Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 16 sty 2018, o 09:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 gru 2013, o 14:34 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
Witam proszę o podpowiedź , sugestie itp odnośnie hamulców przednich tarczowych zauważyłem jakby pedał hamulca nieco się obniżył mam dziwne takie uczucie oraz gdy rozpoczynam hamowanie wciskam powoli pedał efekt hamowania bardzo słaby , muszę dość głębiej wcisnąć pedał żeby auto zaczęło normalnie hamować wiem że w tych starych modelach hamulce nie są najlepsza strona ale moim zdaniem przy moim grafiku jest coś nie tak jakby może były zapowietrzone nie mam pojęcia dlatego zwracam się z prośbą o sugestie porady i ewentualna podpowiedź jakie awarie występują i co może być przyczyną. Płyn hamulcowy sprawdzony stan i jest git. Z góry dziękuje pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 gru 2013, o 17:35 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2007, o 21:09
Posty: 269
Lokalizacja: Rybnik
Model 309: GTDturbo
Silnik: 1.9TD
Powróżę - pompa albo zaciski.

Zaglądałeś kiedyś do zacisków? Może warto je poczyścić i na nowych uszczelkach poskładać? A pompa hamulcowa to mogła już z racji wieku popuścić...
Zapowietrzenie nie bierze się znikąd - jak się zapowietrzyły, to gdzieś Ci powietrze weszło, i samo odpowietrzenie poprawi sytuację na kilka hamowań.

Jak płynu nie ucieka to poza pompą i zaciskami niewiele mi do głowy przychodzi przy Twoich objawach... A hamuje równo czy może ściąga w którąś stronę? Jak na zgaszonym silniku wypróżnisz serwo i odpalisz na wciśniętym hamulcu, to pedał opada?

_________________
Peugeot 309 1.9GTDturbo
Obrazek
Citroen Xantia 1.9TurboD
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 gru 2013, o 18:53 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
Z dzisiejszej mojej analizy lewa strona mocno "łapie" i kolo staje prawa strona gorzej jest to wyczuwalne dopiero jak pedal hamulca gwałtownie wcisnę oby dwa zaciski trzymają ostro. przy zgaszonym silniku jak pompuje pedałem hamulec robi się sztywny - pedał hamulca nie opada. Możliwe że tłoczki zacisków są zatarte lub coś z serwo hamulca czyli te rozgałęzienie od płynu hamulcowego ale nie mi to oceniać powtarzam słowa kumpla który pomógł mi cokolwiek wywnioskować. Przy serwie hamulca nie widzę wycieków a co do rozszczelnienia to już nie mam pojęcia to na tyle . Proszę o dalszą podpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 gru 2013, o 23:36 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
Po pierwsze sprawdź jak wyglądają prowadnice w przednich zaciskach, czy maja płynny ruch i czy nie mają luzów, a po drugie jak wyglądają szczęki i samoregulatory z tyłu. Jeżeli szczęki będą miały za dużą odległość od bębna, pedał hamulca będzie wpadał nisko. Posprawdzaj to o czym napisałem, bo na 90% tam jest przyczyna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2013, o 00:38 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
oki dzięki zmacu tylko że tylni w bębnach to raczej ręcznym i dobrze ciągnie :) sprawdzony ;)
będę szukał przyczyny w zaciskach z przodu dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2013, o 00:52 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Fajnie, tyle, że ręczny działa tylko na jedna(tylną) szczękę, a nie na obie. Jak regulator nie chodzi to cylinderek wypycha tylko jedną stronę i masz luzy na pedale. Możesz mieć dobry ręczny, a hamulca z tyłu brak. Ja tak miałem. :beer::

_________________
Peugeot 309 1.4i


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2014, o 22:16 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2010, o 18:36
Posty: 419
Lokalizacja: Kraków
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
Sprawdź też ślizgi klocka w zaciski, u mnie zrobił się próg i prawa strona przestała hamować, wcześniej problem z wpadaniem hamulca , winowajcą była przepuszczająca pompa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2014, o 01:30 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, o 10:10
Posty: 87
Lokalizacja: wawa
Model 309: GL profil
Silnik: 1,3 G1A
Jest jeszcze jedna opcja przytkany przewod elastyczny. Rzadko sie to zdarza ale nieraz guma od srodka sie posypie i kawaleczki przytkaja przewod.

Wysyłane z mojego LG-P710 za pomocą Tapatalk 2


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2014, o 23:38 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
Dzięki panowie z tego co zauważyłem słabo hamuje a gry przycisne gwałtownie prawa strona z opuźnieniem staje dęba i to mnie zastanawia :blink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2014, o 14:17 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2013, o 12:56
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Model 309: 3C 3A
Silnik: 1.6
Ja bym się długo nie zastanawiał nad tym co to jest, tylko szukałbym jakiegoś dobrego mechanika żeby zerknął na ten cały układ hamulcowy. Z tymi rzeczami nie ma żartów, tym bardziej że piszesz że raz hamuje słabo, a raz staje dęba.

_________________
Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts.pl/auto/peugeot,88.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2014, o 13:42 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
staje dęba gdy ostro przycisnę pedał hamulca lewa strona mocno łapie tarcze prawa słabiej znacznie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2014, o 17:33 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 15:26
Posty: 294
Lokalizacja: Żary\Zielona Góra
Model 309: Graffic
Silnik: 1,1
Idź z tym do mechanika !!! , nie mam pojęcia jak możesz tyle czasu jeździć z takimi hamulcami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2014, o 23:40 
Offline
Lew
Lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2013, o 11:13
Posty: 168
Model 309: graffic
Silnik: 1.1
marcin309 spokojnie nie denerwuj się na wszystko przyjdzie czas :biggrin:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2014, o 15:42 
Offline

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 15:22
Posty: 2
Model 309: GL
Silnik: XU5
Witam dopiero co dołączyłe d forum i zaciekwaił mnie ten post:)
również miałem taki problem jak wciskałem pedał hamulca to wpadał dośc głębko w podłogę i przez pewien zakres pracy efekt był nie zmienny. Przyczyną okazał sie wadliwy przedów elastyczny prz samym zacisku, przytykał sie przy mocniejszym hamowaniu gdy wymieniłem oba przewody z prawej i z lewej strony sytuacja wróciła do normy i hamuje tak jak powienien:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL