Tylna Belka

Tutaj postujemy o mechanice w naszych 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

damian12345610

Postautor: damian12345610 » 28 sie 2008, o 06:01

Wrócił nie wrócił ,ale przez 40 minut 4 posty stworzył :roll:

Anonymous

Postautor: Anonymous » 14 wrz 2008, o 00:32

Witam
Panowie ja tez rok temu mia?em dylemat Pug 282000 na osi a tu wydatek na o?. Robili mi panowie z pod Barcina (Antalex) i dzisiaj Pug ma 300000 czyli 18000 tysi?cy na niej smigam i wsio ok. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bartek_h
super lew
super lew
Posty: 420
Rejestracja: 15 maja 2006, o 10:54
Model 309: GT
Silnik: 1905
Lokalizacja: Katowice

Postautor: bartek_h » 3 paź 2008, o 20:10

A bo w Lubuskiem dobre drogi są ;)
#_Peugeot309GT_#

Behemot

Postautor: Behemot » 4 cze 2009, o 11:53

Nastał mój czas regeneracji belki....:)

Kilka dni temu myje auto, szoruje felgę i nagle patrze że koło coś chodzi... Następnego dnia szefu robi diagnozę - łożysko ok, ale belka już kaput, bierz kluczyki od mojego, belkę trza robić! :)

No i dzisiaj zacząłem. Potrwa to pewnie koło tygodnia lub dwóch (mało czasu niestety...). No i pierwszy problem. Jedna ze śrub mocujących belkę jest pod zbiornikiem z gazem.... Nic się nie stanie jak butle odkręcę i delikatnie przesunę....?

No i jeszcze pytanko, odkręcając hamulce, płyn hamulcowy się straci, będzie wymiana i odpowietrzanie?

No i co jeszcze można zrobić robiąc belkę? Polece po całości już :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 4 cze 2009, o 13:14

targasz belke, to i tak musisz rozbroic,wiec zrob sobie hamulce z tylu,a odpowietrzanie i tak cie raczej czeka.
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

Behemot

Postautor: Behemot » 4 cze 2009, o 13:33

Hamulce zrobiłem, nowe bębny mam, okładziny, łozyska. Droga jest linka od ręcznego? Zmienie może od razu :)

Najbardziej to mnie ta butla z gazem martwi chwilowo. Mozna ją lekko przesunąc?

Awatar użytkownika
Maku_krak
super lew
super lew
Posty: 539
Rejestracja: 6 lip 2007, o 09:14
Model 309: GTi
Silnik: XU9
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Maku_krak » 4 cze 2009, o 13:43

http://sklep.intercars.com.pl/
katalog elektroniczny,dolicz znizke i masz jasnosc
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train coming your way

Awatar użytkownika
lukas_0
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 4 cze 2007, o 22:25
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
Lokalizacja: edynburg
Kontakt:

Postautor: lukas_0 » 5 cze 2009, o 12:11

u mnie przewody do butli były dokręcane. jeśli masz tak samo to zakręcasz zawór na butli, odpalasz aby gaz zszedł z przewodów i je odkręcasz. potem odkręcasz butle. oznacz tylko kont pod jakm siedzi butla w obejmach i tak samo ją załóż.

Behemot

Postautor: Behemot » 5 cze 2009, o 13:11

Hmm, kąta nie zaznaczyłem. Ale butla poluzowana i dostęp już do śrub jest. Moje wrażenia? Gazownik dał troche ciała, musiałem odkręcić stelaż, na którym jest butla, bo śrubka do belki jest idealnie pod nim. No i w ostatniej chwili zobaczyłem że przewody gazowe przyczepione są do belki w dwóch miejscach. I pręt trzymający gumę do trzymania tłumika również do belki dospawany, a sam tłumik też zespawany, trzeba belke wysunąć nad nim. Tak że widze że belka ogólnie traktowana była jako dobre miejsce do doczepienia czegokolwiek :)

Po południu dalsza część zabawy :)

p.s. jeżeli poduszki belki są pod mocowaniem amortyzatora (nie to w belce, tylko to drugie) to zatem jak odkręce śruby je trzymające, rozlecą się w pył a wiatr rozniesie ich resztki po okolicy... :)

Behemot

Postautor: Behemot » 25 lip 2009, o 16:13

OK, belka zrobiona...

Łożyska były całe, czopy też, ale i tak zmieniłem, bo nie wiedziałem przed rozebraniem w jakim są stanie :) Poduszki nowe, w drugich tuleje zmienione, bo zjechane do zera były.

Tylko mały problem. Wszystko włożone po starych śladach, te wielokliny, a belka siedzi duuużo niżej niż przed regeneracją.... Dlaczego? Teraz trzeba chyba jeszcze raz rozebrać i przestawić te wielokliny żeby był wyżej czy coś zepsuliśmy robiąc?

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 25 lip 2009, o 19:27

zepsuc nic nie zepsuliście, często już przy oznaczaniu znaki sie nie pokrywają, a potem przy składaniu ząb w jedną, ząb w drugą i przy każdym połozeniu bedzie pasowało, a skoro drążki były ruszone, można je przestawic bez wyjmowania belki

Behemot

Postautor: Behemot » 26 lip 2009, o 17:02

Czyli wybić z belki te coś zakonczone czopami i ustawić poprawnie, tak żeby amorki były naprężone? Wykonalne?

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: zmac » 26 lip 2009, o 17:10

odkręc amorki i wybij same drążki skretne, te z wieloklinami, ustaw wahacze tak żeby były niżej niż skok amortyzatora i wbij spowrotem drążki, na takim ustawieniu powinno byc dobrze

Awatar użytkownika
nomad
lwiątko
lwiątko
Posty: 82
Rejestracja: 3 kwie 2007, o 17:08
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Postautor: nomad » 30 wrz 2009, o 15:00

Witam,

Jestem w fazie polepszania trakcji mojego puga, przód już załatwilem, którtsze sprężynki i twardsze amortyzatory. Teraz szukam sposobu na obnizenie tyłu auta ?
Pytanko do znających się na rzeczy, czy jedynym sposobem na obnizenie tyłu jest przestawienie wieloklinów drążków ? Jeśli tak, to w którą stronę się obniża, jak do tego najlepiej się zabrać (ponoć jeden ząbek to 5 cm niżej ! czy to prawda ?)
Czytalem również opinię, że wymiana amortyzatorów na krótsze obniży tylne zawieszenie bez konieczności kombinowania z drązkami, czy faktycznie tak będzie?
Z góry dziekuje za wypowiedzi.

Pozdrawiam
PEUGEOT 309 style :)

Awatar użytkownika
palpio
extra lew
extra lew
Posty: 790
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 23:07
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Przemyśl

Postautor: palpio » 30 wrz 2009, o 15:47

Witam
Nie słyszałem o czymś takim jak krótsze amortyzatory do tyłu? Twardsze tak ale nie krótsze możliwe że są. Jedynym sposobem jest obniżenie na drążkach tylko nie za nisko bo jak wsadzisz do bagażnika coś i kogoś na tylną kanapę to bedzie tarło. Jeden ząbek to mniej więcej 3-4 cm. Innym sposobem jest wymiana belki z GTI ponieważ posiada dodatkowy stabilizator wewnątrz rury i jest twardsza niż ta od zwykłej wersji. Opis obniżania masz na stronce 309
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego