Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 19 sty 2018, o 07:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 gru 2013, o 15:50 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2007, o 21:09
Posty: 269
Lokalizacja: Rybnik
Model 309: GTDturbo
Silnik: 1.9TD
Bawiłem się ostatnio przednim zawieszeniem - potrzebowałem kilkanaście milimetrów więcej prześwitu, ale nie o tym mowa.
Jest sobie amorek wsadzony do zwrotnicy - opiera się na takim wypuście z języczkiem, ograniczającym zejście amorka zbyt nisko i ustalającym pozycję amorka w osi pionowej.
U mnie mimo że oba amorki siedzą w zwrotnicach prawidłowo, mam rożne odstępy opona-krawędź błotnika, z lewej jest ok. 10mm więcej niż z prawej. Niby nie dużo, ale widać. Dobra, buda może być lekko krzywa, załóżmy że optyka nie gra roli, na Concours d'Elegance i tak nie pojadę.
Ale jak powinno się poprawnie zweryfikować wysokość zawieszenia? Gdzie się to mierzy, żeby uwzględnić ewtl. różnice lewa/prawa strona? Od wózka do nawierzchni? Czy wózek może stać po skosie, ale buda ma leżeć prosto (równolegle do nawierzchni)?

_________________
Peugeot 309 1.9GTDturbo
Obrazek
Citroen Xantia 1.9TurboD
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2013, o 11:25 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Nie pamiętam wartości, ale wysokość nadwozia mierzy się od nawierzchni do miejsca w którym sytuuje sie lewarek do podnoszenia. Tył powinien być niżej niż przód. Jak znajde to wstawie wartości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2013, o 19:07 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, o 10:10
Posty: 87
Lokalizacja: wawa
Model 309: GL profil
Silnik: 1,3 G1A
Obrazek

Masz tu dane z autodaty

Wysyłane z mojego LG-P710 za pomocą Tapatalk 2


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2013, o 19:51 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2007, o 21:09
Posty: 269
Lokalizacja: Rybnik
Model 309: GTDturbo
Silnik: 1.9TD
A te dane dla TurboDiesel to prawidłowe są? Coś jak Subaru Outback? :D

Mierzone wg. instrukcji u mnie jest tak:

PL 213 PP 209

TL 245 TP 235

Mierzone między oponą a błotnikiem tył ma podobną różnicę prawa/lewa, ale przód ma ok. 10mm różnicy a nie 4mm jak wyżej. Z czego ta różnica wynika?

Optycznie przód/tył wyglądają tak (strona lewa):

Obrazek Obrazek

_________________
Peugeot 309 1.9GTDturbo
Obrazek
Citroen Xantia 1.9TurboD
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2013, o 10:51 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, o 10:10
Posty: 87
Lokalizacja: wawa
Model 309: GL profil
Silnik: 1,3 G1A
Jak na obrazku mierzysz na równym podłożu od progu do podłoża w miejscach fabrycznych na lewarek. Nie każdy samochód mierzy się w tych samych miejscach czyli twój pomiar jest tu bez użyteczny bo nie zmierzyłeś tam gdzie powinieneś.
A po za tym opony mogą nie zużywać nie idealnie razem więc drobne różnice mogą występować umnie jest o jakieś 5mm wyżej niż na tych danych na nowych oponach. A wystarczy ze kupisz opony o innym profilu i już wyjdzie ci co innego.

Wysyłane z mojego LG-P710 za pomocą Tapatalk 2


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2013, o 12:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 22:25
Posty: 1027
Lokalizacja: edynburg
Model 309: SX
Silnik: XU5 1.6
jak masz różnicę między wysokością opona błotnik z przodu to po prostu usiadła ci jedna sprężyna. miałem to samo w xarze. rozwiązanie wymienić sprężynki. obie niestety.

_________________
toyota yaris 1.3 sr dvvt-i '09
ford fusion 1.4 '05 - zmarło mu się na uwaloną elektronikę. być może ożyje jako franken - puzon. prace nad zastępczym mózgiem już trwają.
citroen xsara 1.9 td '97 XUD9TE - reinkarnacja w postaci żyletek
peugeot 309 sx '88 XU5 - sprzedany przymusowo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2013, o 16:09 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2007, o 21:09
Posty: 269
Lokalizacja: Rybnik
Model 309: GTDturbo
Silnik: 1.9TD
Noo, tak podejrzewałem. W takim razie co można brać a czego unikać (jaka firma)? Jest na pewno różnica międy GTI a cywilnym - tylko w twardości czy też w wysokości sprężyny? Jak obie wersje odróżnić w sklepie?

_________________
Peugeot 309 1.9GTDturbo
Obrazek
Citroen Xantia 1.9TurboD
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL