Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 25 lut 2018, o 11:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 12:46 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
Dlatego mnie to męczy strasznie żeby 10l/100km po mieście jest za dużo , jak tak dalej to bankrut :lol2:
Zapraszam do oglądania fotek peugeocika zainteresowanych :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 13:38 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
obstawiam sonde na 85%


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 13:57 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
sonde sprawdzałem z kumplem rozłanczając akumulator i sonde po odczekaniu za 1 nieodpalil za 2 odpalil wg parametrów sterownika o ile dobrze mówie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 18:29 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
nie w przypadku tego kompa, sonda jest dla niego wyrocznią bo nie ma innego czujnika/parametru informującego co dzieje sie z silnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 19:48 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
a czym kieruje się silnik krokowy??
bo mam wrażenie ze czasem momentami pracuje jak mu się podoba
czy jest jakiś termostat sprzężony z nim??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 22:11 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2006, o 10:54
Posty: 420
Lokalizacja: Katowice
Model 309: GT
Silnik: 1905
Wg mnie to biegi zmieniasz trochę za szybko jak na tak mały silniczek ;) Miasto miastu nie równe, można 10 km przez godzinę jechać i logiczne, że litra paliwa wtedy nie spali.. W jakim stanie masz układ hamulcowy? Koła toczą się swobodnie? Felgi się nie grzeją? Może Pugo ściąga w któraś stronę podczas jazdy? Jak idzie diagnostyka pokładowa? :)

_________________
#_Peugeot309GT_#


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 22:19 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
więc tak hamulce były robione nie mam z nimi problemu ale nie pamiętam co dokładnie
koła toczą się bez problemu , i faktyczni kierownica lekko w lewo i lekko ściąga w tą stronę
a z diagnostyką stoję w miejscu czekam aż kumpel będzie miał czas i tym 2 sposobem na kostce się sprawdzi
dzięki za odpis czekam na dalsze konkretne podpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 22:41 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Takie spalanie to dużo za dużo jak na ten motorek. Układ zapłonowy sprawdzałeś? Kąt wyprzedzenia zapłonu? Świece, kopułka? Podobnie jak zmac obstawiam sondę. Jeśli będziesz wymieniał nie kupuj uniwersalnej tylko oryginał do tego wtrysku bo po miesiącu wywalisz na śmieci. Mój pali 10 litrów tylko w zimę jak się nie dogrzewa więc szukaj usterki. Sterownik reguluje skład mieszanki na podstawie danych z sondy więc jeśli padła to chodzi na fabryce bez korekty składu i skutkuje dużym spalaniem. :beer::

_________________
Peugeot 309 1.4i


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 22:55 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
wiec tak nie mam pojęcia co to jest układ wyprzedzenia zapłonu
świece git na pewno do wymiany kopułka i paluch bo widziałem jakieś pęknięcie nieduże przy "cycku"
jeszcze tylko pytanko jak sprawdzić sondę :bored: "help"
tak jak się domyślałem ze za dużo pali wiec mam jednak racje
dzięki maniek za odpowiedz czekam na dalsze konkretne sugestie pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 23:09 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Nie układ wyprzedzenia zapłonu tylko kąt. Trzeba sprawdzić najlepiej za pomocą lampy stroboskopowej wyprzedzenie zapłonu. W tych silnikach jest to 8 stopni. Do sprawdzenia sondy jest tester, ale można ją sprawdzić i zwykłym multimetrem oczywiście na silniku rozgrzanym do temperatury roboczej. Wszelkie pęknięte przewody, czy ukruszone kopułki trzeba wywalić. Nie kosztują majątku, a mają ogromny wpływ na pracę silnika i spalanie. Jeszce pytanie zasadnicze: w jakim stanie jest silnik? Nie ubywa oleju lub płynu chłodniczego? Ma dostateczną moc, czy jest słaby i nierówno pracuje?

