Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 19 sty 2018, o 13:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 mar 2006, o 00:52 
Czasami biegi wchodzą dość ciężko zwłaszcza 2-gi, czasami sie zdaża, że jak w nowym aucie. Nie wiem co jest tego przyczyną - skrzynia, sprzęgło? A może coś jeszcze innego? Gdy bieg ciężko wchodzi, to przy zmianie czuje, tak jakby do połowy pozycji drążek wchodził gładko a potem trafiał na jakieś wyszcerbienie :x. Kiedyś stało się coś takiego, że wogle jakby cały mechanizm przesunął się w lewo i był ogromny problem z wrzuceniem biegów 1 i 2, można by rzec, że biegi 3 i 4 były na miejscu 1 i 2 a 5 i R na miejscu 3 i 4. Jakaś część za to była odpowiedzialna która podobno "wyskoczyła". Ojciec nie umie mi wytłumaczyć co to jest, nie wie jak sie nazywa, a ja nie mam siły od niego wyciągać jakichś bardziej szczegółowych informacji :? . W każdym bądź razie mówił, że na tej części są luzy. Wiecie może jak ta część się nazywa i czy może ona powodować to całe zamieszanie?
Przedstawiłem sprawe lamersko i przepraszam za to, ale z góry dziękuje za pomoc ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2006, o 10:44 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
z tym przestawieniem to nie wiem....

jezeli chodzi o ciezka zmiane biegow to u mnie jest podobnie...jedynka czasem nie wchodzi, wsteczny zacharczy, a jak jade i zmieniam biegi to jak by nie wchodzily do konca a czasem jak by wchodzily extra...

pomoglo u mnie poluzowanie sprzegla, tzn. odkrecenie srubki w okolicach akumulatora...sa tam dwie sruby. Najpierw trzymasz ta pierwsza kluczem a odkrecasz jakies trzy razy ta druga i potem analogicznie robisz to samo z ta trzymana. Sprzeglo zmienia wtedy troche swoje polozenie ale przez jakis czas biegi wchodza bajecznie...

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2006, o 15:22 
Offline
extra lew
extra lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2005, o 16:24
Posty: 811
Lokalizacja: Łódź
hi
U mnie jest podobnie, że czasem 1 i 2 wchodzi cieżko, zwłaszcza jak szybko przełączam biegi, bo jak powoli, znaczy przytrzymam trochę dlużej wciśniete sprzegło przy zmianie z 1 na 2 to jest ok.
Mechanik mi powiedział ze poleciał mi synchronizator 2 w skrzyni biegów i dość droga naprawa, także narazie tak jeżdzą aż się cala rozsypie i trzeba będzie kupić nową-starą :)

_________________
309 jest jak biedronka, tylko nie pamiętam dlaczego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2006, o 19:21 
niestety w naszych jak i innych pugach skrzynia biegow pozostawia wiele do zyczenia i poprostu trzeba sie przyzwyczaic ze jest slaba i padaja synchronizatory ja mam juz druga 309-tke i w kazdej to samo przy wysokich obrotach zgrzyt jak wrzucam 2 bieg koles mial 306 i bulo to samo inny 405 i 2 wogole nie wchodzila przyczyna moze byc slabe wykonanie skrzyni przez zabojadow i nic wiecej...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2006, o 19:34 
u mnie zawsze jest i był problem z 1.wymiana linki sprzęgła nic nie pomogła.1 wchodzi dopiero po wrzuceniu 2 i dopiero 1.jak w maluchu(którego ktoś mi rąbnął w styczniu) :D


Góra
  
 
 Tytuł: Olać
PostNapisane: 25 mar 2006, o 19:51 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2006, o 11:07
Posty: 624
Lokalizacja: Sępólno Kraj/kuj.-pomorskie
U mnie jest tak samo, przeważnie zimą. Zwłaszcza dwójka i jedynka. Przestałem się przejmować, wszystko działa i nic się nie dzieje złego. Nasze cacka chyba tak mają.

_________________
Był "GRAFIC". ;) Teraz nie ma już praktycznie po nim śladu.


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2006, o 19:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 23:57
Posty: 2595
Lokalizacja: Biała Podlaska
Model 309: GTI
Silnik: 1905
A u mnie wszystkie biegi wchodzą leciutko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2006, o 20:00 
nie wiem, czy kogokolwiek pocieszę, czy załamię, ale dla mnie sprawa wygląda tak:
synchronizatory - w niektórych autach bieg pierwszy i wsteczny nie mają wogóle synchronizatorów, więc trzeba samochód zatrzymać do prędkości "0" żeby bieg wszedł bez zgrzytów.
jeśli zdaża się to przy innych biegach (oczywiście nie wszystkich jednocześnie, bo wtedy to padło sprzęgło), to właśnie winny jest synchronizator - choć może to być też wina niskiego lub zbyt wysokiego poziomu oleju w skrzyni.
podkręcanie sprzęgła przy problemach z jednym biegiem nie polecam, bo wtedy może się owe sprzęgło ślizgać, lub zbyt mocno trzymać, a to spowoduje spalenie tarczy sprzęgła, lub rozsypanie się synchronizatorów poszczególnych biegów (tak, czy inaczej, dość droga zabawa)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2006, o 20:08 
eksperymentowałem z regulacją linki sprzęgła.efekt na krótko było git -podciąganie -popuszczanie .w końcu doszedłem do kompromisu po tym jak jedna z linek pękła,


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2006, o 22:47 
trzeba sie przyzwyczaic,u mnie tez 1 i 2 dosc opornie czasem wchodza a innym razem jest git.nie mozna miec wszystko zrobione na extra bo to nie nowe auto a topić kase w skrzynie biegów zeby mieć lepsze samopoczucie jak sie wbija drugi bieg to chyba chore.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, o 02:26 
Mniej więcej tak jak piszecie, tyle, że 3-jka też czasem ciężko wchodzi... Ja miałem zmienianą skrzynie na nową-używaną i na początku było oki, po jakimś czasie jest tak jak było.... A z dwójką to nie powiem, żeby troche ciężko wchodziła, wydaje mi sie, że dość opornie, ale może nie jestem przyzwyczajony. Nawet jak zmieniam powoli bieg to i tak 2 wchodzi ciężko, kilkakrotne wciskanie sprzęgła i próba delikatnej zmiany biegu nie skutkują.... A wie ktoś może, o jaką część chodziło, znaczy tą o której pisałem, że " wyskoczyła". I jeszcze jedno pytanie - jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
A odnośnie sprzęgła to mam mocno opuszczone :wink:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, o 07:48 
na sprawdzenie oleju w skrzyni nie znam innej metody niz odkrecic srube poprzez ktora sie wlewa olej.u mnie sie nie wylewal po odkreceniu wiec doladowalem do pelna (dolałem,weszlo mi 0,3 litra) az zaczelo wyplywac.
i zakręcic śrube.


Góra
  
 
PostNapisane: 26 mar 2006, o 10:12 
u mnie wystepuja podobne trudnosci ale tylko jak jest zimno tak na minusowych temperaturach 1 i2 troche zamula, ale biegi wchodza plynnie, jesli chodzi o problemy winjet-a to mysle ze moze byc cos ze synchronizatorami,lub inna czesc skrzyni ktora mogla sie zuzyc ,bo sprzegło raczej nie, proponowal bym też sprawdzenie stanu oleju, moze jest zbyt niski co powodowalo by szybsze zuzywanie sie czesci skrzyni. jesli sie nie orietujesz jak wyglada skrzynia biegow proponuje zajrzenie do literatury (jesli chcesz sie doszkolic oczywiscie) i zapytanie jakiegos znajomego machanika.(jesli cie to interesuje). bo jesli i tak nie umial bys wymienic np: synchronizatorów , to odsylam do machanika.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, o 10:18 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
a gdzie jest ten wlew oleju?

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 mar 2006, o 12:49 
hmm to dosc trudno wytlumaczyc (potrzebny kanal lub podnosnik), patrzac od przodu, po prawej stronie skrzyni sa dwie srubki gdzie wchodzi czterokatny klucz o srednicy 8mm (ja zeby to odktecic musialem sobie takowy dorobic), ten nizej jest do spuszczania oleju ten wyzej to wlew, poziom oleju musi sie rownac z tym gornym otworem, do skrzyni nie powinno wchodzic wiecej jak 2l oleju.
odsylam do tej strony http://www.peugeot309.prv.pl/ w dziale download mozesz sciagnać "Polska książka obsługi Peugeot'a 309" tam bedziesz mial rysunki gdzie co jest, no i przydatne info dotyczace skrzynki biegow.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL