skrzynia czy sprzęgło?

Tutaj postujemy o mechanice w naszych 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

daroo

Postautor: daroo » 20 gru 2007, o 22:18

witajcie
sprawa jest następująca
chciałem zaholowac auto i juz go zapiąłem do cinkusia na hol i tak sobie myślę: a wrzuce bieg jakiś to zobaczymy!
i co?
okazało się że się naprawiło samo !
ale na jeden dzień bo na drugi już coś zaczęło blokować.obstawiam na olej w skrzyni albo jeszcze coś innego ale juz sam nie wiem co.
radzcie jaki olej i le mam go wlać
aha i najważniejsze: gdzie jest kórek od oleju bo w tebajki że niby z boku to za bardzo nie wierzę.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Remiq
extra lew
extra lew
Posty: 793
Rejestracja: 27 sty 2006, o 13:50
Silnik: 1.4i
Lokalizacja: Inowrocław/Bydgoszcz
Kontakt:

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: Remiq » 23 cze 2013, o 23:44

W Pugu pojawił się problem ze sprzęgłem. Bardzo wysoko łapie. Biegi wchodzą bez problemu. Ślizga się po gwałtownym dodaniu gazu. Auto ostatnio więcej stoi niż jeździ. Możliwe, że od stania się tak stało i trzeba to tylko rozchodzić?? Myślicie, że linką da się podciągnąć??
309 GR 1991r. 1.4i
Renault Megane II Extreme 2005r. 1.5 dci

Awatar użytkownika
grzesiek309
expert lew
expert lew
Posty: 1654
Rejestracja: 4 lip 2006, o 22:24
Model 309: nie mam 309
Silnik: -
Lokalizacja: Białystok

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: grzesiek309 » 24 cze 2013, o 06:41

Przede wszystkim zacznij od linki :wink:
Skoro nie klei do końca, trzeba lekko poluzować linkę.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!

Awatar użytkownika
xiaoping
lwiątko
lwiątko
Posty: 74
Rejestracja: 7 maja 2014, o 19:53
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Lokalizacja: Hammel

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: xiaoping » 9 maja 2014, o 19:11

witam, mam takie pytanko.

rozkodowalem VIN
VF33AKDZ210005654

jesli sie pomylilem, to mnie prosze poprawcie...
wyliczylem, ze mam silnik tu3m/z
Ile typow sprzegla bylo do tego silnika? a moze ile skrzyn biegow i sprzegiel.... ?
Poprzedni wlasciciel mowil, ze potrzebne jest nowe sprzeglo,
biegi lapia tylko przy bardzo wysoko podniesionym pedale.
auto ma 25 lat, i 200 kkm zatem sprzeglo swoje wyjezdzilo...

widzialem na alledrogo sprzegla kilku marek
sachs, valeo, luk, hart, czy ktores z nich jest jakies duzo lepsze od innych, albo calkiem do d, i zebym przypadkiem tego nie kupil...

plz halp
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: maniek » 9 maja 2014, o 22:24

Do auta tej klasy cenowej każde będzie dobre-podniesie wartość auta co najmniej o połowę. O ile się nie mylę do silnika TU3m był jeden rodzaj sprzęgła niezależnie od skrzyni. :beer::
Peugeot 309 1.4i

Awatar użytkownika
Prezes
super lew
super lew
Posty: 342
Rejestracja: 8 mar 2011, o 15:55
Model 309: GTi
Silnik: 1.9
Lokalizacja: Wleń / Zielona Góra / Jelenia Góra

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: Prezes » 10 maja 2014, o 00:51

Co do firm to z tych co wymieniłeś harta bym nie kupił. Pozostałe firmy są bardzo dobre. Osobiście najchętniej kupowałbym sprzęgło Valeo albo Luka

Awatar użytkownika
xiaoping
lwiątko
lwiątko
Posty: 74
Rejestracja: 7 maja 2014, o 19:53
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Lokalizacja: Hammel

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: xiaoping » 10 maja 2014, o 11:05

Kurcze, sprawa wyglada smutno,

dzwonilem dzisiaj do ipartsu, podalem kolezce numer vin

on po sprawdzeniu oznajmil mi, ze:

jedynie sprzeglo o numerze 006 819 bedzie pasowalo - koszt 420 PLN
i linka z oznaczeniem GCC1470
+ wysylka 160 PLN

wpisuje to w google i tam dowiaduje sie, ze to sprzeglo jest do modelu 1.6 65 KM i 1.1 56 KM

a ja mam motorek KDZ (1.4 @75 KM)

czy oni w fabryce wcisneli mi sprzeglo z resztek magazynowych, czy ktos sie pomylil?

PLZ halp, mam troche podbramkowa sytuacje...
Siedze w Danii, na tego strucla wydalem cale dwutygodniowe zarobki, i bede zarl trawe przez nastepne 2 tygodnie,
W Danii wystarczy podac sprzedawcy numer rejestracyjny i teoretycznie mozna ustalic czesc zamienna... W sklepie Thansen znalazlem w ten sposob sprzeglo za 900 DKK,
http://www.thansen.dk/product/n360819838/pn-1480318298/?regnrregid=10145930&tid=2373&refloc=2
ale towary stamtad to wyjatkowo nedzna china, i nikt nie bedzie mi chcial tego zamontowac, poza tym raczej nie bedzie pasowalo, na prawde cuda tam wciskaja, (zostalem z paskiem altka i termostatem do Lanosa, kory mial pasowac, a moge se to wsadzic w d)
W innym sklepie sprzeglo to wydatek 1500 DKK
http://www.refako.dk/kobling-tilbehor-72-til-peugeot-309-309-ii-3c-3a-198907-199312-14-198907-199312-(120002373)-personbil

Myslalem, ze moze jakies sprzegielko z Polski za 300 PLN, czy jakos tak, bedzie smigac...

najbardziej nie chcialbym kupic czegos co nie bedzie pasowalo i slac z Polski za 160 PLN i z powrotem za jeszcze wiecej...

jak ustalic potrzebny typ sprzegla?

chcialbym przyciac na sprzegle i kupic je w Polsce, bo Dunski mechanik (nadczlowiek) i tak skasuje mnie co najmniej 2000 DKK, zeby je wsadzic w bebechy...
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D

Awatar użytkownika
BzyQ
super lew
super lew
Posty: 419
Rejestracja: 7 lis 2010, o 18:36
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
Lokalizacja: Kraków

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: BzyQ » 10 maja 2014, o 11:31

Ja mam u siebie założonego valeo classic , jeździ u mnie już ponad 2 lata i jest git . Dokładnie takie http://allegro.pl/sprzeglo-valeo-peugeot-106-205-309-405-1-0-1-1-1-4-i4204759526.html z czystym sumieniem mogę polecić .

Awatar użytkownika
xiaoping
lwiątko
lwiątko
Posty: 74
Rejestracja: 7 maja 2014, o 19:53
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Lokalizacja: Hammel

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: xiaoping » 10 maja 2014, o 14:27

grzebalem po stronach dunskich sklepow

proponuja mi to:
BOLK - Ref.: BOL-C051181
LuK - Ref.: 618 1149 00
SACHS - Ref.: 3000 556 101
VALEO - Ref.: 801256

zamienniki LuK - Ref.: 618 1149 00 to:

BORG & BECK :
HK 06208 - HK 10101 - HK 6208 - HK 6209 - HK 9124 - S 00741 B
CITROËN :
2050.05 - 95 666 919
FERODO :
CTK271
LAYCOCK :
LCK 101
NATIONAL :
NCK 214
NK :
131910
PEUGEOT :
2051.14 - 2051.S6
QUINTON HAZELL :
QKT1136AF - QKT401AF - QKT635AF - QKT723AF
SACHS :
3000 556 001 - 3000 556 101
TRIPLE FIVE :
1 699 027 00 - 212.7377 - KK-521 - VCK513
TTV :
TCK3214
UNIPART :
GCK327AF - GCK813AF
VALEO :
616694 - 801256 - 801288 - 801411 - 899039 - K477S

Panowie (i Panie) mam pytanko:
czy biorac z brzegu Sachs 3000 556 001 i 3000 556 101 to to samo?
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D

Awatar użytkownika
waldas309zfci
Lew
Lew
Posty: 168
Rejestracja: 17 kwie 2013, o 11:13
Model 309: graffic
Silnik: 1.1

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: waldas309zfci » 14 maja 2014, o 21:00

ja kupiłem valeo classsic nr katalogowy 786005 + uszczelniacze wału - corteco i półosi elring przy silniku 1.1 i własnie sie czaje na wymianę tego bo mojes sprzęgło słabo już łapie a linke dość mocno mam naciągniętą sądzę że valeo starcza w zupełności i jest za dobrą niewygórowaną cenę możesz poszukać np na intercars i wszystko jak na dłoni poZdro

Awatar użytkownika
BzyQ
super lew
super lew
Posty: 419
Rejestracja: 7 lis 2010, o 18:36
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
Lokalizacja: Kraków

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: BzyQ » 16 maja 2014, o 19:12

Sorry że się czepiam ale żeby sprzęgło lepiej brało to linkę się popuszcza :wink:

Awatar użytkownika
xiaoping
lwiątko
lwiątko
Posty: 74
Rejestracja: 7 maja 2014, o 19:53
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Lokalizacja: Hammel

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: xiaoping » 17 maja 2014, o 17:33

dzisiaj byłem u mechanika, to ocenił, że tam już nie ma co puszczać i popuszczać, potrzebne jest nowe sprzęgło.
Mam załatwić se luka, i linkę bez samoregulacji.
myślę skąd tu wziąć na krechę bo kasa bedzie za kilka dni...
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D

Awatar użytkownika
waldas309zfci
Lew
Lew
Posty: 168
Rejestracja: 17 kwie 2013, o 11:13
Model 309: graffic
Silnik: 1.1

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: waldas309zfci » 17 maja 2014, o 22:05

BzyQ pisze:Sorry że się czepiam ale żeby sprzęgło lepiej brało to linkę się popuszcza :wink:

każdy może się pomylić a mechanikiem samochodowym nie jestem :P
kolego xiaoping nie kupuj luka kup valeo jest zakładane od nowości przez producenta i jest wystarczające :)
właśnie jestem świeżo po wymianie i jest git muszę się na nowo nauczyć jeździć bo całkiem inaczej łapie
ps. pamietaj o uszczelniaczu wału i półosiek :) poZdro

Awatar użytkownika
xiaoping
lwiątko
lwiątko
Posty: 74
Rejestracja: 7 maja 2014, o 19:53
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Lokalizacja: Hammel

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: xiaoping » 7 cze 2014, o 22:30

mechanik mi grymasił, że chce takie same części jak rekomenduje refako po wpisaniu numeru rejestracyjnego wozu.
No i dostał załatwiłem sprzęgło luk, w cenie valeo ale okazało się, że linka 675 mm (rekomendowana) jest dużo za krótka.
potrzebuję taką ok 1,5 metra

gościu jak otworzył, to mówił mi, że uszczelniacz wału jest do dupy, wtedy nie wiedziałem, że trzeba go zmienić.
i teraz tak:

czy żeby zmienić linkę trzeba wyciągać skrzynię biegów i sprzęgło?
czy żeby uszczelnić wał, --------------------- II--------------- ?
czy, żeby uszczelnić półoś -------------------II---------------- ?

czy zużyty simerring, daje w efekcie to, że auto jak postoi przez noc, to po odpaleniu zakopci jak skurczybyk?
czy ------II--------, powoduje to, że auto popluwa z rury jakąś cieczą?

plz halp
jestem w te klocki dosyć zielony
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D

Awatar użytkownika
grzesiek309
expert lew
expert lew
Posty: 1654
Rejestracja: 4 lip 2006, o 22:24
Model 309: nie mam 309
Silnik: -
Lokalizacja: Białystok

Re: skrzynia czy sprzęgło?

Postautor: grzesiek309 » 7 cze 2014, o 22:40

Ad1. Nie trzeba.
Ad2. Trzeba.
Ad3. Nie trzeba.

Uszkodzony simmering nie ma nic do kopcenia, bo olej ucieka sobie po prostu poza silnik, a nie trafia do komory spalania/wydechu. Kopcenie po odpaleniu może byś spowodowane słabymi uszczelniaczami zaworów lub zużytymi pierścieniami.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!