Ile czasu zajmuje waszym Lwą zanim zaczną was ogrzewać?

Wszystko o silnikach, diesel, benzyna, lpg, itd,

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Anonymous

Postautor: Anonymous » 25 sty 2006, o 21:57

rodzynek pisze:Silnik 1,4 odpowietrza się w następujący sposób. Lejesz wode do zbiornik wyrównawczego prawie pod sam korek. Odkręć zawór z prawej strony chłodnicy i przy termostacie. Odpal silnik i jak zacznie lecieć woda przez poszczególne otwory woda to zakręcej je. Pamiętaj, że nim zakręcisz korek od zbiornika wywównawczego to musi pracować na dużym obiegu (sprawdź czy chłodnica jest ciepła). Dodat troszkę gazu dla zwiększenia obrotów pompy wody. Po przejechaniu się skontroluj stan wody w zbiorniku. Pisząc woda mam na myśli płyn do chłodnic.

To znaczy, że mam odpowietrzyć ukłąd chłodzący? W jakim celu? Z góry przepraszam, jeśli pytanie jest głupie, ze mną trzeba jak z dzieckiem ;)

rodzynek
super lew
super lew
Posty: 590
Rejestracja: 31 gru 2005, o 14:53
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Ile czasu zajmuje waszym Lwą zanim zaczną was ogrzewać?

Postautor: rodzynek » 25 sty 2006, o 22:25

winjet pisze:Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że panuje zima, ostatnimi czasy wyjątkowo mroźna, co nie sprzyja kierowcą i ich ukochanym pojazdą... Problem poruszony w tym poście dotyczy miłości pojazdów do ich kierowców, czyli ile czasu zajmuje waszym pojazdą (zimą oczywiście ;)) zanim z dmuchawy zacznie lecieć ciepłe powietrze? Mojej 309-tce zajmuje to ponad 20 minut, co wydaje mi sie bardzo długim czasem, a i po 20 minutach powietrze wydostające się z nawiewu najcieplejsze nie jest :(
Mój Pug posiada silnik 1.4, benzyna z jednopunktowym wtryskiem...


Skoro po 20 min nie jest w stanie dmuchać siepłym powietrzem a silnik jest już ciepły to jest zapowietrzona nagrzewnica. 20 min to jest dość długo, silnik powinien się już dobrze nagrzać. Ja po 20 min mam już duzy obieg i cieplutko w aucie.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 26 sty 2006, o 02:47

Znaczy sie zakrecam po kolei zawory jak zaczyna z nich leciec woda tak? A korek od zbiornika (chodzi o ten przy samej chłodnicy?) dopiero jak włączy sie duży obieg? Później po przejechaniu pewnego dystansu sprawdzam poziom i w razie potrzeby uzupełniam? Po cszym poznam, że duży obieg działa? Ja jednak tempy jestem w tych sprawach... Duży obieg to ten, w którym bierze udział chłodnica?

ghost80

Postautor: ghost80 » 26 sty 2006, o 08:31

nie wiem dokładnie jak jest w silniczku 1,4, ale wydaje mi się, że powinieneś mieć zbiornik wyrównawczy z lewej strony silnika, przymocowany do przegrody (pod przednią szybą) - jeśli się mylę, to niech ktoś mnie poprawi
więc tam lejesz płyn chłodzący i dopóki nie uruchomisz silnika nie musisz go zakręcać - po uruchomieniu silnika, kiedy pompa wody zacznie pracować może się trochę wylać, więc radzę go zakręcić
odpowietrzanie jak napisał rodzynek
rzeczywiście duży obieg, to ten w którym udział bierze chłodnica, a czy owa już "pracuje" poznasz dotykając ja ręką - zaczną się rozgrzewać najpierw węże (najpierw ten biegnący od termostatu do chłodnicy) i sama chłodnica

Anonymous

Postautor: Anonymous » 26 sty 2006, o 09:46

Jak jeżdziłeś na wodzie z kranu to na 100% masz zapchaną nagrzewnicę kamieniem z wody.

rodzynek
super lew
super lew
Posty: 590
Rejestracja: 31 gru 2005, o 14:53
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Postautor: rodzynek » 26 sty 2006, o 12:11

Można spokojnie odpalac silnik przy odkręconych zaworach. Jak silnik pracuje to nie ma tam aż tak dużego ciśnieniea a szybciej odpowietrzysz.

