WYMIANA OSŁONY/GUMY/ NA PRAWEJ POŁOŚCE

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Anonymous

WYMIANA OSŁONY/GUMY/ NA PRAWEJ POŁOŚCE

Postautor: Anonymous » 8 kwie 2006, o 23:42

WITAM WSZYSTKICH
Jestem nowy na forum i od niedawna stałem sie posiadaczem Peugota 309 1.4. Mechanik też ze mnie kiepski. A problem mój polega na tym że muszę wymienić gume na prawej półośce/dłuższej/ od strony piasty i nie wiem jak do tego się zbrać. Od czego zacząć, żeby wymienić tą gumę i co po koleji rozpinać od piasty czy od skrzyni i jak to po koleji rozpinać. I jakie są tam zabezpieczenia aby wyjąć półośkę.Tak mi podpowiada znajomy.
Z góry dzieki: planta :shock:

Anonymous

Postautor: Anonymous » 9 kwie 2006, o 00:09

z wyjęciem i włożeniem półośki jest torszke zabawy,mnie za pierwszym razem zajeło to 2 godzinki :)
zaczynasz w ten sposób :
luzujesz nakrętke od półośki,zrzucasz koło,odkręcasz i wybijasz sworzeń od układu kierowniczego ( ten z boku piasty ) dalej masz dwie śrubki za łożyskiem od półośki na wysokości takiej gumowej tulei pod silnikiem,musisz je odkręcić,wracasz do piasty i powoli wybijasz półośke w strone silnika wcześniej odkręcając z niej śrube,tylko nie wal bezpośrednio w nią,podłóż coś sobie by nie uszkodzić gwintu- jak już się schowa w zwrotnicy zrzuć dolny sworzeń od wachacza i przekręcasz piaste ją maksymalnie do tyłu,tak jakbyś koła skręcał w prawo :) troche gimnastyki i powinna sama wyjść.teraz czeka cie wybicie łożyska półośki -troszke zabawy jest.wybijasz od tej strony co odkręcałeś wcześniej te dwie śróbki.oczywiście wybijasz w strone od silnika.jak puści ci to łożysko masz całą półośke wyjętą.
ot i cała filozofia.ze złożeniem nie bedziesz miał problemów,analogicznie tylko w odwrotnej kolejności.
polecam sie zaopatrzyć w nową nakrętkę na półośke i coś w stylu WD40.
powodzenia i witaj w klubie :)

fotki z mojej zabawy - jesli nie dzialaja to sorki,pierwszy raz wklejam te linki.
tak to ma wyglądać jak już wszystko poodkręcasz
Obrazek
a z tej strony masz śruby na łożysku od półośki
Obrazek