,jednak moja radosc byla przedwczesna.Wprawdzie po dodaniu STP przez tydzien autko chodzilo jak nowe,silnik nie gasl odpalal na dotyk ale po tygodniu zaczelo sie wszystko od nowa.Zdazylam wypalic 1/4 zbiornika paliwa.Znow gasnie jak jest zimny podczas zatrzymywania na swiatlach,telepie silnik,ostatnia sugestia mechanika to brudny zbiornik paliwa,dlatego jest ok gdy paliwa jest full a potem zaczynaja sie problemy albo pompa.???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2012, o 19:54 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Wygląda na to że cały problem tkwi w smoku zasysającym paliwo w zbiorniku. Przy pełnym nie ma problemów, a gdy ubędzie do odpowiedniego poziomu zaczyna zasysyac powietrze. Proponuje tam poszukac przyczyny i zmienic mechanika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2012, o 13:01 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 19 gru 2011, o 21:06
Posty: 6
Model 309: XLD
Silnik: XU5
:biggrin: no wiec zmienilam mechanika i...przyczyna okazala sie odkrecona srubka pod silnikiekm, tam jest tez jakas pompka i przez ta srubke ciagnelo powietrze,poza tym poprzedni mechanik przebil obudowe filtra paliwa podczas wymiany i tam tez ciagnelo powietrze.Teraz w wezyku nie ma sladu babla powietrza czyli odzyskal szczelnosc w 100%Mimo mrozow lew odpala po nocy na dotyk co barrdzooo mnie cieszy.Pozdrawiam i mam nadzieje ze moje doswiadczenie przyda sie komus kto spotka sie z podobnym problemem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2012, o 00:35 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2006, o 18:49
Posty: 1701
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
90% usterek to pierdoła ;) ... miłego śmiagania pugiem ;] :ropuch:

_________________
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL