zasilanie w gniazdku zapalniczki, radio i zegar - zdechło.

Problemy z elektryką w 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
xiaoping
lwiątko
lwiątko
Posty: 74
Rejestracja: 7 maja 2014, o 19:53
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Lokalizacja: Hammel

zasilanie w gniazdku zapalniczki, radio i zegar - zdechło.

Postautor: xiaoping » 11 cze 2014, o 21:31

Witam, zainteresowałem się jakie mam w ogóle napięcie w gniazdku.
Wetknąłem taki specjalny woltomierz samochodowy, który ma wtyczkę jak do zapalniczki, i wyświetlacz LED.
Zrobił się błysk, i nagle padło radio i zegar. okazało się, że oryginalne gniazdko jest połamane, zwarło z czymś tam w środku w konsoli środkowej (nawet nie wiem co z czym)
W gniazdku prądu też nie ma.
wyjąłem radio, i tam bezpiecznik był ok, wsadziłem do innego auta, to zagrało.
poza tym światła świecą, wycieraczki chodzą...
sprawdzałem bezpieczniki w skrzynce, i wszystkie są ok, na słuczaj wymieniłem wszystkie na nowe, ale radio, zegarek i gniazdko wciąż nie działają...

jak mam to wskrzesić?

plz halp
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: zasilanie w gniazdku zapalniczki, radio i zegar - zdechł

Postautor: zmac » 12 cze 2014, o 22:16

Prawdopodobnie padła skrzynka bezpieczników. W tak leciwym aucie jest to możliwe, ja wymieniałem dwa razy.

Awatar użytkownika
xiaoping
lwiątko
lwiątko
Posty: 74
Rejestracja: 7 maja 2014, o 19:53
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Lokalizacja: Hammel

Re: zasilanie w gniazdku zapalniczki, radio i zegar - zdechł

Postautor: xiaoping » 13 cze 2014, o 08:32

O niegdy się z czymś takim nie spotkałem...
a czy przy rozfakanej skrzynce bezpiecznikow działałyby światła i wycieraczki?
nie padłoby wszystko naraz?

czy aby wymienić tę skrzynkę trzeba sie dużo nalutować, czy owa skrzynka wpina się na jakąś wtyczkę?

w jaki sposób mogę sprawdzić, że akurat ten zespół jest ponad wszelką wątpliwość rozwalony?

plz halp
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D

Awatar użytkownika
BzyQ
super lew
super lew
Posty: 419
Rejestracja: 7 lis 2010, o 18:36
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
Lokalizacja: Kraków

Re: zasilanie w gniazdku zapalniczki, radio i zegar - zdechł

Postautor: BzyQ » 13 cze 2014, o 20:43

Do skrzynki wpinają się wszystkie wtyczki z całej instalacji auta (legenda głosi że każda pasuje tylko w jedno miejsce) i, znajomy w 309 miał spaloną ścieżkę od klaksonu reszta działała...

Więc musisz powypinać i wyjąć , rozebrać i zobaczyć jak wygląda to w środku, ewentualnie możesz mostkować ścieżki.

Awatar użytkownika
xiaoping
lwiątko
lwiątko
Posty: 74
Rejestracja: 7 maja 2014, o 19:53
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Lokalizacja: Hammel

Re: zasilanie w gniazdku zapalniczki, radio i zegar - zdechł

Postautor: xiaoping » 15 cze 2014, o 09:02

czyli co? wychodzi na to, że ten typ tak ma?
myślałem żeby załatwić ze szrota taki zespół,
przy tym założeniu jest ze 70% prawdopodobieństwa, że też będzie felerny,
Panowie (i Panie) czy moglibyście mi polecić kowboja, który mógłby mi to coś przetestować przed włożeniem, ewentualnie
naprawić?

pośród tego elektrycznego bałaganu zapomniałem całkiem o podświetleniu tablicy przyrządów, ciemno tam jak na wiosce w Korei północnej.

raczej żarówki? raczej tablica bezpieczników?
prawda, że aby sprawdzić jedno i drugie, to masa roboczogodzin?
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D

Awatar użytkownika
BzyQ
super lew
super lew
Posty: 419
Rejestracja: 7 lis 2010, o 18:36
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
Lokalizacja: Kraków

Re: zasilanie w gniazdku zapalniczki, radio i zegar - zdechł

Postautor: BzyQ » 15 cze 2014, o 14:02

Jak robiłem to pierwszy raz to fakt masa roboczogodzin ale teraz 8) Ja podmieniłem skrzynkę bezpieczników znajomemu z mojego szrota 309 i działała a co teraz się z tym autem dzieje to nie wiem bo słuch zaginął...

Awatar użytkownika
xiaoping
lwiątko
lwiątko
Posty: 74
Rejestracja: 7 maja 2014, o 19:53
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Lokalizacja: Hammel

Re: zasilanie w gniazdku zapalniczki, radio i zegar - zdechł

Postautor: xiaoping » 15 cze 2014, o 21:49

ok, a dałbyś radę sprawdzić skrzynkę czy jest w porządku, albo polecić mi kogoś?
da to radę multimetrem opitolić styk po styku?
będę jutro flirtował z chłopakami ze szrotów, jeśli w ogóle da radę znależć skrzynkę to oni i tak mi powiedzą że jest dobra...
jeśli to się sypie jedna po drugiej, to jest szansa, ze zamienię brak zasilania w radio i na desce na brak zasilania na wycieraczkach i światłach...
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D

Awatar użytkownika
BzyQ
super lew
super lew
Posty: 419
Rejestracja: 7 lis 2010, o 18:36
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
Lokalizacja: Kraków

Re: zasilanie w gniazdku zapalniczki, radio i zegar - zdechł

Postautor: BzyQ » 15 cze 2014, o 22:47

Aż tak się nie sypią :P jesteś w stanie sprawdzić multimetrem ale najlepiej ją rozbierz to zobaczysz wszystkie ścieżki :)

Awatar użytkownika
xiaoping
lwiątko
lwiątko
Posty: 74
Rejestracja: 7 maja 2014, o 19:53
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Lokalizacja: Hammel

Re: zasilanie w gniazdku zapalniczki, radio i zegar - zdechł

Postautor: xiaoping » 29 cze 2014, o 13:04

Zmac, BzyQ, macie racje mechanik oglądał.
wyje...ło skrzynkę

Swoją drogą i tak od kilku tygodni poszukiwałem tego elementu.
Proszę oświeććie mnie.
Dobrzy ludzie oferują mi tylko skrzynki bezpieczników od diesla (XUD9)
a ja mam puga w benzynie na TU3m.
podejdzie taka skrzynka, czy były różne.
tak samo czy skrzynka z przed 1989 jest inna niż te do 1993?
skąd mogę wytrzasnąć numery oem?
póki co byłem skoncentrowany, żeby kupić pewny/sprawny element, no i nawet już coś znalazłem.
teraz blokuje mnie jeszcze niewiedza, czy aby kupię właściwy typ.

PLZ halp
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D

Awatar użytkownika
BzyQ
super lew
super lew
Posty: 419
Rejestracja: 7 lis 2010, o 18:36
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
Lokalizacja: Kraków

Re: zasilanie w gniazdku zapalniczki, radio i zegar - zdechł

Postautor: BzyQ » 29 cze 2014, o 23:19

Ja przedliftową (89) zamontowałem do polifta (92) i działała :P a czy w dieslu jest inna... nie wiem, nie wydaję mi się żeby była inna , ale nie dam Ci 100% że to to samo.

Awatar użytkownika
grzesiek309
expert lew
expert lew
Posty: 1654
Rejestracja: 4 lip 2006, o 22:24
Model 309: nie mam 309
Silnik: -
Lokalizacja: Białystok

Re: zasilanie w gniazdku zapalniczki, radio i zegar - zdechł

Postautor: grzesiek309 » 30 cze 2014, o 15:33

Z diesla prawdopodobnie nie ma włącza do zasilania pompy paliwa.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!

Awatar użytkownika
xiaoping
lwiątko
lwiątko
Posty: 74
Rejestracja: 7 maja 2014, o 19:53
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Lokalizacja: Hammel

Re: zasilanie w gniazdku zapalniczki, radio i zegar - zdechł

Postautor: xiaoping » 1 lip 2014, o 10:05

Hurra, udało mi się znaleźć tablicę bezpieczników z modelu 1.4 benzyna

tylko całe przedsięwzięcie stoi pod znakiem zapytania...
bo oto dzisiaj ożył zegarek i oświetlenie kabiny

to jak to, ścieżki na tablicy mogą ożywać?
czy może to gdzie indziej leży problem?

co do tablicy, to gościu z eurofrance wygrzebał ją ze szpargałów i powiedział, że dobrze wygląda....

najwyżej w najgorszym wypadku będę miał zapasową
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D