Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 19 sty 2018, o 07:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 cze 2014, o 19:21 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2014, o 19:53
Posty: 73
Lokalizacja: Hammel
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Witam, mam peugeota 309 gli rok 1989 świeżo po lifcie, z silnikiem 1.4 TU3m
Sprawa pierwsza:
Wyskakują mi biegi, najczęściej dwójka i czwórka, trzeba trzymać lewarek, bo jak się go puści, to biegu już nie ma.
Sprawa druga:
bieg wsteczny wchodzi za 3, albo 4 razem lewar idzie w położenie, ale nie czuję momentu kedy bieg faktycznie __wchodzi__ na swoje miejsce.
Przy jeździe w korku albo przy ruszaniu samochód wydaje piski/skrzypy jak rozje...ne wyro, myślałem, że to zawieszenie, ale dźwięk jest zawsze przy zmianie biegu z 1 na 2.
W ibizie 021a miałem walniętą skrzynie, ale tam przy zmianie z 2 na 3 był zgrzyt, i czuło się szarpnięcie na lewarku, tu biegi chodzą niby lekko, ale wyskakują.
Mechanizm nie przenosi wibracji, ale ma luzy i działa nieprecyzyjnie

zastanawiam się co z tym zrobić

Wymiana całej skrzyni to koszt 350 pln jakaś skrzynia + transport do miejsca w Polsce 60 + transport do Danii 300DKK
+ wymiana ?000 Dkk
powstaje pytanie co będę miał w efekcie?

Po czym poznam, że moja skrzynia już jest na złom?
a może mogę wymienić elementy dookoła skrzyni, żeby biegi nie wyskakiwały i jakoś pokasować luzy?

_________________
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2014, o 19:48 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2010, o 18:36
Posty: 419
Lokalizacja: Kraków
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
Możesz zmienić wybieraki , i dać nową tulejkę do wybieraka montowanego na skrzyni bo tam powstają właśnie luzy na boki. W mojej skrzyni wypada wsteczny, synchronizator 2 umarł i zawsze wchodzi ze zgrzytem , 3 da się wsadzić bez sprzęgła za to... :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 cze 2014, o 20:42 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2006, o 22:24
Posty: 1654
Lokalizacja: Białystok
Model 309: nie mam 309
Silnik: -
To nie koniecznie wina skrzyni.
Kiedyś w 309 wypadały mi właśnie 2 i 4 i okazało się, że cięgło pod samochodem było krzywe i nie dało się do końca wrzucić 2.
Teraz w 205 cięgło mi skrzypi o osłonę termiczną. Myślałem wcześniej, że to sprzęgło, bo przy wysprzęglaniu na 2 się odzywa.
Musisz zajrzeć na kanale/podnośniku. Cięgło idzie od dźwigni do ramy zawieszenia nad katalizatorem.

_________________
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2014, o 19:48 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2014, o 19:53
Posty: 73
Lokalizacja: Hammel
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Dziękuję za pomoc...

wszedłem na stronę sklepu i znalazem 3 zestawy naprawcze:

Nr1.

http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-napra ... produktowe

Nr2.

http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-napra ... produktowe

Nr 3.

http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-napra ... -4553.html

czy któryś z nich mi w czymś pomoże?
Poobserwowałem troszkę auto i okazało się, że ono trzeszczy i skrzypi nie tyle przy zmianie biegów, co przy dodawaniu gazu, i odejmowaniu gazu
a skrzynia tak jak opisywałem gubi czwórkę i dwójkę, i nie czuć za dobrze, że bieg jest...

ciężko tu w okolicach Århus z mechanikiem
albo wykładasz od 440 DKK za godzinę, albo idziesz do ziomala, który ma zamówień na 2 miechy naprzód, i wybiera sobie te najlepsze...

ale co mi zostaje, łażę i zawracam mu d regularnie...

_________________
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2014, o 22:04 
Offline
expert lew
expert lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 13:50
Posty: 1463
Lokalizacja: Sierpc
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Nie zawracaj mechanikowi głowy tylko wejdź pod auto i zobacz cięgna. Może krzywe, może zastane lub zardzewiałe. Jak pisałeś auto długo stało. Zmiana biegów w 309 jest dość specyficzna i przypomina mieszanie kijem w wiadrze więc precyzją zmiany się nie przejmuj, ważne żeby biegi trzymały. Obstawiam cięgna pod autem i przy skrzyni. Oryginalne cięgna nie mają żadnej regulacji. Może ktoś założył zamiennik jak na zdjęciu i się rozkręciło dlatego nie wchodzi. :beer::

_________________
Peugeot 309 1.4i


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lip 2014, o 10:09 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2014, o 19:53
Posty: 73
Lokalizacja: Hammel
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
piszczenie i skrzypienie przy przyspieszaniu i zmianie biegów to wina wydechu, jest za sztywno połączony na odcinku drugiej rury za kolektorem. jak auto przyspiesza i nagle spowalnia, to tam rury i zawieszenia pracują, ale połączenie jest jakoś po kosztach.
wydech piszczy, popierduje, ale jest póki co szczelny.

co do skrzyni, z zewnątrz wygląda ona dobrze, cięgna proste, skrzynia się nie zlała, nie wiadomo co tam z nią.
Nie dam rady wszystkiego na raz zrobić, bo i kasy mało i zaplecze techniczne kiepskie
pomęczę się tak jak jest i ugryzę przy następnym razie.

_________________
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL