309 1.1 kat monowtrysk bosch nierowne obroty i spalanie

Problemy z elektryką w 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

gary37

309 1.1 kat monowtrysk bosch nierowne obroty i spalanie

Postautor: gary37 » 27 paź 2009, o 19:11

witam. panowie mam dosyc powazny problem a mianowicie w moim peugocie 309 2.2 kat uklad wtryskowy bosch nie mam wolnych obrotow, ssania a dosyc czesto tez wariuja mi obroty (przewaznie na cieplym) sam sobie dodaje gazu ;/ rano na zimnym to tzreba noge na gazie trzymac zeby odpalil i dopiero po przejechaniu kawalka drogi nie gasnie . . . spalanie znacznie wzroslo - jakies 10-11l/ 100km ;( szukam kombunuje ale nie ma poprawy... wymienilem sliniczek krokowy na inny (nie nowy) ale zauwazylem ze potencjometr przepustnicy jest strasznie porysowany ;/ czy to moze byc wina nierownych obrotow i spalania ? prosze o pomoc ;) pozdrawiam forumowiczow ;)
p.s. caly gaznik mam mokry co go wytre to na nowo tak jak by za duzo paliwa mu lał wtrysk chociaz ze wtrysk tez wymienilem na inny uzywany no ale poprawy nie ma . . . :(

gary37

Postautor: gary37 » 27 paź 2009, o 19:13

chodzi o peugeot 309 1.1kat 93r. monowtrysk bosch bez LPG

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 27 paź 2009, o 20:53

niestety tak jak piszesz potencjometr przepustnicy ma wplyw na zachowanie sie na wolnych obrotach, na spalanie tez moze miec wplyw, sprawdz jeszcze czujnik temperatury i sonde, sprawdz jeszcze kody usterek.
co do calego ukladu wtryskowego to taki sam jest w autach z grupy vw i w naszych poczciwych poldkach.

gary37

Postautor: gary37 » 27 paź 2009, o 21:17

a w jaki spodob mozna sprawdzic ten czujnik temperatury ?

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 27 paź 2009, o 21:29

trzeba zmierzyc wartosc oporu omomierzem, tylko ze nie pamietam ile powinno byc

gary37

Postautor: gary37 » 27 paź 2009, o 21:40

narazie nie moge zczytac kodow bo nie swieci mi lampka "K" sonda byla wymieniana jakis rok temu. jest duze prawdopodobienstwo ze wina bedzie w tym potencjometrze. . . ?

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 27 paź 2009, o 21:44

jest duze prawdopodobienstwo, ale proponuje zreanimowac kontrolke, bedzie latwiej czegokolwiek poszukac zczytujac bledy

gary37

Postautor: gary37 » 27 paź 2009, o 21:45

no musze sie za nia zabrać, pewnie sie przepaliła bo kiedyś świeciła ;)

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 27 paź 2009, o 21:48

pewnie tak, zeby bylo latwiej zdejmij kierownice

gary37

Postautor: gary37 » 27 paź 2009, o 21:52

dzieki kolego za wskazowki. jutro sie za to zabiorę. poinformuje o postępach :wink:

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 27 paź 2009, o 21:56

w dziale ogolne masz temat "grzebanie nasze codzienne" zapraszam tam do opisywania swoich postepow

gary37

Postautor: gary37 » 28 paź 2009, o 21:23

dzis dostalem od znajomego podobny potencjometr (chyba wlasnie od poldka) przełożyłem go i niby jest poprawa z obrotami ducha ma idzie dobrze czasem tylko przerwie ale jest lepiej. tylko czy spalanie sie poprawi ? a kontrolki nie zreanimowalem jeszcze bo braklo mi czasu ;)

Awatar użytkownika
Marcin309
super lew
super lew
Posty: 294
Rejestracja: 13 lis 2010, o 15:26
Model 309: Graffic
Silnik: 1,1
Lokalizacja: Żary\Zielona Góra

Re: 309 1.1 kat monowtrysk bosch nierowne obroty i spalanie

Postautor: Marcin309 » 14 gru 2012, o 11:44

Mam podobny problem jak w temacie. (silnik TU1M 1124). Pali elegancko nawet teraz jak są mrozy, właściwie do wczoraj nie było żadnego problemu z nim. Jak odpalę silnik to na jałowym strasznie pulsują mu obroty a jak jadę i zdejmę nogę z gazu to silnik przez moment jeszcze ciągnie i dopiero po jakiejś sekundzie, zaczyna się hamowanie silnikiem. To nie krokowy bo sprawdzałem czy to on się przypadkiem tak nie wysuwa. Z czytałem kody błyskowe 3-1 i 2-1. Przepustnice wraz z czujnikiem już wymieniałem, lambda też jest zmieniona, oleju nie bierze. Jak pod wieczór wczoraj byłem się przejechać to po odpaleniu nie było tych objawów z pulsowaniem obrotów a jak na pracującym prawidłowo silniku odłączyłem ten czujnik co jest wkręcony w blok silnika tuż pod aparatem zapłonowy (zielona wtyczka z dwoma pinami) to nagle zaczął pulsować(tak samo ja wcześniej), po ponownym podłączeniu dalej pulsował. Co to za czujnik ? chyba temp. ale nie jestem pewny. A i jeszcze dodam, że na zegarach pokazuje mi normalnie temperaturę. Pomóżcie!

-- 15 gru 2012, 15:50 --

Nie no dzięki za pomoc... Skasowałem komputer i teraz jest tylko błąd 5-3.

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Re: 309 1.1 kat monowtrysk bosch nierowne obroty i spalanie

Postautor: maniek » 15 gru 2012, o 23:57

Pod aparatem masz czujnik temperatury do wtrysku, który nie ma nic wspólnego z zegarami. Do zegarów jest czujnik przy termostacie. Popatrz, czy wtyczka nie zaśniedziała i czy dobrze łączy. Możesz wymienić też czujnik, który kosztuje coś koło 30 PLN, ale on raczej się nie psuje, choć zdarzają się wyjątki. Ja bym raczej obstawiał styki. Czyszczenie jeszcze nigdy nie zaszkodziło, a u mnie raczej pomaga. :beer::
Peugeot 309 1.4i

Awatar użytkownika
Marcin309
super lew
super lew
Posty: 294
Rejestracja: 13 lis 2010, o 15:26
Model 309: Graffic
Silnik: 1,1
Lokalizacja: Żary\Zielona Góra

Re: 309 1.1 kat monowtrysk bosch nierowne obroty i spalanie

Postautor: Marcin309 » 16 gru 2012, o 12:00

No w końcu jakiś odzew, dzięki Maniek :) zjem śniadanie i idę oczyścić styki, :P czekam na dalsze sugestie.