tarcza sprzęgła w peugeocie 309 1,9 D

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Anonymous

tarcza sprzęgła w peugeocie 309 1,9 D

Postautor: Anonymous » 30 sty 2008, o 12:09

mam pytanie w temacie tarczy sprzegłowej.wymienialem rok temu cały komplet tarcza łozysko docisk(LUK) po roku (około 30 000km)okazało sie ze spręzyna w docisku wypadła i tarcza wykazuje znaczne zuzycie szczególnie na sworzniach mechanizmu redukujacego drgania zwłaszcza od strony przeciwnej niż powinno być a więc odrotnie do obrotów tarczy.Czy mozna założyc w tym modelu tarczę odwrotnie tzn tak że łozysko oporowe napiera od strony mechanizmu redukującego drgania?Ponadto sprężyny w tarczy są różnej grubości dwie sa cienkie reszta grube.Nadmieniam że mechanik twierdzi że zuzycie zpowodowało jazda pod duzym obciążeniem....a to totalna bzdura.
pozdrawiam maciek

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 30 sty 2008, o 12:21

Najsampierw przychodzi mi powitać serdecznie kolege i zaprosić do szerszego opisu swojego autka w rozmówkach ogólnych :)

Co do sprzęgieł firmy LUK to nie spodziewałbym sie po nich jakiejś rewelacji jakościowej,uważam że 30000km to bardzo odbry przebieg jak dla sprzegieł tej firmy (szczególnie że to diesel).Są to sprzegła regenrowane z nabijaną powierzchnią cierną..
Z tym łożyskiem to na 90% nie da się założyć go odwrotnie..przygladałem się mechanikowi jak grzebał u mnie w skrzyni i nie wydaje mi się żeby było tam wystarczająco miejsca na takie zabawy.

Ale nie chcę zagłębiać się dalej w temat..dodam iż u mnie w dieslu było założone sprzęgło od benzynki ze zmniejszoną(chyba 4) ilością sprężyn i chodziło jak marzenie :) (co prawda przejechałem jakieś 10tkm zanim skasowali mi puga,ale do wypadku było bardzo ładnie)

Anonymous

dzieki ale to nie łozysko

Postautor: Anonymous » 30 sty 2008, o 12:38

chodziło mi o tarczę sprzęgła i czy jest mozliwośc założenia jej odrotnie.Sprzegło luk hm.30000km to nic jak powiem że moje sprzęglo orginalne chodzilo 250tys km i to przy maksymalych obciążeniach przy budowie i przyczepce przy maksymalnym obciazeniu.mechanik twierdzil że luk to najlepsza firma i mnie osobiscie bardzo szokuje to ze co rok przyjdzie mi wymieniac tarczę.Albo mechanik do d....albo luk jest g....wart.A samochód peugeot mam go juz 8 rok i chyba zadne auto nie wytrzymaloby tyle co ono.Kazde niemieckie auto a mialem ich chyba cztery (VW,AUDI,)nie dorasta do pięt peugeotowi.

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Postautor: maniek » 30 sty 2008, o 19:06

Nie wydaje mi się, żeby można było obrócić tarczę sprzęgłową.Wszystko jest kwestią miejsca w kole, a nie ma go wiele.Nie wiem jak w dieslu, ale większość tarcz z którymi się spotkałem od strony tłumika drgań są wypukłe i mieszczą się w docisku, a z drugiej strony są prawie płaskie.Jeśli by ją obrócić to nie dokręcisz docisku.Mogę się jednak mylić, bo w pugu nie wymieniałem sprzęgła.Pozdro! 8)