_________________
Peugeot 309 1.4i


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 23:26 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
to co do tego kątu nachylenia to tam gdzie się przykręca kopułkę i ten układ w lewo od kopułki co ustawia się właśnie za pomocą lampy stroboskopowej było coś grzebane i z tam tąd chyba olej ciekł lub nadal podcieka po są ślady do dołu i uszczelnione na czerwony silikon
oleju nie bierze stan jak na razie ok płyt chłodnicy ok był wymieniony z termostatem od razu bo wysiadł itd
silnik działa poprawnie niemam z nim problemu przyśpiesza dobrze wiadomo że to 1.1 więc szału niema ale to na tyle po nieznam sie na samochodach , obroty silnika w normie czasami silnik krokowy włącza go na ssaniu na początku po jego odpaleniu i jego praca mnie trochę denerwuje i tak się np dzieje przez te ostatnie ciepłe dni nielcząc wcześniejszych z temperaturą na minusie
czy dobrze opisałem ? czekam na dalszą odpowiedz dzięki maniek

-- 22 kwi 2013, o 20:45 --

wiec tak : kopułka ,paluch ,czujnik temperatury silnika wymienione wyciek który miał lub ma miejsce z aparatu zapłonowego od kopułki wyczyszczony ze skrzyni dla zaobserwowania dalszych skutków , dziś poprosiłem mechanika znajomego żeby sprawdził mi sonde
wiec wiem na pewno że była już wymieniana i jest to sonda boscha parametry od 100 do 600 wychodzi na to że sprawna
i teraz stoję w kropce co dalej jakieś sugestie ?? :bored: :help:

-- 24 kwi 2013, o 20:54 --

Witam ponownie
udało mi się dojść do ładu i ogarnąłem kody błędu:
4-1 brak sygnału obrotów silnika (nie jestem pewien) czy to jest czujnik wału korbowego brązowa wtyczka 3piny? jest luźna wypięta
5-3 nieprawidłowe napięcie akumulatora
2-1 czujnik położenia przepustnicy czy przełącznik biegu jałowego?
proszę o pomoc :? :frusty:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2013, o 02:18 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2010, o 18:36
Posty: 419
Lokalizacja: Kraków
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
4-1 brak sygnału obrotów silnika (nie jestem pewien) czy to jest czujnik wału korbowego brązowa wtyczka 3piny? jest luźna wypięta = ta wtyczka jest diagnostyczna tylko, miałaby znaczenie jakbyś miał cewkę zespoloną
5-3 nieprawidłowe napięcie akumulatora = tu możesz multimetrem sam sprawdzić , na odpalonym silniku powinno być 13.8 -14.4V
2-1 czujnik położenia przepustnicy czy przełącznik biegu jałowego? = jest to tzw. tps , ścieżki w nim lubią się zużywać ale czasem wystarczy go ustawić, jest na forum chyba nawet instrukcja .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2013, o 13:04 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
sprawa z potencjometrem załatwiona był sprawny wymieniłem rurkę wychodzącą u dołu przepustnicy do odmy.
pozostał kod 4.1 proszę o podpowiedz co i gdzie sprawdzić pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2013, o 17:04 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Z tego co kojaże to połowa pugów jezdzi z tym błędem, jezeli chcesz szukać to sparawdz brązową wtyczke za lewym przednim reflektorem, tam łączy się wiązka komputerowa i samochodowa. Tam prawdopodobnie jest przyczyna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2013, o 19:05 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
zmac mam brązową wtyczkę 3 piny (luźną niejest podpięta) jak stoję przed maską po prawej to jest czujnik obrotów wału korbowego ale wszyscy mówią że to złącze diagnostyczne jak wygląda ta wtyczka o której wspominasz oraz gdzie ją znajdę bo szukam i niestety bez skutku.
patrząc po prawej stronie jak się stoi przed maską między zbiornikiem płyny spryskiwacza a leflektorem są bezpieczniki chyba od świateł kilka luźnych wtyczek oraz poplątane przewody przydała by się fota :) dzięki za odpowiedz czekam na dalsze instrukcje pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL