Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 17 sty 2018, o 07:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Brak iskry
PostNapisane: 20 lip 2010, o 10:49 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2010, o 20:46
Posty: 50
Lokalizacja: Staszów
Witam mam spory problem z pugiem a mianowicie jechałem sobie przed wczoraj i nagle autko mi zgasło początkowo myślałem że brakło mi gazu. Wiec zadzwoniłem po ojca bo na benzynce autko za bardzo mi nie pali(musze je podregulować) i zaciągnoł mnie na stacje lpg. Zalałem gaz i to samo. W domu sprawdziłem czy jest iskra , i okazało się że jej nie ma. sprawdziłem cewke na krótko i cewka działa. Wiec co z nim jest czy to może moduł czy stacyjka? Silnik 1.1 monowtrysk 60 KM 92r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2010, o 12:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 22:25
Posty: 1027
Lokalizacja: edynburg
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
moduł powiedział papa. drugą przyczyną może być cewka. miałem taki przypadek. iskra nawet niby była, ale nawet nie dał rady kichnąć.

_________________
toyota yaris 1.3 sr dvvt-i '09
ford fusion 1.4 '05 - zmarło mu się na uwaloną elektronikę. być może ożyje jako franken - puzon. prace nad zastępczym mózgiem już trwają.
citroen xsara 1.9 td '97 XUD9TE - reinkarnacja w postaci żyletek
peugeot 309 sx '88 XU5 - sprzedany przymusowo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2010, o 13:30 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2010, o 20:46
Posty: 50
Lokalizacja: Staszów
Czyli stacyjka ewidentnie odpada?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2010, o 20:16 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Tak jak Lukas pisze bedzie to moduł, dośc czesta przyczyna, natomiastbenzyna nie działa Ci z powodu źle wyregulowanego gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2010, o 21:29 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2010, o 20:46
Posty: 50
Lokalizacja: Staszów
Moduł jutro kupie i zobaczymy co będzie. A autko zaprowadze do mechanika na regulacje bo trzeba wszystko podregulować przed zimą :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2010, o 21:32 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lato w pełni a Ty już zimą straszysz brrr...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2010, o 23:44 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2010, o 20:46
Posty: 50
Lokalizacja: Staszów
Witam.
Moduł i cewkę sprawdził znajomy mechanik i ponoć są w porządku, Powiedział mi tez że może to czujnik halla. I tu moje pytanie czy jest taka możliwość i gdzie znajdę ten czujnik. Przypominam silnik 1.1 92r mono wtrysk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2010, o 23:45 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
czujnik ten znajduje sie w aparacie zapłonowym, ciekawy jestem jak zotał sprawdzony moduł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lip 2010, o 21:34 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Ja też jestem ciekawy, bo nie znam sposobu na sprawdzenie modułu.Czujnik halla możesz sprawdzić miernikiem, ale tylko analogowym(ze wskazówką, a nie z wyświetlaczem).Po wyjęciu aparatu pokręcanie wałkiem aparatu powinno powodować nieznaczne wychylanie wskazówki miernika.Przewaznie padają cewki bądź moduły, ale kto wie.Sprawdzałeś kopułkę aparatu?Może tam tkwi problem.Może węgielek w kopułce się rozleciał.P. 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2010, o 14:39 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2010, o 20:46
Posty: 50
Lokalizacja: Staszów
Witam.
Zaprowadziłem auto do innego mechanika ten po wstępnych ogladzinach powiedział że ktoś majstrował kiedys z silnikiem i założył starszy typ głowicy z aparatem zapłonowym. przy oryginale powinien dostawać impuls od czujnika położenia wału znajdujacego się na skrzyni. A u mnie ten czujnik był i jest odłączony. Powiedział że wykombinuje coś (może na krutko bede odpalał auto z przycisku jak w autobusie :) ) Jak sie dowiem czegoś więcej to dam znać. Pozrdawiam

Edit
Dodam że ten majster znany jest z wielu własnych patentów które o dziwo działają bez zarzutów :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2010, o 19:38 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
No to majster mało wie, albo bardzo rzadko widuje te silniki.Czujnik położenia wału jest w każdym silniku TU tyle, że nie podłączony i nikt głowicy nie zmieniał, bo aparat jest w każdym 1,1 czy 1,4.Impuls idzie z cewki.Powiedz fachowcowi niech poczyta i zrobi jak być powinno, a nie patenty tworzy.Jak fabryka zrobiła i działał to powinien nadal pracować bez patentów.P. 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2010, o 20:23 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Tak jak Maniek pisze, tam nie było czujników na kole odpowiedzialnych za impuls do komputera, ten który jest, jest we wszystkich i jest to czujnik diagnostyczny, identyczny znajdziesz w każdym aucie z grupy PSA z tamtych lat i w późniejszych dieslach. Impuls jest wytwarzany w aparacie przez czujnik hala, następnie idzie to do modułu, który ma za zadanie wzmocnienia sygnału i z modułu na cewke, czyli wykonanie. Najczęstszą przyczyną braku iskry jest moduł ( taki jak w tej aukcji http://allegro.pl/item1101337348_nowy_m ... _ford.html ), podmien go i sprawdz czy zadziała, był montowany we wszystkich 1.0 1.1 1.4 1.6 1.9 wyposażonych w aparat zapłonowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2010, o 21:35 
Offline
extra lew
extra lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 kwi 2008, o 23:07
Posty: 790
Lokalizacja: Przemyśl
lokerlol napisał(a):
Witam.
Zaprowadziłem auto do innego mechanika ten po wstępnych ogladzinach powiedział że ktoś majstrował kiedys z silnikiem i założył starszy typ głowicy z aparatem zapłonowym. przy oryginale powinien dostawać impuls od czujnika położenia wału znajdujacego się na skrzyni. A u mnie ten czujnik był i jest odłączony. Powiedział że wykombinuje coś (może na krutko bede odpalał auto z przycisku jak w autobusie :) ) Jak sie dowiem czegoś więcej to dam znać. Pozrdawiam

Edit
Dodam że ten majster znany jest z wielu własnych patentów które o dziwo działają bez zarzutów :-)


CO ZA MONGOŁ . Powiedz mu że koledzy z forum 309 powiedzieli ,że może ON co najwyżej kosę klepać pod stodołą a nie pchać się do samochodów. Wymień moduł i ma działać

_________________
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2010, o 22:44 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 19:33
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
Miałem to samo, u mnie padła kopułka z palcem!

_________________
Grafitowy Lew


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2010, o 00:21 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 mar 2010, o 20:46
Posty: 50
Lokalizacja: Staszów
Witam panowie. Diagnoza już postawiona padła cewka. Mechanik podpioł inna z innego auta i auto odpaliło. Jutro wycieczka(pieszo) do sklepu po cewkę. Dzięki wszystkim za pomoc. Wielki browar dla was


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL