Rozrusznik

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Jakub Dombrowski
Administrator
Posty: 919
Rejestracja: 29 gru 2005, o 15:08
Model 309: P11.144 CVT
Silnik: SR20DE
Kontakt:

Rozrusznik

Postautor: Jakub Dombrowski » 19 sie 2006, o 17:05

No właśnie - gdyby jeszcze było mało, to rozrusznik też powiedział, że ma mnie dość... Nie rozumiem, ja lubię ten samochód, on mnie ewidentnie nie.

Juz mówię o co chodzi - rozrusznik puka, ale nie kręci, rano zapaliłem, pojechałem na PeKaPe, postawiłem na parkingu, wróciłem, zapaliłem, wróciłem pod dom, postał kilka godzin (2-3), chcę jechać do sklepu - i już nie pojechałem... Tak wiec aku jest ok, nic nie przygasa przy włączonym rozruszniku, tylko nie kręci...
Kable niby są ok przy rozruszniku, były sprawdzane, i poprawiane daaawno temu (z trzy miesiące), więc powinno być ok, pukanie w rozrusznik nic nie dało :)

O co chodzi, ile to kosztuje, i czy informatyk na parkingu pod blokiem to naprawi? A jak ktoś chce kupić taki nienaprawiony, to chętnie, ja chyba nie mam siły na kolejną walkę...

rodzynek
super lew
super lew
Posty: 590
Rejestracja: 31 gru 2005, o 14:53
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Postautor: rodzynek » 19 sie 2006, o 23:11

Do rozrusznika polecam kanał, tak najlatwiej go odszukać. Mi jak kiedyś padł to okazało sie, że poszły zembatki przy przekładni. Jest to oczywiście dla obniżenia kosztów integralna część. Uzywany rozrusznik kosztuje ok 100.
Peugeot 309 to takie coś z takim czymś bez takiego czegoś.
Peugeot 309 1124cm3(gaźnik), Chorus, 1991r

Awatar użytkownika
webmaster
extra lew
extra lew
Posty: 811
Rejestracja: 29 gru 2005, o 16:24
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: webmaster » 20 sie 2006, o 08:36

Ja tam rozrusznik wymieniam u siebie w ciągu 1h :), bez kanału wystarczy zdjąć filtr powietrza, nie jest to skoplikowane i informatyk pod blokiem w ciągu 2h za pierwszym razem da radę :).

Rada to żeby akumulator odlączyć podczas wymiany, bo można przypadkowo zwarcie kluczem zrobić.

Ja ostatnio kupiłem rozrusznik od tictaca za 80PLN, także mam ten stary w którym kończą się szczotki i w ogóle coś chyba z nim nie jest tak, bo nowe szczotki ściera tak po 6 miesiącach, albo te szczotki są takie tandetne albo coś z nim jest nie tak. Także nie polecam go generalnie ale jak nie będziesz miał wyjścia to daj znać.

Spytaj też mario on mi proponował rozrusznik zanim nie kupiłem od tictaca, to chyba jeszcze ma bo miał 2 sprawne.

Wracając do twojego rozrusznika to skoro puka to chyba bendix działa, może szczotki się skończyły albo ułamały i zablokowały. No w najgorszym przypadku może spalił się stojan :(
309 jest jak biedronka, tylko nie pamiętam dlaczego :)

Jakub Dombrowski
Administrator
Posty: 919
Rejestracja: 29 gru 2005, o 15:08
Model 309: P11.144 CVT
Silnik: SR20DE
Kontakt:

Postautor: Jakub Dombrowski » 20 sie 2006, o 09:03

Czyli praktycznie w każdym wypadku wymiana rozrusznika.. Super...

Webmaster - w razie czego poproszę o pomoc, jak w dwójkę się za to zabierzemy, to pójdzie momentalnie :)

Tak więc jak ktoś ma to chętnie, w razie czego jak nic się nie znajdzie, to spróbuję z tym od webmastera..

mario-poznan

Postautor: mario-poznan » 20 sie 2006, o 11:32

Witam!!!

Hermitq ja posiadam 2 rozruszniki do 309-tek jak chcesz to Ci moge sprzedac;) ewentualnie nabede twoje auto za odpowiednia cene;)Pozdrawiam Mariusz Ps.Kontakt do mnie GG3939867

Jakub Dombrowski
Administrator
Posty: 919
Rejestracja: 29 gru 2005, o 15:08
Model 309: P11.144 CVT
Silnik: SR20DE
Kontakt:

Postautor: Jakub Dombrowski » 20 sie 2006, o 11:35

Mario... Kusisz :)
Odezwę się po południu, około 18, w tej chwili muszę wyjśc niestety :)

Awatar użytkownika
webmaster
extra lew
extra lew
Posty: 811
Rejestracja: 29 gru 2005, o 16:24
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: webmaster » 21 sie 2006, o 08:49

Nie ma problemu, chętnie pomogę.
309 jest jak biedronka, tylko nie pamiętam dlaczego :)

Jakub Dombrowski
Administrator
Posty: 919
Rejestracja: 29 gru 2005, o 15:08
Model 309: P11.144 CVT
Silnik: SR20DE
Kontakt:

Postautor: Jakub Dombrowski » 23 sie 2006, o 10:24

No więc skończyło się na tym, że raniutko, o 7, pod blokiem odbyło się wymienianie rozrusznika na czas - kto szybciej wyciągnie swój, i kto później zamontuje nowy :)

W tej chwili w moim samochodzie jest stary rozrusznik webmastera, a webmaster ma nowy zupełnie, pięknie kręcący świeżo zakupiony :)

Dziękuję! :) Webmaster nie dość, że musiał wstać rano, to jeszcze przyjechać, w deszczu wymieniać rozrusznik przy gorącym silniku, więc wielkie podziękowania!

A mój samochód znowu działa, z problemami, ale w ogóle działa :)
------------------------------------------------------------------------------------
A wymiana rozrusznika w silniku 1.4 to banalna rzecz - cztery śruby, jeden kabelek - może opiszę, dla potomności, dodatkowo w 1.1 jest chyba tak samo:

[...]
Edit: przeniesiono na stronę http://www.peugeot309.pl/content/view/55/1/

Tak więc udało się nam w ciągu 30 minut wymienić wszystko, chociaż bez webmastera, który wiedział "gdzie puknąć" byłoby więcej :) Mam nadzieję, że opis się przyda... Po południu postaram się zdjecia zrobic samego rozrusznika, da to pojęcie gdzie są sruby i jak to w ogóle wygląda...
Ostatnio zmieniony 27 sie 2006, o 12:57 przez Jakub Dombrowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
webmaster
extra lew
extra lew
Posty: 811
Rejestracja: 29 gru 2005, o 16:24
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: webmaster » 24 sie 2006, o 12:30

Nie ma sprawy :)

Opis super może ze zdjęciami wstaw na naszą stronę jako artykuł?
309 jest jak biedronka, tylko nie pamiętam dlaczego :)

Jakub Dombrowski
Administrator
Posty: 919
Rejestracja: 29 gru 2005, o 15:08
Model 309: P11.144 CVT
Silnik: SR20DE
Kontakt:

Postautor: Jakub Dombrowski » 27 sie 2006, o 12:57

No to już jest, opis, trochę zmodyfikowany, przeniosłem na stronę: http://www.peugeot309.pl/content/view/55/1/

Miłego czytania :)

Awatar użytkownika
webmaster
extra lew
extra lew
Posty: 811
Rejestracja: 29 gru 2005, o 16:24
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: webmaster » 27 sie 2006, o 13:03

no artykulik jak ta lala i jeszcze zdjecia też super, teraz to chyba moja żona by wymieniła go :)
309 jest jak biedronka, tylko nie pamiętam dlaczego :)

Awatar użytkownika
bania_85
super lew
super lew
Posty: 570
Rejestracja: 16 lut 2007, o 16:33
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: bania_85 » 10 lis 2007, o 20:50

Wie ktoś jak sprawdzić czy działa rozrusznik nie montując go spowrotem do silnika??

Troche zimno na dworzy i nie chce mi sie kłaśc pare razy na glebie szczególnie że nie mam zadużo czasu na to.

Pozdro
Bania

Peugeot 407 2.7 HDI 08r. - do sprzedania
Audi A4 Avant 1.9 TDI 03r. - do sprzedania
Mitsubishi Galant 2,5 V6 98r. - sprzedany
Skoda Felicja 1.3 GLXi 97r. - sprzedana
Peugeot 309 1.1 88r. - sprzedany

ghost80

Postautor: ghost80 » 11 lis 2007, o 12:36

Potrzebne są kable rozruchowe i akumulator (możesz wykorzystać aku z samochodu bez jego demontowania). Masę podłączasz do obudowy/korpusu rozrusznika, a plus pod śrubę prądową rozrusznika. Bierzesz kawałek kabla (lub klucz, śrubokręt) i zwierasz ową śrubę prądową z wyjściem (nasówką) bendiksa na rozruszniku (dobrze jest rozrusznik przydepnąć, bo moment obrotowy rozrusznika potrafi obrócić rozrusznik i zrobić zwarcie na kablach).

Mama nadzieję, że wszystko jasne, a gdyby coś to pytaj ;)

Awatar użytkownika
bania_85
super lew
super lew
Posty: 570
Rejestracja: 16 lut 2007, o 16:33
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: bania_85 » 11 lis 2007, o 13:17

elektromagnes w nim działa bo jak sie dotknie mase elektormagnesu i da plusa na blaszke to sie przesówa, ale znowu jak się da plusa tak jak pisałeś to i mase do obudowy, to jest kompletny brak reakcji a prad jakoś przechodzi bo iskrzy. Mi wyglada to tak jak by na elektormagnes nie dochodziła masa z rozrusznika. Czym to może być spowodowane??
Bania

Peugeot 407 2.7 HDI 08r. - do sprzedania
Audi A4 Avant 1.9 TDI 03r. - do sprzedania
Mitsubishi Galant 2,5 V6 98r. - sprzedany
Skoda Felicja 1.3 GLXi 97r. - sprzedana
Peugeot 309 1.1 88r. - sprzedany

ghost80

Postautor: ghost80 » 11 lis 2007, o 15:19

Może styki w bendiksie się powypalały, albo co gorsze coś w wirnikiem. Sprawdzałeś czy działa sam rozrusznik bez załączania stykami?