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Postautor: Remiq » 27 sty 2006, o 14:06

Witam wszystkich!!

Na starym forum było kiedyś opisane jak krok po kroku wymienić płyn chłodzący. Czy mógłby ktoś jeszcze raz to szczegółowo opisać. Z góry dzięki.

1.4i zbiornik wyrównawczy w chłodnicy.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 6 lut 2006, o 23:41

hejka u mnie po jakis 10 minutach jazdy w zimie jest jusz cieplo a w lecie to raptem po 3 minutkach..pozdrowionka klubowicze...

Anonymous

Postautor: Anonymous » 11 mar 2006, o 14:44

mój ogrzewa sie bardzo szybko, ale wymieniłem w nim termostat bo miałem ten sam problem. za termostat zapłacilem ok 20 zł. pozdrawiam

Anonymous

Postautor: Anonymous » 11 mar 2006, o 14:54

Ja mialem ten sam problem samochod wogule nie chcial sie nagrzac. u mnie problemem byl termostat wymienilem ( koszt ok 35zl) i5 min roboty.
wszystko ekstra 2 kilometry i samochod cieply dotego spadlo zuzycie paliwa. Dodam jeszcze ze temeratura w silniku 1.4 powinna byc ok 90 stopni

Awatar użytkownika
tictac
expert lew
expert lew
Posty: 1453
Rejestracja: 4 mar 2006, o 01:16
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: tictac » 11 mar 2006, o 15:19

no u mnie tez bym tak liczyl jakie 2 km i mam prawie 80 stopni, potem juz szybko idzie do 90 :)
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 11 mar 2006, o 17:44

nie czytalem wszystkuich odowiedzi ale stanowczo masz do wymiany termostat(ok40zł). 20 min to za długo. i bedzie wszystko ok. tez mialem taki problem tylko ze jezdzilem w rekawiczkach i czapce w samochodzie.

Awatar użytkownika
tictac
expert lew
expert lew
Posty: 1453
Rejestracja: 4 mar 2006, o 01:16
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: tictac » 11 mar 2006, o 22:00

Jumper313 pisze:nie czytalem wszystkuich odowiedzi ale stanowczo masz do wymiany termostat(ok40zł). 20 min to za długo. i bedzie wszystko ok. tez mialem taki problem tylko ze jezdzilem w rekawiczkach i czapce w samochodzie.


no i chyba palil jak smok .....
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Postautor: bzium » 29 mar 2006, o 21:30

wymiane plynu przerabialem jakos miesiac temu co prawda to diesel ale mysle ze nie ma roznicy:
( zakladam ze nie ma plynu w ukladzie)

1. odkrecic korek z prawej strony chlodnicy i w zbiorniczku wyrownawczym
2. wlewac plyn przez korek w chlodnicy az do napelnienia
3. zakrecic korek na chlodnicy i napelnic zbiorniczek najlepiej w 3/4
4. odkrecic odkrecic odpowietrznik przy termostacie ( najpierw ten od strony chlodnicy pozniej od silnika) jak zacznie leciec plyn to zakrecic
5. skontrolowac poziom w zbiorniczku ( 3/4 ), odkrecic odpowietrznik malego ukladu/nagrzewnicy ( powinien byc na wezu idacym do nagrzewnicy)
6. skontrolowac poziom w zbiorniczku, ponownie sprawdzic odpowietrzniki przy termostacie jezeli z kazdego miejsca leci plyn to zakrecamy ;] odpalamy i czekamy na cieple powietrze

( nie wiem o ile jest szybsza metoda z odpalaniem silnika przy odkreconych zaworkach ale mi przy wylaczonym silniku wszystko zajmuje okolo 5 min )
--------------------------------------------------------------
powodem slabego ogrzewania moze byc uszkodzony termostat( nie zamyka sie), najprosciej sprawdzic uruchamiajac zimny silnik na postoju i w raz z rozgrzewaniem sie silnika kontrolowac dlonia czy przewod prowadzacy z termostatu do chlodnicy sie rozgrzewa ( do temperatury otwarcia termostatu powinien byc praktycznie zimny)

jezeli wyeliminujesz te przyczyny mozliwe ze masz zamulona/zakamieniona nagrzewnice ;)
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek