Wyrzuca wodę z chłodnicy.

Tutaj postujemy o mechanice w naszych 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
zmac
expert lew
expert lew
Posty: 1667
Rejestracja: 2 gru 2008, o 08:50
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Wyrzuca wodę z chłodnicy.

Postautor: zmac » 6 sty 2013, o 12:36

Po rozebraniu obejrzeliście dobrze głowice czy nie jest pęknięta, tuleje cylindrów czy też nie ma pęknięcia to powodowało by spalanie płynu, natomiast dostawanie się płynu do oleju może byc przez brud pomiędzy tuleją i blokiem, ale również wtedy gdy tuleje za mocno wystają nad blok i głowica nie jest dobrze dociśnięta do bloku. W ostateczności obstawiałbym pęknięty blok.
Jak nie chcesz za dużo inwestować w ten silnik możesz włożyć coś od nowszego i masz pewnośc, że bedzie to działac, potrzeba troszke wyobraźni żeby to złożyć, ale da się. Tu masz silnik od 207 za grosze http://allegro.pl/peugeot-207-citroen-c ... 48017.html

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Re: Wyrzuca wodę z chłodnicy.

Postautor: maniek » 6 sty 2013, o 17:31

Głowicę w 1.4 można planować max. o 0,2mm. Jeśli jest cieńsza niż 111mm to możesz ją wywalić na złom. Trzeba też po planowaniu zastosować grubszą uszczelkę pod głowicę i bardzo starannie dokręcać najpierw dynamometrem o 20Nm, a potem kątomierzem 2x90 stopni i 1x60. Oczywiście należy sprawdzić to co zmac napisał i bardzo starannie wszystko czyścić i składać bo inaczej się zemści. Taki urok silników z mokrymi tulejami niestety. :beer::
Peugeot 309 1.4i