Drazek zmiany biegow.

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
serek_gd
lwiątko
lwiątko
Posty: 54
Rejestracja: 3 mar 2009, o 20:36
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Drazek zmiany biegow.

Postautor: serek_gd » 14 wrz 2009, o 21:56

Wiecie moze co zrobic by drazek zmiany biegow nie latal mi na wszystkie strony podczas zmiany biegow? Ciezko dokladnie trafic w bieg :)

Awatar użytkownika
palpio
extra lew
extra lew
Posty: 790
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 23:07
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Przemyśl

Postautor: palpio » 15 wrz 2009, o 14:16

wymienić cięgna sprawdzić jak wyglądają tulejki ale u ciebie może być luz na elemencie przykręconym do sanek
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Postautor: maniek » 15 wrz 2009, o 21:58

W znakomitej większości pugów zmiany biegów bardziej przypominają mieszanie kijem w wiadrze :D .Mechanizm wybierania nawet po wymianie jest daleki od precyzji, ale warto czasami powalczyć.P. 8)

Awatar użytkownika
serek_gd
lwiątko
lwiątko
Posty: 54
Rejestracja: 3 mar 2009, o 20:36
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: serek_gd » 15 wrz 2009, o 22:18

W mojej drugiej 309 wszystko ladnie z biegami dziala. A jako ze czasem bedzie moja malzowinka sie przesiadac do mojego autka wiec chcialbym to zrobic.

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Postautor: maniek » 15 wrz 2009, o 23:08

W moim mimo lekkiego luzu chodzi nieźle, ale za to w Partnerze biegi wchodzą ciasno, a czasem trzeba dobrze się przyłożyć.Pewnie niedługo się zaklinuje dźwignia, bo już zaczęła popiskiwać niemiłosiernie przy zmianach. :D Francuzi chyba tak mają, że ze skrajności w skrajność. :lol: W naszych za luźno, w nowszych się zaciera-taki urok.Wracając do 309 trzeba jak palpio pisze sprawdzić cięgna i albo kupić nowe, albo bawić się z wymianą samych przegubów kulowych(gdzieś je widziałem jako części zamienne tyle, że trzeba ciąć stare, wiercić, gwintować itd.)Co do tzw. konika to facet który handluje częściami do francuzów kazał mi poszukać dobrego tokarza, żeby dotoczył tulejki na wymiar. :D Nie są to mocno skomplikowane prace więc kanał i trochę samozaparcia wystarczy, a biegi będą jak nowe, dopuki znowu po którejś zimie nie dostanie wszystko luzu. :wink: P. 8)

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 15 wrz 2009, o 23:13

sprawdz jeszcze dzwignie na skrzyni odpowiedzialna za wybieranie biegu tam czesto na kołku tworzy sie luz

serg17

Postautor: serg17 » 24 wrz 2009, o 00:37

Co prawda to prawda, wajchy w Pugu mają tendencję do wyrabiania ścięgien i popychadła, dopóki biegi wchodzą idzie się przyzwyczaić... i polubić. Inna kwestia, że jak ktoś u mnie na pasażera siedzi z przodu, to musi się liczyć z obitym kolanem, bo pod względem "mieszania" to w Pugu jak w Lewarze*

* Lewarki, to pieszczotliwe określenie autobusów marki IKARUS model 260, w których wajcha biegów latała po całej kabinie, a wycelowanie nią w bieg i ostre "sru!" to przygoda na każdych światłach :]