Kierunkowskaz prawy.

Problemy z elektryką w 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
BzyQ
super lew
super lew
Posty: 419
Rejestracja: 7 lis 2010, o 18:36
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
Lokalizacja: Kraków

Kierunkowskaz prawy.

Postautor: BzyQ » 14 gru 2013, o 14:47

Od dłuższego czasu mam problem z częstotliwością mrugania prawego kierunku , mruganie się nasila przy wciśniętym hamulcu, lewy kierunek mruga prawidłowo, awaryjne tak samo, rzeczy zrobione/wymienione :

- wiązka łącząca tylne lampy
- wkłady lamp
- żarówki
- wiązka do skrzynki bezpieczników
- przełącznik kierunkowskazów
- przerywacz
- włącznik awaryjnych
...

niby drobnostka ale mam którąś kontrolę niebieskich już przez to "oj niema pan żarówki w kierunkowskazie..."

Awatar użytkownika
Crazy
lwiątko
lwiątko
Posty: 88
Rejestracja: 27 sie 2009, o 10:10
Model 309: GL profil
Silnik: 1,3 G1A
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Odp: Kierunkowskaz prawy.

Postautor: Crazy » 14 gru 2013, o 19:12

Sprawdz mase bo robi sie u ciebie tak zwana choinka. Czyli zwarcie. Jak masz gniazdo od haka tez tam zajrzyj, wczoraj mialem tak w sprinterze kierunek przyspieszal po wlaczeniu jakiego kolwiek innego swiatla. Mozesz sprobowac tez poruszac zarowkami w lampach moze slaby styk. Polecam tez spray kontakt, moze pomoc a nie zaszkodzi napewno.

Wysyłane z mojego LG-P710 za pomocą Tapatalk 2

Awatar użytkownika
BzyQ
super lew
super lew
Posty: 419
Rejestracja: 7 lis 2010, o 18:36
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
Lokalizacja: Kraków

Re: Kierunkowskaz prawy.

Postautor: BzyQ » 15 gru 2013, o 00:39

Styki masowe czyszczone wiele razy, wkłady lamp wymieniane i też czyszczone , nic no zrobię jutro wielkie czyszczenie może pomoże...

Awatar użytkownika
Crazy
lwiątko
lwiątko
Posty: 88
Rejestracja: 27 sie 2009, o 10:10
Model 309: GL profil
Silnik: 1,3 G1A
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Odp: Kierunkowskaz prawy.

Postautor: Crazy » 15 gru 2013, o 10:47

A wlącznik masz napewno od tego modelu? Bo ja się dowiadywałem pare miesięcy temu to do np do ph1 jest 6 włączników ktore na pozór są identyczne a dobierane są poprzez numer Vin.

Wysyłane z mojego LG-P710 za pomocą Tapatalk 2

Awatar użytkownika
BzyQ
super lew
super lew
Posty: 419
Rejestracja: 7 lis 2010, o 18:36
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
Lokalizacja: Kraków

Re: Kierunkowskaz prawy.

Postautor: BzyQ » 15 gru 2013, o 14:40

Przełącznik mam już 4 z kolei , na początku na tym obecnym było ok ...

z dzisiaj :

Wszystkie wtyczki wyczyściłem, styki żarówek , same żarówki też, zapsikałem kontaktroem, bez różnicy ...
Masa dla tylnych lamp jest brana z przodu auta, podpiąłem więc masę z tylnego punktu masowego bezpośrednio na lampy , bez różnicy...

Zapomniałem też dopisać wcześniej że kierunek mruga dobrze jeśli światła są zgaszone , przy postojówkach jest szybciej, potem z mijania jeszcze szybciej, z wciśniętym hamulcem jeszcze szybciej ...

Awatar użytkownika
Crazy
lwiątko
lwiątko
Posty: 88
Rejestracja: 27 sie 2009, o 10:10
Model 309: GL profil
Silnik: 1,3 G1A
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Odp: Kierunkowskaz prawy.

Postautor: Crazy » 16 gru 2013, o 21:56

Mozna jeszcze opornik spróbować założyć ale nie jestem pewny czy to pomoże. Jutro zapytam kolegi on w elektryce lepszy ode mnie jest to pewnie coś doradzi.

Wysyłane z mojego LG-P710 za pomocą Tapatalk 2

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Re: Kierunkowskaz prawy.

Postautor: maniek » 18 gru 2013, o 20:51

Sprawdź główny przewód masowy do nadwozia. Może być też słabszy plus gdzieś na kostce. Mieliśmy taki problem w firmowy traficu i czyszczenie styków lampy lewej pomogło. Może połączenie między lampami jest gdzieś lipne.
Peugeot 309 1.4i

Awatar użytkownika
Crazy
lwiątko
lwiątko
Posty: 88
Rejestracja: 27 sie 2009, o 10:10
Model 309: GL profil
Silnik: 1,3 G1A
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Odp: Kierunkowskaz prawy.

Postautor: Crazy » 18 gru 2013, o 21:56

Kolega tez wspomnial mi o oporniku

Wysyłane z mojego LG-P710 za pomocą Tapatalk 2