Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 19 sty 2018, o 07:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 gru 2009, o 17:14 
Witam mam prośbę i pytanko do użytkowników 309 , potrzebuje regulatora nawiewu, to środkowe pokrętełko które reguluje prędkość wiatraka, puki co mam złożone na krótko, ale jest za głośno :-) , i pytanie odnośnie kosztów za silniczek krokowy wtrysku.Ah i jeszcze sobie przypomniałem o pulsujących światłach i kontrolkach wogóle tam gdzie świeci to pulsuje :) co jest grane ?? kupiłem nowy akumulator 45Ah


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 gru 2009, o 17:35 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
co do pulsujacych swiatel winny jest regulator napiecia, podjedz do elektryka niech sprawdzi Ci ladowanie, bo jezeli masz za duze to niedlugo wykonczysz akumulator, jesli chodzi o dmuchawe to wina prawdopodobnie lezy w oporniku dmuchawy, poczytaj temat http://forum.peugeot309.pl/dmuchawa-t32 ... chawa.html , silniczek krokowy to zobacz na alledrogo tu masz przyklad http://www.allegro.pl/item838955693_sil ... ugeot.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sty 2010, o 09:04 
dziękuję za podpowiedź jeśli chodzi o silniczek krokowy, nie jest tak drogi jak słyszałem , natomiast co do pulsowania świateł to obawiam się że to jednak regulator napięcia.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sty 2010, o 14:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 22:25
Posty: 1027
Lokalizacja: edynburg
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
sam regulator może być ok. miałem takie objawy w momencie mocnego zużycia szczotek które są integralną częścią regulatora. jeśli pulsacja zwalnia i przyśpiesza razem z obrotami to na 99% wytarte szczotki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2010, o 11:51 
No tak jak by tak było że przy wolnych obrotach pulsują wolniej a przy wyższych szybciej, szczotki do wymiany no fajnie ;> a silniczek krokowy chyba też bo jak się rozgrzeje mi silnik to mam tak wysokie obroty że ruszam bez gazu 1-2 bieg i jadę dość szybko :) jak bym miał tempomat :), czasem przy 2 biegu mam takie delikatne szarpanie ale w momencie przyśpieszania tylko do pewnego stopnia a później albo już nie czuję albo przechodzi , czasem ten objaw występuje nie na 2 biegu a na 3 a czasem na 4 :-)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2010, o 20:22 
Żeby nie tworzyć podobnego tematu napiszę tutaj bo również mam problem z nawiewami.

A dokładniej problem polega na tym że linki, (które idą do regulacji temperatury nadmuchu i regulacji kierunku nadmuchu) chodzą bardzo ciężko i np jeśli ustawie sobie nadmuch na szybę to już nie mogę z powrotem ustawić inaczej podobnie jest regulacją temperatury.

Ostatnio wymieniałem panel nawiewów i myślę że zrobiłem wszystko dobrze.
Nie wiem jak to wygląda głębiej co tam może blokować ogólnie kiepski jest tam dostęp żeby zajrzeć.

Dodatkowo jeśli ustawie nawiew na maksa to głośnio buczy


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2010, o 22:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 22:25
Posty: 1027
Lokalizacja: edynburg
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
buczenie nawiewu: rozmontuj nagrzewnicę i dobierz się do wiatraka, sprawdź czy jest czysty, cały i czy chodzi płynnie. jeśli coś mu dolega, zaopiekuj się samym wirnikiem lub silniczkiem.

ciężko chodzące pokrętła nawiewu: piszesz, że wymieniałeś panel regulacji nawiewu. czy przed wymianą też chodziło ciężko? jeśli nie przy wymianie zmontowałeś coś z nie tak z linkami, rozbierz jeszcze raz i na spokojnie złóż znowu od początku sprawdzając bieg linek /czy nie są zbyt mocno załamane, itp?/. jeśli przed wymianą też chodziło ciężko sprawdź, czy linki się nie pozacierały w pancerzach /czy pancerze się nie poprzecierały/, wlej do pancerzy trochę oliwy maszynowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lut 2010, o 13:45 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 6 kwi 2009, o 17:12
Posty: 43
Lokalizacja: Warszawa
Witam
U mnie buczenie było spowodowane wyrobieniem tulejki na osi silnika (pomogło wstawienie innej ale znów zaczyna hałasować). Sam wentylator wymontowuje się odkręcając 3 śrubki od strony pasażera.Wentylatory w MK1 i MK2 różnią się między sobą.

_________________
Maj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 wrz 2010, o 18:26 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2010, o 12:17
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Witam
Mam podobny problem wiec opiszę go tutaj
ogólnie mam pytanko jak na tym pokrętle wygląda regulacja siły nawiewu jest jakieś stopniowanie??
bo daje na polowe to raz działa raz nie a daje na maksa to pierze jak jasny gwint i nie wiem ocb???
ewentualnie moglibyście załączyć jakiś schemat żeby wiedzieć jak to rozmontować a potem złożyć do kupy??
z góry dzięki za pomoc
Pozdr :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 wrz 2010, o 19:05 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Dostac sie do potencjometru to żaden problem, wyjmujesz pokrętła pod skrajnymi są dwie śrubki odkręcasz je, zdejmujesz panel i masz po środku bieałe kółko delikatnie je zdejmujesz i to wszystko, ale przyczyny dopatrywałbym się w tranzystorze sterującym, znajduje sie on pod nagrzewnicą, więcej poszukaj na forum temat był przerabiany, łącznie z zamiennikiem tego tranzystora.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 19:22 
Offline

Dołączył(a): 9 sty 2009, o 17:13
Posty: 4
witam, mój ojciec ma p309 92' 1.4 i ma problem z nawiewem taki, że ciągle jest włączony na maksa, regulacja nie działa, nie da się wyłączyć, sam osobiście jeszcze tego nie sprawdzałem. co może być problemem regulator nawiewu czy coś innego ? jeszcze pytanie który bezpiecznik jest od nawiewu, bo będę chciał go wyjąć żeby nie dmuchało cały czas dopóki się tego nie naprawi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 22:42 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest tranzystor sterujący dmuchawy. Mozna go wymienic ( tu prosze DjPreZesa o podanie symbolu zamiennika) lub cały opornik dmuchawy. Znajdziesz go od dołu w srodkowej czesci konsoli przy grodzi silnikowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2012, o 01:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2011, o 01:10
Posty: 1
Silnik: 1600
Witam
Moje pytanie gdzie dokładnie znajduje się ten opornik dmuchawy :!: Szukać go należy od dołu po stronie pasażera czy kierowcy :?:
Proszę o dokładniejszy namiar tego elementu. Całkiem niedawno przestała działać regulacja prędkości nadmuchu i obroty są na 100% mocy od razu po przekręceniu stacyjki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2012, o 07:56 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
No tak, popsuło się i odrazu z problemem, a może by tak przedstawic się, napisac coś o sobie :bangin: Jest do tego odpowiedni temat w ,,Ogólnym''












































Jak zdemontujesz dolną częśc deski to napewno znajdziesz regulator.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL