Problem ze zmianą biegów

Tutaj postujemy o mechanice w naszych 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Anonymous

Postautor: Anonymous » 30 mar 2006, o 23:47

Czołem :)

Dawno mnie tu nie było (chroniczny brak czasu :/ ),ale drobny kłopot zmusił mnie do powrotu na forum. Oczywiście jak to w aucie, nic sie niedziało i w końcu musiało się coś zacząć psuć. Otórz ni stad ni z owad zniknął mi luz na drążku zmiany biegów. Wszystkie biegi wchodzą ale z strasznie dużym oporem. Wiecie co to może być? Raz mi się to już zdarzyło w zeszłym roku, ale po 2 dniach wsio wróciło do normy az do wczoraj. Poprostu teraz jak wrzucam bieg to musze sie silowac z lewarkiem. Aha, sprzegło , linka sprzegla jest ok. Ładnie wysprzegla i itp.
Kto ma jakis pomysł to proszę o odpisanie zarowno tu jak i na priva.

Pozdrawiam
Spiryt

Awatar użytkownika
tictac
expert lew
expert lew
Posty: 1453
Rejestracja: 4 mar 2006, o 01:16
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: tictac » 30 mar 2006, o 23:50

moze olej w skrzyni do wymiany? albo do wlania gdy brak ;)
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 4 kwie 2006, o 20:52

odnoscie synchronizatora - czyli w naszych pugach 1 i wsteczny nie posiadaja czegos takiego ?

ghost80

Postautor: ghost80 » 4 kwie 2006, o 20:57

Z tego co zauważyłem (a raczej czuję podczas jazdy), to bieg wsteczny chyba synchronizatora nie ma - zawsze "zgrzytnie" jeśli koła choćby delikatnie się obracają, bieg pierwszy ma to cudo, bo da się zredukować do jedynki podczas wolnej jazdy i nie powoduje to palpitacji serca i wypadania plomb :)

Awatar użytkownika
tictac
expert lew
expert lew
Posty: 1453
Rejestracja: 4 mar 2006, o 01:16
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: tictac » 4 kwie 2006, o 21:02

co do tych palpitacji to bym nie powiedzial bo nawet jak jade wolno i dam 1 to troche zatelepie mi silnik,ale tez nie zawsze...a co do wstecznego to owszem - nie ma sychronizacji - kazda instrukcja i kazda szkola podaje ze zeby wrzucic wsteczny trzeba sie zatrzymac...
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 28 kwie 2006, o 00:38

Po wymianie sprzęgła biegi wchodzą elegancko! Ale pojawił sie inny problem, który był już wcześniej. Mianowicie jeszcze przed wymianą sprzęgła podczas powolnej jazdy na 4-tym biegu (tak koło 60km/h)brzęczał i poruszał się lekko drążęk zmiany biegów, bądź coś w okolicy drążka. Teraz brzęczy nawet przy postoju. Wie ktoś może o co chodzi? :roll:

Awatar użytkownika
tictac
expert lew
expert lew
Posty: 1453
Rejestracja: 4 mar 2006, o 01:16
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: tictac » 28 kwie 2006, o 08:43

Bardzo prawdopodobne ze skrzynia obija się o wydech, a w zasadzie wydech o skrzynie kiedy wchodzi w rezonans. Stan sobie w spokojnym miejscu, wsiadz i na wylaczonym silniku pobaw sie biegami tzn. odchyl mocno w lewa, w prawa strone, powciskaj biegi. Jezeli uslyszysz ze obijaja sie to na bank trzeba lekko wydech przestawic...
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Postautor: bzium » 28 kwie 2006, o 11:43

U mnie też dziwnie wibruje drążek ale nic się nigdzie nie tłucze a juz na pewno nie wydech. Najbardziej widoczne wibracje są podczas przyśpieszania na 2 biegu, na pozostałych prawie to nie wysępuje.
Macie jakieś sugestie ?
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

Awatar użytkownika
tictac
expert lew
expert lew
Posty: 1453
Rejestracja: 4 mar 2006, o 01:16
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Postautor: tictac » 28 kwie 2006, o 12:16

To juz chyba tak musi byc, ale wydaje mi sie ze to kwestia cięgien jak sa juz wyrobione to drazek lata w pozycji zero i podczas przyspieszania jak by praca silnika dala sie odczowac w wibracjach na drazku...


P.S. Moze jeszcze poduszka?
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.

Anonymous

Postautor: Anonymous » 28 kwie 2006, o 13:19

ja mam problem z 4 ale tylko zgrzyta pewnie synchronizator ale jak odczekam chwile po wyłaczeniu 3 to wchodzi jak tatine w mamine Gorzej przy redukcj z 5 bo musze najpierw wrzucic 3 a potem 4 i tez nie zgrzytnie.
Ale ze sprzegłem to jest cos nie tak bo jak ruszam to troche szarpie (drży) samochodem nawet jak delikatnie puszczam.

Ana
lwiątko
lwiątko
Posty: 9
Rejestracja: 23 paź 2010, o 17:31

Re: Problem ze zmianą biegów

Postautor: Ana » 14 lut 2011, o 20:53

Witaski ludziska. Potrzebuje chyba małej informacji.A mianowicie. Ostatnio w moim Pugim zaczeły mi wyskakiwac biegi 2 i dzis 4.Wejdzie normalnie leciutko a w czasie jazdy(szczególnie po jakiś nierównosciech) sobie bryk na luzik. O co kamana??? Czy to skrzynia sie sypie czy co???

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Problem ze zmianą biegów

Postautor: zmac » 14 lut 2011, o 22:12

Sprawdź cięgna zmiany biegów i poduszki skrzyni, silnika. Z racji wieku jest to wszystko wyrobione i czasami jest juz za duzy luz i dobrze nie wchodzą biegi.

Ana
lwiątko
lwiątko
Posty: 9
Rejestracja: 23 paź 2010, o 17:31

Re: Problem ze zmianą biegów

Postautor: Ana » 23 lut 2011, o 21:14

No i kucha niezdązyłam zajechać na warsztat. Dzis wracałam z pracy a mój pugi siurkał sobie olejem. Zapach miał takiego innego niz silnikowy wiec sadze ze to skrzynia biegów ;-(( Choć biegi wchodziły normalnie bez zgrzytów i innych dziwnych dzwięków. Więc co ją moze boleć??? (Ją bo mój pugi to "Baśka")Czy to simering czy inna przypadłosć?I sie doczekałam remontów;-( a na piatek był umówiony na przegląd z tymi cięgnami . a buuuuuu

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Problem ze zmianą biegów

Postautor: zmac » 23 lut 2011, o 21:39

a jaki masz silnik, bo taki wyciek oleju to przy XU moze sie zdarzyc przy takiej temperaturze

Ana
lwiątko
lwiątko
Posty: 9
Rejestracja: 23 paź 2010, o 17:31

Re: Problem ze zmianą biegów

Postautor: Ana » 23 lut 2011, o 21:52

1.4 ale nic wiecej niewiem ;-( pierwszy raz tak sie stało a tym pugim smigam 4 latka..