Łańcuszek rozrządu

Tutaj postujemy o mechanice w naszych 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
bynioo20
super lew
super lew
Posty: 239
Rejestracja: 29 paź 2006, o 14:28
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Łańcuszek rozrządu

Postautor: bynioo20 » 23 maja 2007, o 11:27

Witam
Mam peugeota 309 silnik 1.3 z 85roku
Byłem u mechanika i chciałem wymienić łańcuszek rozrządu, a on stwierdził ze w moim peugeocie nie wymienia sie bo jest to zbędnie cytuje "jeden łańcuszek rozrządu starcza na całe życie silnika". Wydaje mi sie to dziwne??
Moze pora mechanika zmienić???? jak myślicie?

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 23 maja 2007, o 11:32

teoretycznie łańcucha sie nie wymienia...z tym że w peżocie nie ma łańcucha tylko pasek :) wiec radze zmienić mechanika skoro nie rozróżnia paska od łańcucha:)

Jakub Dombrowski
Administrator
Posty: 919
Rejestracja: 29 gru 2005, o 15:08
Model 309: P11.144 CVT
Silnik: SR20DE
Kontakt:

Postautor: Jakub Dombrowski » 23 maja 2007, o 12:13

Na pewno w talbotowym 1.3 jest pasek? Bo w późniejszych jest pasek, ale może w tym wynalazku jest jednak łańcuch?

Poszukałem w Haynsie - tak, w Talbotowych "leżakach" OHV 1.1 i 1.3 jest łańcuch - punkt 42, strona 1-20, czyli wymieniać nie trzeba - mechanik dobrze powiedział, nie musisz go zmieniać :)

Co ciekawe to te dwie wersje silnika (1.1 i 1.3) to praktycznie jeden silnik - tylko kształt komory spalania w głowicy i skok tłoka jest inny...
Ostatnio zmieniony 23 maja 2007, o 14:36 przez Jakub Dombrowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 23 maja 2007, o 13:11

ee no kurde znow mnie czymś zaskoczyliście:) szkoda że tylko w tym silniczku robili łańcuch...jeśli słuchac go to należałoby wymienić bo jak strzeli to zniszczenia mogą byc nieporównywalnie wieksze niż w paskowych rozrządach :) ale teroretycznie tak jak Jakub napisał tego sie nie robi :)

Awatar użytkownika
bania_85
super lew
super lew
Posty: 570
Rejestracja: 16 lut 2007, o 16:33
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: bania_85 » 23 maja 2007, o 15:20

Ro dobrze, bo ja też mam łańcuch :D Przynajmniej na tym zaoszczędze :D
Pozdro wszytkim

Niech żyją lwy na łańcuchach :lol:
Bania

Peugeot 407 2.7 HDI 08r. - do sprzedania
Audi A4 Avant 1.9 TDI 03r. - do sprzedania
Mitsubishi Galant 2,5 V6 98r. - sprzedany
Skoda Felicja 1.3 GLXi 97r. - sprzedana
Peugeot 309 1.1 88r. - sprzedany

damian12345610

Postautor: damian12345610 » 23 maja 2007, o 17:13

Teoretycznie ten mechanik ma rację.Dożywotnio to chodza łańcuchy w niektorych mercedesach bmw itd.bo chodza one w specjalnych( z tworzyw) prowadnicach ,które pełnią niekiedy rolę napinacza do tego doskonała jakość materiału z jakiego wykonany jest łancuch.Niestety w 309 1.1. 1.3 (półleżący talbot )rozrząd to 2 kola zębate i łańcuch i jak ma duży przebieg(rozciąga się ,plus słaby mat.)) bardzo hałasuje niekiedy jak jest tragicznie może napieprzać o obudowę rozrządu.Sam za 80zl kupiłem zestaw naprawczy(2kola łancuch uszczelka)2godz roboty duzo ciszej zrobiło się pod maską.Póżniej lekko skorygowałem zapłon.Skoro w sklepach jest to do kupienia to to się wymienia.Nie zawsze mechanicy mówią prawdę.

Awatar użytkownika
kuba309GTI
Administrator
Posty: 2595
Rejestracja: 10 sty 2006, o 23:57
Model 309: GTI
Silnik: 1905
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Postautor: kuba309GTI » 23 maja 2007, o 18:00

damian żartujesz 80 zł? Kurcze a ja pierwszego puga sprzedałem bo bałem się że za rozrząd dużo zapłacę i będzie to niedostępne w sklepach :(
Peugeot 309 GTI, 309 Diesel tuning

Awatar użytkownika
bania_85
super lew
super lew
Posty: 570
Rejestracja: 16 lut 2007, o 16:33
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: bania_85 » 23 maja 2007, o 20:35

To moze zapodasz jakas instrukcje obsługi, a raczej montarzu takiego łańcuszka, i czy wogóle da sie to zrobić bez kanału?

Pozdro
Bania

Peugeot 407 2.7 HDI 08r. - do sprzedania
Audi A4 Avant 1.9 TDI 03r. - do sprzedania
Mitsubishi Galant 2,5 V6 98r. - sprzedany
Skoda Felicja 1.3 GLXi 97r. - sprzedana
Peugeot 309 1.1 88r. - sprzedany

damian12345610

Postautor: damian12345610 » 23 maja 2007, o 20:46

Marian przysięgam na wąsy Małysza 2lata temu w Białymstoku 80zl.Miałem kiedyś potwora 125p bardzo grechotał rozrząd gdy zdjąłem pokrywę lużny łańcuch prawie przeszorował ją ,jeszcze 1000km i olej uciekł by dziurą.Facet co mi sprzedawał 309, gdy spytałem o rozrząd mamrotał jeszcze lepiej że rozrząd jest na kółkach(żuk,zaporożec ma to)i go się nie wymienia.Książki nie miałem ,ale popytałem tu i tam i prawda została ujawniona.U mnie chodził brzydko silnik jak wymieniłem super.Ale pewnie jak u kogoś nie grzechocze to nie ma potrzeby wydawać kasy lepiej sobie wsawić ksenony i klimatyzację hahaha..

damian12345610

Postautor: damian12345610 » 23 maja 2007, o 21:14

Musi być kanał pod silnikem(od koła pasazera) stawiasz najlepiej lewarek.Lekko unosisz żeby jak odkręcisz ramię mocowania silnik nie dyndał musisz to zrobić bo ramię ma wspólną srubę z pokrywa rozrzadu.trzeba też zdjąc pasek,koło pasowe wału korbowego.Wtedy da się zdjąć pokrywę zobaczysz rozrząd i do dzieła na kołach są znaki(kropki)zdejmujesz nakładasz pamietaj oznakach(górne kolo znak do dolu dolne znak do gory)łancuch musi być już na kolach zębatytch nałożony.Najwazniejsze bardzo dobrze zabezpiecz samochód zeby się nie poruszył bo wałek rozrzadu biedy potem narobi.Na uszczelkę daj silikonu.Czy spuszczałem olej to naprawdę nie pamiętam.Zapłon może ,ale nie musi się przestawić .Powodzenia.To w takim lekkim skrócie

Awatar użytkownika
radzix
expert lew
expert lew
Posty: 4165
Rejestracja: 21 kwie 2006, o 18:48
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa-Nieporęt
Kontakt:

Postautor: radzix » 23 maja 2007, o 21:27

bania ja na twoim miejscu sam bym sie za to nie zabierał :?
w rozrzadzie bardzo łatwo coś spierdzielić i potem ci tłoki pokrzywi dopiero będziesz miał...przedewszytkim klucze specjalne musisz miec zeby zablokować korbowód w odpowiednim położeniu.ostatnio widziałem tłoki z transita po zlym założeniu rozrządu...(przestawił sie mechanikom o 1 ząbek)..tragedia!! tłoki pokrzywione jak zęby u biednego chama!!...nie pytaj o koszty naprawy :)

damian12345610

Postautor: damian12345610 » 23 maja 2007, o 21:33

Radzix w tych łańcuchowych ,nie jest tak strasznie.Trzeba byc w miarę trzezwym do tej roboty.

Awatar użytkownika
bynioo20
super lew
super lew
Posty: 239
Rejestracja: 29 paź 2006, o 14:28
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Postautor: bynioo20 » 23 maja 2007, o 22:06

Dzięki Panowie za pomoc :)

Awatar użytkownika
dasku
Lew
Lew
Posty: 154
Rejestracja: 3 sty 2006, o 01:27
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Brodnica woj. kuj-pomorskie
Kontakt:

Postautor: dasku » 23 maja 2007, o 22:41

tak ku scislosci to chyba zawory sie powyginaly :?: :D

Awatar użytkownika
bania_85
super lew
super lew
Posty: 570
Rejestracja: 16 lut 2007, o 16:33
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Postautor: bania_85 » 24 maja 2007, o 13:26

Nie no sam nie wymienie, bo bym musiał sobie kanał na podwórku wykopać :D
Bania

Peugeot 407 2.7 HDI 08r. - do sprzedania
Audi A4 Avant 1.9 TDI 03r. - do sprzedania
Mitsubishi Galant 2,5 V6 98r. - sprzedany
Skoda Felicja 1.3 GLXi 97r. - sprzedana
Peugeot 309 1.1 88r. - sprzedany