Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 25 lut 2018, o 11:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 paź 2009, o 19:11 
witam. panowie mam dosyc powazny problem a mianowicie w moim peugocie 309 2.2 kat uklad wtryskowy bosch nie mam wolnych obrotow, ssania a dosyc czesto tez wariuja mi obroty (przewaznie na cieplym) sam sobie dodaje gazu ;/ rano na zimnym to tzreba noge na gazie trzymac zeby odpalil i dopiero po przejechaniu kawalka drogi nie gasnie . . . spalanie znacznie wzroslo - jakies 10-11l/ 100km ;( szukam kombunuje ale nie ma poprawy... wymienilem sliniczek krokowy na inny (nie nowy) ale zauwazylem ze potencjometr przepustnicy jest strasznie porysowany ;/ czy to moze byc wina nierownych obrotow i spalania ? prosze o pomoc ;) pozdrawiam forumowiczow ;)
p.s. caly gaznik mam mokry co go wytre to na nowo tak jak by za duzo paliwa mu lał wtrysk chociaz ze wtrysk tez wymienilem na inny uzywany no ale poprawy nie ma . . . :(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 paź 2009, o 19:13 
chodzi o peugeot 309 1.1kat 93r. monowtrysk bosch bez LPG


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 paź 2009, o 20:53 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
niestety tak jak piszesz potencjometr przepustnicy ma wplyw na zachowanie sie na wolnych obrotach, na spalanie tez moze miec wplyw, sprawdz jeszcze czujnik temperatury i sonde, sprawdz jeszcze kody usterek.
co do calego ukladu wtryskowego to taki sam jest w autach z grupy vw i w naszych poczciwych poldkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 paź 2009, o 21:17 
a w jaki spodob mozna sprawdzic ten czujnik temperatury ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 paź 2009, o 21:29 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
trzeba zmierzyc wartosc oporu omomierzem, tylko ze nie pamietam ile powinno byc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 paź 2009, o 21:40 
narazie nie moge zczytac kodow bo nie swieci mi lampka "K" sonda byla wymieniana jakis rok temu. jest duze prawdopodobienstwo ze wina bedzie w tym potencjometrze. . . ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 paź 2009, o 21:44 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
jest duze prawdopodobienstwo, ale proponuje zreanimowac kontrolke, bedzie latwiej czegokolwiek poszukac zczytujac bledy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 paź 2009, o 21:45 
no musze sie za nia zabrać, pewnie sie przepaliła bo kiedyś świeciła ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 paź 2009, o 21:48 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
pewnie tak, zeby bylo latwiej zdejmij kierownice


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 paź 2009, o 21:52 
dzieki kolego za wskazowki. jutro sie za to zabiorę. poinformuje o postępach :wink:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 paź 2009, o 21:56 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
w dziale ogolne masz temat "grzebanie nasze codzienne" zapraszam tam do opisywania swoich postepow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 paź 2009, o 21:23 
dzis dostalem od znajomego podobny potencjometr (chyba wlasnie od poldka) przełożyłem go i niby jest poprawa z obrotami ducha ma idzie dobrze czasem tylko przerwie ale jest lepiej. tylko czy spalanie sie poprawi ? a kontrolki nie zreanimowalem jeszcze bo braklo mi czasu ;)


Góra
  
 
PostNapisane: 14 gru 2012, o 11:44 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 15:26
Posty: 294
Lokalizacja: Żary\Zielona Góra
Model 309: Graffic
Silnik: 1,1
Mam podobny problem jak w temacie. (silnik TU1M 1124). Pali elegancko nawet teraz jak są mrozy, właściwie do wczoraj nie było żadnego problemu z nim. Jak odpalę silnik to na jałowym strasznie pulsują mu obroty a jak jadę i zdejmę nogę z gazu to silnik przez moment jeszcze ciągnie i dopiero po jakiejś sekundzie, zaczyna się hamowanie silnikiem. To nie krokowy bo sprawdzałem czy to on się przypadkiem tak nie wysuwa. Z czytałem kody błyskowe 3-1 i 2-1. Przepustnice wraz z czujnikiem już wymieniałem, lambda też jest zmieniona, oleju nie bierze. Jak pod wieczór wczoraj byłem się przejechać to po odpaleniu nie było tych objawów z pulsowaniem obrotów a jak na pracującym prawidłowo silniku odłączyłem ten czujnik co jest wkręcony w blok silnika tuż pod aparatem zapłonowy (zielona wtyczka z dwoma pinami) to nagle zaczął pulsować(tak samo ja wcześniej), po ponownym podłączeniu dalej pulsował. Co to za czujnik ? chyba temp. ale nie jestem pewny. A i jeszcze dodam, że na zegarach pokazuje mi normalnie temperaturę. Pomóżcie!

-- 15 gru 2012, 15:50 --

Nie no dzięki za pomoc... Skasowałem komputer i teraz jest tylko błąd 5-3.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2012, o 23:57 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Pod aparatem masz czujnik temperatury do wtrysku, który nie ma nic wspólnego z zegarami. Do zegarów jest czujnik przy termostacie. Popatrz, czy wtyczka nie zaśniedziała i czy dobrze łączy. Możesz wymienić też czujnik, który kosztuje coś koło 30 PLN, ale on raczej się nie psuje, choć zdarzają się wyjątki. Ja bym raczej obstawiał styki. Czyszczenie jeszcze nigdy nie zaszkodziło, a u mnie raczej pomaga. :beer::

_________________
Peugeot 309 1.4i


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2012, o 12:00 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 15:26
Posty: 294
Lokalizacja: Żary\Zielona Góra
Model 309: Graffic
Silnik: 1,1
No w końcu jakiś odzew, dzięki Maniek :) zjem śniadanie i idę oczyścić styki, :P czekam na dalsze sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL