Brak iskry

Problemy z elektryką w 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
lokerlol
lwiątko
lwiątko
Posty: 50
Rejestracja: 11 mar 2010, o 20:46
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Staszów

Brak iskry

Postautor: lokerlol » 20 lip 2010, o 10:49

Witam mam spory problem z pugiem a mianowicie jechałem sobie przed wczoraj i nagle autko mi zgasło początkowo myślałem że brakło mi gazu. Wiec zadzwoniłem po ojca bo na benzynce autko za bardzo mi nie pali(musze je podregulować) i zaciągnoł mnie na stacje lpg. Zalałem gaz i to samo. W domu sprawdziłem czy jest iskra , i okazało się że jej nie ma. sprawdziłem cewke na krótko i cewka działa. Wiec co z nim jest czy to może moduł czy stacyjka? Silnik 1.1 monowtrysk 60 KM 92r.

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1029
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Postautor: lukas_0 » 20 lip 2010, o 12:49

moduł powiedział papa. drugą przyczyną może być cewka. miałem taki przypadek. iskra nawet niby była, ale nawet nie dał rady kichnąć.
toyota yaris 1.3 sr dvvt-i '09
ford fusion 1.4 '05 - zmarło mu się na uwaloną elektronikę. być może ożyje jako franken - puzon. prace nad zastępczym mózgiem już trwają.
citroen xsara 1.9 td '97 XUD9TE - reinkarnacja w postaci żyletek
peugeot 309 sx '88 XU5 - sprzedany przymusowo

Awatar użytkownika
lokerlol
lwiątko
lwiątko
Posty: 50
Rejestracja: 11 mar 2010, o 20:46
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Staszów

Postautor: lokerlol » 20 lip 2010, o 13:30

Czyli stacyjka ewidentnie odpada?

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 20 lip 2010, o 20:16

Tak jak Lukas pisze bedzie to moduł, dośc czesta przyczyna, natomiastbenzyna nie działa Ci z powodu źle wyregulowanego gazu.

Awatar użytkownika
lokerlol
lwiątko
lwiątko
Posty: 50
Rejestracja: 11 mar 2010, o 20:46
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Staszów

Postautor: lokerlol » 20 lip 2010, o 21:29

Moduł jutro kupie i zobaczymy co będzie. A autko zaprowadze do mechanika na regulacje bo trzeba wszystko podregulować przed zimą :)

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 20 lip 2010, o 21:32

Lato w pełni a Ty już zimą straszysz brrr...

Awatar użytkownika
lokerlol
lwiątko
lwiątko
Posty: 50
Rejestracja: 11 mar 2010, o 20:46
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Staszów

Postautor: lokerlol » 22 lip 2010, o 23:44

Witam.
Moduł i cewkę sprawdził znajomy mechanik i ponoć są w porządku, Powiedział mi tez że może to czujnik halla. I tu moje pytanie czy jest taka możliwość i gdzie znajdę ten czujnik. Przypominam silnik 1.1 92r mono wtrysk

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 22 lip 2010, o 23:45

czujnik ten znajduje sie w aparacie zapłonowym, ciekawy jestem jak zotał sprawdzony moduł

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Postautor: maniek » 23 lip 2010, o 21:34

Ja też jestem ciekawy, bo nie znam sposobu na sprawdzenie modułu.Czujnik halla możesz sprawdzić miernikiem, ale tylko analogowym(ze wskazówką, a nie z wyświetlaczem).Po wyjęciu aparatu pokręcanie wałkiem aparatu powinno powodować nieznaczne wychylanie wskazówki miernika.Przewaznie padają cewki bądź moduły, ale kto wie.Sprawdzałeś kopułkę aparatu?Może tam tkwi problem.Może węgielek w kopułce się rozleciał.P. 8)

Awatar użytkownika
lokerlol
lwiątko
lwiątko
Posty: 50
Rejestracja: 11 mar 2010, o 20:46
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Staszów

Postautor: lokerlol » 28 lip 2010, o 14:39

Witam.
Zaprowadziłem auto do innego mechanika ten po wstępnych ogladzinach powiedział że ktoś majstrował kiedys z silnikiem i założył starszy typ głowicy z aparatem zapłonowym. przy oryginale powinien dostawać impuls od czujnika położenia wału znajdujacego się na skrzyni. A u mnie ten czujnik był i jest odłączony. Powiedział że wykombinuje coś (może na krutko bede odpalał auto z przycisku jak w autobusie :) ) Jak sie dowiem czegoś więcej to dam znać. Pozrdawiam

Edit
Dodam że ten majster znany jest z wielu własnych patentów które o dziwo działają bez zarzutów :-)

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Postautor: maniek » 28 lip 2010, o 19:38

No to majster mało wie, albo bardzo rzadko widuje te silniki.Czujnik położenia wału jest w każdym silniku TU tyle, że nie podłączony i nikt głowicy nie zmieniał, bo aparat jest w każdym 1,1 czy 1,4.Impuls idzie z cewki.Powiedz fachowcowi niech poczyta i zrobi jak być powinno, a nie patenty tworzy.Jak fabryka zrobiła i działał to powinien nadal pracować bez patentów.P. 8)

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 28 lip 2010, o 20:23

Tak jak Maniek pisze, tam nie było czujników na kole odpowiedzialnych za impuls do komputera, ten który jest, jest we wszystkich i jest to czujnik diagnostyczny, identyczny znajdziesz w każdym aucie z grupy PSA z tamtych lat i w późniejszych dieslach. Impuls jest wytwarzany w aparacie przez czujnik hala, następnie idzie to do modułu, który ma za zadanie wzmocnienia sygnału i z modułu na cewke, czyli wykonanie. Najczęstszą przyczyną braku iskry jest moduł ( taki jak w tej aukcji http://allegro.pl/item1101337348_nowy_m ... _ford.html ), podmien go i sprawdz czy zadziała, był montowany we wszystkich 1.0 1.1 1.4 1.6 1.9 wyposażonych w aparat zapłonowy.

Awatar użytkownika
palpio
extra lew
extra lew
Posty: 790
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 23:07
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Przemyśl

Postautor: palpio » 28 lip 2010, o 21:35

lokerlol pisze:Witam.
Zaprowadziłem auto do innego mechanika ten po wstępnych ogladzinach powiedział że ktoś majstrował kiedys z silnikiem i założył starszy typ głowicy z aparatem zapłonowym. przy oryginale powinien dostawać impuls od czujnika położenia wału znajdujacego się na skrzyni. A u mnie ten czujnik był i jest odłączony. Powiedział że wykombinuje coś (może na krutko bede odpalał auto z przycisku jak w autobusie :) ) Jak sie dowiem czegoś więcej to dam znać. Pozrdawiam

Edit
Dodam że ten majster znany jest z wielu własnych patentów które o dziwo działają bez zarzutów :-)


CO ZA MONGOŁ . Powiedz mu że koledzy z forum 309 powiedzieli ,że może ON co najwyżej kosę klepać pod stodołą a nie pchać się do samochodów. Wymień moduł i ma działać
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego

Awatar użytkownika
Tomuss
lwiątko
lwiątko
Posty: 88
Rejestracja: 27 paź 2007, o 19:33
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Tomuss » 28 lip 2010, o 22:44

Miałem to samo, u mnie padła kopułka z palcem!
Grafitowy Lew

Awatar użytkownika
lokerlol
lwiątko
lwiątko
Posty: 50
Rejestracja: 11 mar 2010, o 20:46
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Staszów

Postautor: lokerlol » 29 lip 2010, o 00:21

Witam panowie. Diagnoza już postawiona padła cewka. Mechanik podpioł inna z innego auta i auto odpaliło. Jutro wycieczka(pieszo) do sklepu po cewkę. Dzięki wszystkim za pomoc. Wielki browar dla was