Regulator nawiewu 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Azahiel

Regulator nawiewu 309

Postautor: Azahiel » 31 gru 2009, o 17:14

Witam mam prośbę i pytanko do użytkowników 309 , potrzebuje regulatora nawiewu, to środkowe pokrętełko które reguluje prędkość wiatraka, puki co mam złożone na krótko, ale jest za głośno :-) , i pytanie odnośnie kosztów za silniczek krokowy wtrysku.Ah i jeszcze sobie przypomniałem o pulsujących światłach i kontrolkach wogóle tam gdzie świeci to pulsuje :) co jest grane ?? kupiłem nowy akumulator 45Ah

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 31 gru 2009, o 17:35

co do pulsujacych swiatel winny jest regulator napiecia, podjedz do elektryka niech sprawdzi Ci ladowanie, bo jezeli masz za duze to niedlugo wykonczysz akumulator, jesli chodzi o dmuchawe to wina prawdopodobnie lezy w oporniku dmuchawy, poczytaj temat http://forum.peugeot309.pl/dmuchawa-t32 ... chawa.html , silniczek krokowy to zobacz na alledrogo tu masz przyklad http://www.allegro.pl/item838955693_sil ... ugeot.html

Azahiel

Postautor: Azahiel » 2 sty 2010, o 09:04

dziękuję za podpowiedź jeśli chodzi o silniczek krokowy, nie jest tak drogi jak słyszałem , natomiast co do pulsowania świateł to obawiam się że to jednak regulator napięcia.

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1029
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Postautor: lukas_0 » 2 sty 2010, o 14:30

sam regulator może być ok. miałem takie objawy w momencie mocnego zużycia szczotek które są integralną częścią regulatora. jeśli pulsacja zwalnia i przyśpiesza razem z obrotami to na 99% wytarte szczotki.

Azahiel

Postautor: Azahiel » 3 sty 2010, o 11:51

No tak jak by tak było że przy wolnych obrotach pulsują wolniej a przy wyższych szybciej, szczotki do wymiany no fajnie ;> a silniczek krokowy chyba też bo jak się rozgrzeje mi silnik to mam tak wysokie obroty że ruszam bez gazu 1-2 bieg i jadę dość szybko :) jak bym miał tempomat :), czasem przy 2 biegu mam takie delikatne szarpanie ale w momencie przyśpieszania tylko do pewnego stopnia a później albo już nie czuję albo przechodzi , czasem ten objaw występuje nie na 2 biegu a na 3 a czasem na 4 :-)

michalol1

Postautor: michalol1 » 3 sty 2010, o 20:22

Żeby nie tworzyć podobnego tematu napiszę tutaj bo również mam problem z nawiewami.

A dokładniej problem polega na tym że linki, (które idą do regulacji temperatury nadmuchu i regulacji kierunku nadmuchu) chodzą bardzo ciężko i np jeśli ustawie sobie nadmuch na szybę to już nie mogę z powrotem ustawić inaczej podobnie jest regulacją temperatury.

Ostatnio wymieniałem panel nawiewów i myślę że zrobiłem wszystko dobrze.
Nie wiem jak to wygląda głębiej co tam może blokować ogólnie kiepski jest tam dostęp żeby zajrzeć.

Dodatkowo jeśli ustawie nawiew na maksa to głośnio buczy

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1029
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Postautor: lukas_0 » 3 sty 2010, o 22:48

buczenie nawiewu: rozmontuj nagrzewnicę i dobierz się do wiatraka, sprawdź czy jest czysty, cały i czy chodzi płynnie. jeśli coś mu dolega, zaopiekuj się samym wirnikiem lub silniczkiem.

ciężko chodzące pokrętła nawiewu: piszesz, że wymieniałeś panel regulacji nawiewu. czy przed wymianą też chodziło ciężko? jeśli nie przy wymianie zmontowałeś coś z nie tak z linkami, rozbierz jeszcze raz i na spokojnie złóż znowu od początku sprawdzając bieg linek /czy nie są zbyt mocno załamane, itp?/. jeśli przed wymianą też chodziło ciężko sprawdź, czy linki się nie pozacierały w pancerzach /czy pancerze się nie poprzecierały/, wlej do pancerzy trochę oliwy maszynowej.

Maj
lwiątko
lwiątko
Posty: 43
Rejestracja: 6 kwie 2009, o 17:12
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Maj » 4 lut 2010, o 13:45

Witam
U mnie buczenie było spowodowane wyrobieniem tulejki na osi silnika (pomogło wstawienie innej ale znów zaczyna hałasować). Sam wentylator wymontowuje się odkręcając 3 śrubki od strony pasażera.Wentylatory w MK1 i MK2 różnią się między sobą.
Maj

Awatar użytkownika
daroo48
lwiątko
lwiątko
Posty: 54
Rejestracja: 10 maja 2010, o 12:17
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Kraków

Postautor: daroo48 » 18 wrz 2010, o 18:26

Witam
Mam podobny problem wiec opiszę go tutaj
ogólnie mam pytanko jak na tym pokrętle wygląda regulacja siły nawiewu jest jakieś stopniowanie??
bo daje na polowe to raz działa raz nie a daje na maksa to pierze jak jasny gwint i nie wiem ocb???
ewentualnie moglibyście załączyć jakiś schemat żeby wiedzieć jak to rozmontować a potem złożyć do kupy??
z góry dzięki za pomoc
Pozdr :wink:

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 18 wrz 2010, o 19:05

Dostac sie do potencjometru to żaden problem, wyjmujesz pokrętła pod skrajnymi są dwie śrubki odkręcasz je, zdejmujesz panel i masz po środku bieałe kółko delikatnie je zdejmujesz i to wszystko, ale przyczyny dopatrywałbym się w tranzystorze sterującym, znajduje sie on pod nagrzewnicą, więcej poszukaj na forum temat był przerabiany, łącznie z zamiennikiem tego tranzystora.

kreciolboss
Posty: 4
Rejestracja: 9 sty 2009, o 17:13

Re: Regulator nawiewu 309

Postautor: kreciolboss » 29 lis 2011, o 19:22

witam, mój ojciec ma p309 92' 1.4 i ma problem z nawiewem taki, że ciągle jest włączony na maksa, regulacja nie działa, nie da się wyłączyć, sam osobiście jeszcze tego nie sprawdzałem. co może być problemem regulator nawiewu czy coś innego ? jeszcze pytanie który bezpiecznik jest od nawiewu, bo będę chciał go wyjąć żeby nie dmuchało cały czas dopóki się tego nie naprawi

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator nawiewu 309

Postautor: zmac » 29 lis 2011, o 22:42

Za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest tranzystor sterujący dmuchawy. Mozna go wymienic ( tu prosze DjPreZesa o podanie symbolu zamiennika) lub cały opornik dmuchawy. Znajdziesz go od dołu w srodkowej czesci konsoli przy grodzi silnikowej.

Awatar użytkownika
edd
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar 2011, o 01:10
Silnik: 1600

Re: Regulator nawiewu 309

Postautor: edd » 1 mar 2012, o 01:29

Witam
Moje pytanie gdzie dokładnie znajduje się ten opornik dmuchawy :!: Szukać go należy od dołu po stronie pasażera czy kierowcy :?:
Proszę o dokładniejszy namiar tego elementu. Całkiem niedawno przestała działać regulacja prędkości nadmuchu i obroty są na 100% mocy od razu po przekręceniu stacyjki.

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulator nawiewu 309

Postautor: zmac » 1 mar 2012, o 07:56

No tak, popsuło się i odrazu z problemem, a może by tak przedstawic się, napisac coś o sobie :bangin: Jest do tego odpowiedni temat w ,,Ogólnym''












































Jak zdemontujesz dolną częśc deski to napewno znajdziesz regulator.