Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 19 sty 2018, o 07:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30 mar 2006, o 23:47 
Czołem :)

Dawno mnie tu nie było (chroniczny brak czasu :/ ),ale drobny kłopot zmusił mnie do powrotu na forum. Oczywiście jak to w aucie, nic sie niedziało i w końcu musiało się coś zacząć psuć. Otórz ni stad ni z owad zniknął mi luz na drążku zmiany biegów. Wszystkie biegi wchodzą ale z strasznie dużym oporem. Wiecie co to może być? Raz mi się to już zdarzyło w zeszłym roku, ale po 2 dniach wsio wróciło do normy az do wczoraj. Poprostu teraz jak wrzucam bieg to musze sie silowac z lewarkiem. Aha, sprzegło , linka sprzegla jest ok. Ładnie wysprzegla i itp.
Kto ma jakis pomysł to proszę o odpisanie zarowno tu jak i na priva.

Pozdrawiam
Spiryt


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 mar 2006, o 23:50 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
moze olej w skrzyni do wymiany? albo do wlania gdy brak ;)

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2006, o 20:52 
odnoscie synchronizatora - czyli w naszych pugach 1 i wsteczny nie posiadaja czegos takiego ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2006, o 20:57 
Z tego co zauważyłem (a raczej czuję podczas jazdy), to bieg wsteczny chyba synchronizatora nie ma - zawsze "zgrzytnie" jeśli koła choćby delikatnie się obracają, bieg pierwszy ma to cudo, bo da się zredukować do jedynki podczas wolnej jazdy i nie powoduje to palpitacji serca i wypadania plomb :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2006, o 21:02 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
co do tych palpitacji to bym nie powiedzial bo nawet jak jade wolno i dam 1 to troche zatelepie mi silnik,ale tez nie zawsze...a co do wstecznego to owszem - nie ma sychronizacji - kazda instrukcja i kazda szkola podaje ze zeby wrzucic wsteczny trzeba sie zatrzymac...

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2006, o 00:38 
Po wymianie sprzęgła biegi wchodzą elegancko! Ale pojawił sie inny problem, który był już wcześniej. Mianowicie jeszcze przed wymianą sprzęgła podczas powolnej jazdy na 4-tym biegu (tak koło 60km/h)brzęczał i poruszał się lekko drążęk zmiany biegów, bądź coś w okolicy drążka. Teraz brzęczy nawet przy postoju. Wie ktoś może o co chodzi? :roll:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2006, o 08:43 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
Bardzo prawdopodobne ze skrzynia obija się o wydech, a w zasadzie wydech o skrzynie kiedy wchodzi w rezonans. Stan sobie w spokojnym miejscu, wsiadz i na wylaczonym silniku pobaw sie biegami tzn. odchyl mocno w lewa, w prawa strone, powciskaj biegi. Jezeli uslyszysz ze obijaja sie to na bank trzeba lekko wydech przestawic...

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2006, o 11:43 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2006, o 18:49
Posty: 1701
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
U mnie też dziwnie wibruje drążek ale nic się nigdzie nie tłucze a juz na pewno nie wydech. Najbardziej widoczne wibracje są podczas przyśpieszania na 2 biegu, na pozostałych prawie to nie wysępuje.
Macie jakieś sugestie ?

_________________
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2006, o 12:16 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 mar 2006, o 01:16
Posty: 1453
Lokalizacja: Łódź
Model 309: SX
Silnik: XU5
To juz chyba tak musi byc, ale wydaje mi sie ze to kwestia cięgien jak sa juz wyrobione to drazek lata w pozycji zero i podczas przyspieszania jak by praca silnika dala sie odczowac w wibracjach na drazku...


P.S. Moze jeszcze poduszka?

_________________
Hyundai Lantra 1,6 DOHC
114 KM; 1996 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2006, o 13:19 
ja mam problem z 4 ale tylko zgrzyta pewnie synchronizator ale jak odczekam chwile po wyłaczeniu 3 to wchodzi jak tatine w mamine Gorzej przy redukcj z 5 bo musze najpierw wrzucic 3 a potem 4 i tez nie zgrzytnie.
Ale ze sprzegłem to jest cos nie tak bo jak ruszam to troche szarpie (drży) samochodem nawet jak delikatnie puszczam.


Góra
  
 
PostNapisane: 14 lut 2011, o 20:53 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 23 paź 2010, o 17:31
Posty: 9
Witaski ludziska. Potrzebuje chyba małej informacji.A mianowicie. Ostatnio w moim Pugim zaczeły mi wyskakiwac biegi 2 i dzis 4.Wejdzie normalnie leciutko a w czasie jazdy(szczególnie po jakiś nierównosciech) sobie bryk na luzik. O co kamana??? Czy to skrzynia sie sypie czy co???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2011, o 22:12 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Sprawdź cięgna zmiany biegów i poduszki skrzyni, silnika. Z racji wieku jest to wszystko wyrobione i czasami jest juz za duzy luz i dobrze nie wchodzą biegi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2011, o 21:14 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 23 paź 2010, o 17:31
Posty: 9
No i kucha niezdązyłam zajechać na warsztat. Dzis wracałam z pracy a mój pugi siurkał sobie olejem. Zapach miał takiego innego niz silnikowy wiec sadze ze to skrzynia biegów ;-(( Choć biegi wchodziły normalnie bez zgrzytów i innych dziwnych dzwięków. Więc co ją moze boleć??? (Ją bo mój pugi to "Baśka")Czy to simering czy inna przypadłosć?I sie doczekałam remontów;-( a na piatek był umówiony na przegląd z tymi cięgnami . a buuuuuu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2011, o 21:39 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
a jaki masz silnik, bo taki wyciek oleju to przy XU moze sie zdarzyc przy takiej temperaturze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2011, o 21:52 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 23 paź 2010, o 17:31
Posty: 9
1.4 ale nic wiecej niewiem ;-( pierwszy raz tak sie stało a tym pugim smigam 4 latka..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL