Brak iskry po nagrzaniu silnika GTI

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
Prezes
super lew
super lew
Posty: 342
Rejestracja: 8 mar 2011, o 15:55
Model 309: GTi
Silnik: 1.9
Lokalizacja: Wleń / Zielona Góra / Jelenia Góra

Brak iskry po nagrzaniu silnika GTI

Postautor: Prezes » 8 sty 2012, o 22:55

Witam. Mam taki problem, że gdy silnik jest zimny to odpala bez problemu ale jak się nagrzeje to gaśnie a przyczyną tego jest brak iskry. Samochód postoi trochę i normalnie odpala ale przy kilku przygazówkach gdy się nagrzeje znów traci iskrę. Zauważyłem też, że jadąc spokojnie z górki mając minimalnie gazu silnik pracuję ok ale jak tylko doda się więcej gazu albo napotka opór w postaci góry to brak iskry. Oczywiście to nie jest regułą bo gubi iskrę i wtedy jak stoi na wolnych obrotach pewien czas. Zaznaczam że jest to GTI 122km. Z góry wielkie dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Brak iskry po nagrzaniu silnika GTI

Postautor: zmac » 8 sty 2012, o 23:00

Jeżeli jest to 122KM to proponuje sprawdzic błędy, obstawiam czujnik położenia wału lub niedomagania instalacji elektrycznej (może nie łączyc na jakiejs wtyczce), choc mogę sie mylic.
Pochwal sie autem, a nie będziesz uikrywał GTI.

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Re: Brak iskry po nagrzaniu silnika GTI

Postautor: bzium » 9 sty 2012, o 00:34

Najszybciej będzie jak rozłączysz wszystko, wyjmiesz wiązkę główną i posprawdzasz przejścia. W moim pugu największym problemem były przetarte kable od czujnika położenia wału i pomiędzy modułem a cewką zapłonową.
Miernik, dodatkowy kabel, dużo taśmy izolacyjnej, lutownica i jeden dzień roboty. Najpierw kable później elementy ;)
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

Awatar użytkownika
grzesiek309
expert lew
expert lew
Posty: 1654
Rejestracja: 4 lip 2006, o 22:24
Model 309: nie mam 309
Silnik: -
Lokalizacja: Białystok

Re: Brak iskry po nagrzaniu silnika GTI

Postautor: grzesiek309 » 9 sty 2012, o 09:53

Miałem podobny problem w SX. Winna okazała się masa, która była luźna na skrzyni.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!

Awatar użytkownika
Prezes
super lew
super lew
Posty: 342
Rejestracja: 8 mar 2011, o 15:55
Model 309: GTi
Silnik: 1.9
Lokalizacja: Wleń / Zielona Góra / Jelenia Góra

Re: Brak iskry po nagrzaniu silnika GTI

Postautor: Prezes » 9 sty 2012, o 18:31

Dzisiaj rano odpaliłem pojeździłem wszystko super. Wróciłem postawiłem za chwilę znowu odpaliłem przejchałem się wróciłem ok. Postał chwilę odpaliłem dodałem lekko gazu i puściłem pracował na wolnych obrotach z 8 sekund po czym zgasł i już go nie dało się odpalić. Po 20 minutach podszedłem odpalił od ręki pochodził na wolnych obrotach chwilę i zgasł. Myślę że jak by była luźna masa na skrzyni to by iskra gubiła się np przy przejeżdżaniu przez dziurę gdzie jest jakieś szarpnięcie silnikiem. Ale wszystko sprawdzę tylko na razie nie mam w ogłole czasu :/ a tak mnie ciągnie do roboty i niestety musi to wszystko poczekać. Jak znajdę czas to będę szukał tak jak mówił bzuium pierw kable wszystkie wszystko wyczyszczę posprawdzam zobaczę co wtedy będzie. Ale dalsze propozycję bardzo mile widziane i za wszystkie serdecznie dziękuje.

Awatar użytkownika
grzesiek309
expert lew
expert lew
Posty: 1654
Rejestracja: 4 lip 2006, o 22:24
Model 309: nie mam 309
Silnik: -
Lokalizacja: Białystok

Re: Brak iskry po nagrzaniu silnika GTI

Postautor: grzesiek309 » 9 sty 2012, o 19:57

Właśnie u mnie objawy były podobne. Odpaliłem zimnego, nagrzał się i zgasł, odpalił i ledwo 300m wróciłem do garażu, zgasł i już nie odpalił. Po ok 10min odpalił, na jałowym popracował z minutę i zgasł. I tak w kółko.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!

Awatar użytkownika
Prezes
super lew
super lew
Posty: 342
Rejestracja: 8 mar 2011, o 15:55
Model 309: GTi
Silnik: 1.9
Lokalizacja: Wleń / Zielona Góra / Jelenia Góra

Re: Brak iskry po nagrzaniu silnika GTI

Postautor: Prezes » 10 sty 2012, o 01:22

No to identycznie jest u mnie :P Trzeba to sprawdzić koniecznie :)

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Brak iskry po nagrzaniu silnika GTI

Postautor: Maku_krak » 5 kwie 2012, o 10:13

Ktos juz wspomnial czujnik polozenia walu, dorzuce czujnik halla i wzmacniacz(taki modulik przykrecony na dwoch srubkach) - one tez maja tendencje do niedomagania przy nagrzaniu.
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

Awatar użytkownika
Prezes
super lew
super lew
Posty: 342
Rejestracja: 8 mar 2011, o 15:55
Model 309: GTi
Silnik: 1.9
Lokalizacja: Wleń / Zielona Góra / Jelenia Góra

Re: Brak iskry po nagrzaniu silnika GTI

Postautor: Prezes » 6 kwie 2012, o 09:38

Wielkie dzięki. Mam do sprawdzenia cewkę (mam dwie na zapas 100% sprawne), czujnik położenia wału niestety mam tylko jeden ale wygląda jak nowy, zastanawiam się nad tym wzmacniaczem bo widziałem podobny przykręcony do silnika w moim byłym 1.4 i zastanawiam się czy to to samo.

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Re: Brak iskry po nagrzaniu silnika GTI

Postautor: bzium » 6 kwie 2012, o 10:05

Ja powymieniałem wszystko i problemem okazała się uszkodzona wiązka przy czujniku położenia wału.
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

Awatar użytkownika
Prezes
super lew
super lew
Posty: 342
Rejestracja: 8 mar 2011, o 15:55
Model 309: GTi
Silnik: 1.9
Lokalizacja: Wleń / Zielona Góra / Jelenia Góra

Re: Brak iskry po nagrzaniu silnika GTI

Postautor: Prezes » 6 kwie 2012, o 22:39

Ale ja całą wiązkę sobie w domu czyściłem i nic nie zauważyłem niepokojącego w niej, także z wiązką powinno być wszytko ok