Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 19 sty 2018, o 13:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 kwi 2008, o 19:56 
Mam Peugeota 309 1,4i 91r.
Jechałem na mieście nagle pug się zagrzał, temp skoczyła na 100 stopni i zaczerwienił się STOP.

Podnoszę maskę a tam wywal mi wodę z chłodnicy pod korkiem...
Wziąłem wywaliłem z obiegu termostat bo kiedyś jak mi się zaciął to zrobiło się tak samo a tu nic nie pomogło...
Zwarcie wiatraka na stałe nic nie pomogło. nadal sięgrzeje.
Jak odkręce odpowietrznik, tenpod podszybiem na trójniku, wtedy nie wylewa wody ale z tego odpowietrznika bucha para pod ciśnieniem i tochę pluje wodą...Jak go wkręce to znowu niagara...
No nie wiem- pompa wody? Jakiś zator w chłodnicy?
Aha chłodnicę wymieniałem na urzywkę jakieś pół roku temu po małym bym przodem...Przeczyściłem, odpowietrzyłem i było wszystko ok..

Poradźcie spece co mam z tym fantem zrobić...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwi 2008, o 20:18 
mialem to samo , wymieniłem termostat na nowy i jest ok


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwi 2008, o 20:44 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Z tego co piszesz myślę, że masz zapowietrzony układ chłodzenia.Masz odpowietrznik na chłodnicy, przy termostacie(śruba na klucz wewnętrzny) i na przewodzie do nagrzewnicy który już odkręcałeś.Jest chyba jeszcze na silniku, ale nie pamętam gdzie.Jeśli leci ci para z odpowietrznika to znaczy, że nie ma płynu.Powinno lecieć stałym strumieniem.Najpierw postaraj się go odpowietrzyć, a jak to nie poskutkuje szukaj dalej.Pozdro! 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwi 2008, o 21:57 
To nie termostat bo go nie mam...pisałem że go wyciąnąłem jak zaczęło wylewać...
Zapowietrzony? jeździł cały czas i było dobrze... nagle sięzagrzał..

Mejbi uszczelka pod głowicą....? siwy dym idzie z rury..


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2008, o 07:59 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, o 19:15
Posty: 5373
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Model 309: GOLF
Silnik: 2G
zacznij tak jak maniek mowi od porządnego odpowietrzenia. jezdzil ok moglo sie cos stac. krakać bedziesz później :)

no chyba ze wolisz okrężną drogę to zwalaj glowice przy okazji planowanie , wymieniaj uszczelke itd :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2008, o 08:39 
sycyliusz Ty chyba masz gaz ,także i reduktor podczas zalewania boryga żeby nie zapowietrzyć dobrze jest poluzować opaskę zaciskową( u mnie górnego przewodu)żeby powietrze szczelinką uciekało.Inaczej może dojść jak będzie reduktor zapowietrzony do jego zamarznięcia.Często termostat jest winny cyrku w chłodzeniu ,ale Ty go nie masz.Dla mnie to mało boryga ,albo uszczelka.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2008, o 21:07 
Jak dla mnie to nie kracząc uszczelka padła i ciśnienie idzie w układ chłodzenia (obym nie miał racji)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2008, o 20:10 
Jednak uszczelka...
wydmuchało ją...
niedawno cewka i moduł teraz uszczelka ...co za cholerstwo...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2008, o 21:13 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2006, o 19:15
Posty: 5373
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Model 309: GOLF
Silnik: 2G
no to wymieniamy :) bogatemu wszystko wolno :) szkoda ze bez konkretów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwi 2008, o 20:01 
a więc szczegóły.....
Jakieś pół roku temu mojemu pugowi zdarzył się bliski kontakt z tyłem pewnej toyoty...
Powymieniałem przodek łącznie z chłodnicą... mechanik stwierdził że od tego bum naruszyło lekko silniczek i zrobił się mały przedmuch.
Wtedy równierz wywalało mi wodę z chłodnicy ale po wymianie termostatu i poodpowietrzaniu układu przestało... prawie bo lekkie ubytki wody były..No i tak pojeździło aż do przedprzedwczoraj. A przyczyniła się do tego usterka łączenia kabelków czujnika\włącznika wentylatora.. Przy czym jak siązapaliła czerwona kontrolka temp to zaraz zjechałem na pobocze...

Aha dzisiaj odebrałem puga..jest już zdrowy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, o 21:32 
hej koleszko jak latales z tym gejzerem z chlodnicy to nim skrecisz glowice z nowa uszczelka to daj ja komus do planowania! nie ma bata ze po tych prejsciach jej nie skrzywilo!!! mialem to u siebie 309 1,4i 91r wymienilem uszczelke dwa razy i po paru miechach bylo to samo. dalem glowice frezerowi i sie okazalo ze miala 0.15mm krzywizny!!!!! po tym zabiegu pacjent wytrzymal 2 kjs-y i 7000km i plynu nie dolalem. odpowietrznik jest na glowicy (silnik 1.4i KDY) w prawym rogu od przodu i jego odpowietrzaj jako pierwszy potem ten na podszybiu i na koncu chlodnica. plynu wchodzi ok 5.7l


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, o 22:05 
Offline
extra lew
extra lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 kwi 2008, o 23:07
Posty: 790
Lokalizacja: Przemyśl
kwiatek skoro latasz w kjs to nie wiesz ze za każdym razem jak sie wymienia uszczelkę to trzeba głowicę liznąć?

Sycyliusz zanim włożysz głowicę daj ją do sprawdzenia na szczelność a planować i tak trzeba także parę groszy więcej ale będziesz miał pewność że za niedługo znowu ci nie wydmucha


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, o 20:45 
ok , ok, wszystko już było zrobione.. ale dzięki za rady...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 paź 2008, o 19:50 
Okropnosci tu piszecie,własnie mi sie to stało -woda wylatuje pod cisnieniem z pod korka do chłodnicy i nie mam wody w 2 minuty .Dramat.Odpowietrzyłam go z kazdej mozliwej dziurki;)i nic nie pomogło- nie sama. Zadyma była conajmniej jak by mi sie silnik palił. Nie wiele brakowało do zatarcia.Jutro czekam mnie warsztacik .


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 paź 2008, o 06:33 
Offline
extra lew
extra lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 kwi 2008, o 23:07
Posty: 790
Lokalizacja: Przemyśl
i wymiana uszczelki pod głowicą :(

_________________
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL