Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 16 sty 2018, o 09:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 maja 2006, o 13:15 
Problem odrecilem kolo dostalem sie do tarczy hamulca wyciagnolem te szczotki czy sczeki i przeczyscilem tarcze z rzdzy wszytsko ladnie sie kreci teraz chcialem zobaczyc czy hamuje i co sie okazalo mechnizm ktory idzie ze szczeka niechce mi sie cofnac teraz co to moze byc zapowietrzone albo cos??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2006, o 19:28 
mariusz 309 po pierwsze nie szczęka a zacisk ,po drugie to tłok ci pewnie nie odbija klocków więc moja rada sciągnij zacisk i oddaj do mechanika aby wyczyścił tłoka i wymienił ci uszczelki, może być zapowietrzony ale skoro wcześniej było ok a nie odkręcałeś odpowietrznika i nigdzie nie zasysa powietrza do zapowietrzenie odpada

:):):)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2006, o 21:28 
maniusz po co ściągałeś szczęki jak czyściłeś tylko tarcze?
wystarczyło nią obrócić do czyszczenia,to co było schowane za zaciskiem przesunełoby sie na wierzch :)
kwestia - ruszałeś odpowietrznik?
jeśli nie cofa ci tłoczka polecam rade lukasa309 albo samemu wyjąc,przeczyścić,zmienić uszczelki,złożyc i modlić sie aby zadziałał :)
ewentualnie jesli nie cofa ci tłoczka możliwe że to nie tłoczek winny tylko całe jarzmo nie odbija.

gdybyś miał zapowietrzony to wogóle by nie hamował.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2006, o 09:48 
No nic dzieki czlowiek uczy sie na bledach nastepnym razem bede wiedzial trudno sie mowi bedzie trzeba cos zrobic dzieki pozdfrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2006, o 21:05 
powiem tak zastosój rade Lukasa on chyba najlepiej wie o hamólcach ze wszystkich posiadaczy 309 tek tych zrzeszonych i nie zrzeszonych:):) tego co on przerobił z hamólcami nie da sie opisac w postach. Krótko mówiac gosciu wie co prawi:) pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2006, o 06:03 
no dzięki Kania fakt to co przeżyłem z hamulcami nie da się opisać, wymieniłem wszystko co się tylko dało:

- przewody miedziane i gumowe
- pompę i serwo
- zaciski dwa z przodu

teraz wszystko jest ok ale wadą zacisków z tego typu rozwiązaniem (GIRLING) jest to że trzeba pilnować ich, sprawdzać czy uszczelka siedzi na tłoku, sprawdzać prowadnice zacisku czy lekko chodzi zacisk, sprawdzać prowadnice klocków, jest wiele powodów dlaczego zacisk źle działa ale to te najważniejsze które napisałem

jeżeli nie zadbamy o zacisk to w najgorszym wypadku z reguły tak bywa że idzie do kosza ze względu na bardzo zły stan tłoka no chyba że dostaniemy gdzieś na szrocie zacisk inny i wymienimy tłoka

:):):)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2006, o 09:35 
moim zdaniem masz zapieczone tuleje po których powinien przesuwac się zacisk i dlatego nieprawidłowo układa się do tarczy co widąc po nierównomiernym zużyciu klocków hamulcowych. trzeba zdjąc wyczyścić nasmarować - najlepiej faktycznie oddaj to komuś ktosię zna bo hamulce to podstawa


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2006, o 09:42 
dobra rada. Ja jak zmieniam klocki to zawsze kupuje taka tubkę smaru wysoko temperaturowego firmy ate dedykowany do zacisków hamulcowych. ładuje go pod wszystkie uszczelki tłoczki, gdzie sie da(tylko nie na klocki i tarcze) i hamulce działają bez zażutu. a ja jestem rzeżnikiem dla hamulca nie raz mi sie zdażyło zasmrodzić w samochodzie spalonymi hamulcami.


Góra
  
 
PostNapisane: 18 sie 2013, o 21:29 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 15 sie 2013, o 22:51
Posty: 5
Lokalizacja: Łężek / Korlino okolice Sławno - Darowo
Model 309: '90 GR Htb 3D
Silnik: 1.4 TU3M
Ja akurat nie chce spalic hamulcow dlatego czekam w lesie aby ostygly bo po wymianie polosi zapomnialem sprawdzic stan zacisku... a do domu jeszcze 20 km

_________________
Frezk 309 GR '90 1.4 TU3M+LPG HATCHBACK ENTERPRISE 3D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sie 2013, o 22:43 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2006, o 18:49
Posty: 1701
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
hehehe dobry kotlet ;] ostatni wpis był w 2006 roku ;D ale fakt faktem o hamulce trzeba dbać ;]

_________________
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sie 2013, o 01:56 
Offline
lwiątko
lwiątko

Dołączył(a): 15 sie 2013, o 22:51
Posty: 5
Lokalizacja: Łężek / Korlino okolice Sławno - Darowo
Model 309: '90 GR Htb 3D
Silnik: 1.4 TU3M
jesli mozna to poprosilbym link do reperaturek fobrch i tanich... bo moj zacisk oraz urzywane ktore kupilem niestety wymagaja remontu

_________________
Frezk 309 GR '90 1.4 TU3M+LPG HATCHBACK ENTERPRISE 3D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sie 2013, o 06:34 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 08:50
Posty: 1667
Lokalizacja: Żyrardów
Model 309: gti/tct,206s16/gti
Silnik: 2.0
napisz jeszcze jakiego producenta jest zacisk, były bendix i girling lub wstaw przynajmniej fotke.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2013, o 21:00 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, o 10:10
Posty: 87
Lokalizacja: wawa
Model 309: GL profil
Silnik: 1,3 G1A
Jak cos to w intercarsie maja zaciski nowe (na 90% moim zdaniem regenerowane) za 360zl sztuka, girling do puga ph1 z silnikiem 1.3 sciagneli mi w pol dnia byly gotowe do zalozenia.

Wysyłane z mojego LG-P710 za pomocą Tapatalk 2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL