Peugeot309.pl

... dla ludzi z pasją
Teraz jest 19 sty 2018, o 07:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lip 2014, o 17:42 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2014, o 19:53
Posty: 73
Lokalizacja: Hammel
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Witam serdecznie.
Mam pytanko, w moim pugu w szybkim tempie znika gdzieś płyn z chłodnicy. Nie wiem, czy to taka puga fizjologia, czy mam się martwić.
Co jakieś 2 tygodnie zapala się na desce lampka ostrzegawcza niskiego poziomu płynu w chłodnicy.
Uzupełniam wtedy tak po litrze roztworu (alaska kølervæske 1+1).
w sumie dobrze, że jest ta lampka, bo stary seat ibiza mi się gotował tak ot sobie (bez pucy).
Wiem, też, że działająca kontrolka płynu to też luksus, bo chodzą i tu i ówdzie słuchy, że czujniki padały jak muchy.

Jeszcze jedno mnie trapi. czy płyn może gdzieś w układzie odparowywać, albo, że paruje tylko woda a glikol zostaje?
O tym parowaniu myślę, bo w sumie auto dużo ostatnio stoi na słońcu, jak wsiadam, to w budzie jest 35 - 41 stopni celsjusza.

Z wycieków które znam, to podcieka olej z miski, ale z chłodzenia, to nie widziałem żeby ciekło...
na korku oleju też nic się białego nie osadziło (fap fap fap)
jak seat przepalał chłodziwo, to dymił na biało, a pug puszcza dyma tylko przy starcie a potem dym już nie wyglada zatrważająco.
zresztą dym przy starcie wcale nie jest mleczno-biały.

Jakie macie panowie/i panie doświadczenia.

_________________
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2014, o 19:47 
Offline
super lew
super lew
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2010, o 18:36
Posty: 419
Lokalizacja: Kraków
Model 309: Graffic
Silnik: TU1M
Ja dolewam litr na pół roku , przy czym mój pug zaraz po zakupie odpalał na biało tak że robił zasłonę dymną na osiedlu, z niewiadomych przyczyn przestał i robi tak tylko jak jest chłodniej, jednak wiem że pod zdjęciu głowicy raczej zobaczę że uszczelka jest nie halo :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lip 2014, o 21:14 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2009, o 10:10
Posty: 87
Lokalizacja: wawa
Model 309: GL profil
Silnik: 1,3 G1A
U mnie w głowicy w 1,3 płyn zrobił sobie kanalik pod kolektorem wydechowy na styku z blokiem. Po czym sam się zatkał. Mocno nie ciekło jednak na miesiąc dolewałem ok szklankę płynu rozrobionego na -25°C co ciekawe lampka zapała się przy zapowietrzeniu się układu mimo że płynu miał akurat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2014, o 21:27 
Offline
lwiątko
lwiątko
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2014, o 19:53
Posty: 73
Lokalizacja: Hammel
Model 309: GLi
Silnik: TU3M
Złe wieści mam, płyn nie dość, że ucieka, to zmieszał się z olejem.
natomiast, silnik nie dymi na biało, ani nie znalazłem nalotu pod korkiem oleju ani na bagnecie...

_________________
Daj chłopu zegarek, to będzie kłonicą nakręcał:D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL