Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 17 sty 2018, o 05:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2006, o 21:57 
rodzynek napisał(a):
Silnik 1,4 odpowietrza się w następujący sposób. Lejesz wode do zbiornik wyrównawczego prawie pod sam korek. Odkręć zawór z prawej strony chłodnicy i przy termostacie. Odpal silnik i jak zacznie lecieć woda przez poszczególne otwory woda to zakręcej je. Pamiętaj, że nim zakręcisz korek od zbiornika wywównawczego to musi pracować na dużym obiegu (sprawdź czy chłodnica jest ciepła). Dodat troszkę gazu dla zwiększenia obrotów pompy wody. Po przejechaniu się skontroluj stan wody w zbiorniku. Pisząc woda mam na myśli płyn do chłodnic.

To znaczy, że mam odpowietrzyć ukłąd chłodzący? W jakim celu? Z góry przepraszam, jeśli pytanie jest głupie, ze mną trzeba jak z dzieckiem ;)


Góra
  
 
PostNapisane: 25 sty 2006, o 22:25 
Offline
super lew
super lew

Dołączył(a): 31 gru 2005, o 14:53
Posty: 590
Lokalizacja: Wrocław
winjet napisał(a):
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że panuje zima, ostatnimi czasy wyjątkowo mroźna, co nie sprzyja kierowcą i ich ukochanym pojazdą... Problem poruszony w tym poście dotyczy miłości pojazdów do ich kierowców, czyli ile czasu zajmuje waszym pojazdą (zimą oczywiście ;)) zanim z dmuchawy zacznie lecieć ciepłe powietrze? Mojej 309-tce zajmuje to ponad 20 minut, co wydaje mi sie bardzo długim czasem, a i po 20 minutach powietrze wydostające się z nawiewu najcieplejsze nie jest :(
Mój Pug posiada silnik 1.4, benzyna z jednopunktowym wtryskiem...


Skoro po 20 min nie jest w stanie dmuchać siepłym powietrzem a silnik jest już ciepły to jest zapowietrzona nagrzewnica. 20 min to jest dość długo, silnik powinien się już dobrze nagrzać. Ja po 20 min mam już duzy obieg i cieplutko w aucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2006, o 02:47 
Znaczy sie zakrecam po kolei zawory jak zaczyna z nich leciec woda tak? A korek od zbiornika (chodzi o ten przy samej chłodnicy?) dopiero jak włączy sie duży obieg? Później po przejechaniu pewnego dystansu sprawdzam poziom i w razie potrzeby uzupełniam? Po cszym poznam, że duży obieg działa? Ja jednak tempy jestem w tych sprawach... Duży obieg to ten, w którym bierze udział chłodnica?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2006, o 08:31 
nie wiem dokładnie jak jest w silniczku 1,4, ale wydaje mi się, że powinieneś mieć zbiornik wyrównawczy z lewej strony silnika, przymocowany do przegrody (pod przednią szybą) - jeśli się mylę, to niech ktoś mnie poprawi
więc tam lejesz płyn chłodzący i dopóki nie uruchomisz silnika nie musisz go zakręcać - po uruchomieniu silnika, kiedy pompa wody zacznie pracować może się trochę wylać, więc radzę go zakręcić
odpowietrzanie jak napisał rodzynek
rzeczywiście duży obieg, to ten w którym udział bierze chłodnica, a czy owa już "pracuje" poznasz dotykając ja ręką - zaczną się rozgrzewać najpierw węże (najpierw ten biegnący od termostatu do chłodnicy) i sama chłodnica


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2006, o 09:46 
Jak jeżdziłeś na wodzie z kranu to na 100% masz zapchaną nagrzewnicę kamieniem z wody.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2006, o 12:11 
Offline
super lew
super lew

Dołączył(a): 31 gru 2005, o 14:53
Posty: 590
Lokalizacja: Wrocław
Można spokojnie odpalac silnik przy odkręconych zaworach. Jak silnik pracuje to nie ma tam aż tak dużego ciśnieniea a szybciej odpowietrzysz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2006, o 14:06 
Offline
extra lew
extra lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2006, o 13:50
Posty: 793
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Silnik: 1.4i
Witam wszystkich!!

Na starym forum było kiedyś opisane jak krok po kroku wymienić płyn chłodzący. Czy mógłby ktoś jeszcze raz to szczegółowo opisać. Z góry dzięki.

1.4i zbiornik wyrównawczy w chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2006, o 23:41 
hejka u mnie po jakis 10 minutach jazdy w zimie jest jusz cieplo a w lecie to raptem po 3 minutkach..pozdrowionka klubowicze...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2006, o 14:44 
mój ogrzewa sie bardzo szybko, ale wymieniłem w nim termostat bo miałem ten sam problem. za termostat zapłacilem ok 20 zł. pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2006, o 14:54 
Ja mialem ten sam problem samochod wogule nie chcial sie nagrzac. u mnie problemem byl termostat wymienilem ( koszt ok 35zl) i5 min roboty.
wszystko ekstra 2 kilometry i samochod cieply dotego spadlo zuzycie paliwa. Dodam jeszcze ze temeratura w silniku 1.4 powinna byc ok 90 stopni


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2006, o 15:19 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
no u mnie tez bym tak liczyl jakie 2 km i mam prawie 80 stopni, potem juz szybko idzie do 90 :)

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2006, o 17:44 
nie czytalem wszystkuich odowiedzi ale stanowczo masz do wymiany termostat(ok40zł). 20 min to za długo. i bedzie wszystko ok. tez mialem taki problem tylko ze jezdzilem w rekawiczkach i czapce w samochodzie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2006, o 22:00 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
Jumper313 napisał(a):
nie czytalem wszystkuich odowiedzi ale stanowczo masz do wymiany termostat(ok40zł). 20 min to za długo. i bedzie wszystko ok. tez mialem taki problem tylko ze jezdzilem w rekawiczkach i czapce w samochodzie.


no i chyba palil jak smok .....

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 mar 2006, o 21:30 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2006, o 18:49
Posty: 1701
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
wymiane plynu przerabialem jakos miesiac temu co prawda to diesel ale mysle ze nie ma roznicy:
( zakladam ze nie ma plynu w ukladzie)

1. odkrecic korek z prawej strony chlodnicy i w zbiorniczku wyrownawczym
2. wlewac plyn przez korek w chlodnicy az do napelnienia
3. zakrecic korek na chlodnicy i napelnic zbiorniczek najlepiej w 3/4
4. odkrecic odkrecic odpowietrznik przy termostacie ( najpierw ten od strony chlodnicy pozniej od silnika) jak zacznie leciec plyn to zakrecic
5. skontrolowac poziom w zbiorniczku ( 3/4 ), odkrecic odpowietrznik malego ukladu/nagrzewnicy ( powinien byc na wezu idacym do nagrzewnicy)
6. skontrolowac poziom w zbiorniczku, ponownie sprawdzic odpowietrzniki przy termostacie jezeli z kazdego miejsca leci plyn to zakrecamy ;] odpalamy i czekamy na cieple powietrze

( nie wiem o ile jest szybsza metoda z odpalaniem silnika przy odkreconych zaworkach ale mi przy wylaczonym silniku wszystko zajmuje okolo 5 min )
--------------------------------------------------------------
powodem slabego ogrzewania moze byc uszkodzony termostat( nie zamyka sie), najprosciej sprawdzic uruchamiajac zimny silnik na postoju i w raz z rozgrzewaniem sie silnika kontrolowac dlonia czy przewod prowadzacy z termostatu do chlodnicy sie rozgrzewa ( do temperatury otwarcia termostatu powinien byc praktycznie zimny)

jezeli wyeliminujesz te przyczyny mozliwe ze masz zamulona/zakamieniona nagrzewnice ;)

_________________
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL