Wadliwa półoś? Prawa strona, nówka GSP

Tutaj postujemy o mechanice w naszych 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

Awatar użytkownika
Wojciech309
Lew
Lew
Posty: 185
Rejestracja: 27 lut 2011, o 02:55
Model 309: XR
Silnik: 1.4 TU3M
Lokalizacja: Kamienna Góra

Wadliwa półoś? Prawa strona, nówka GSP

Postautor: Wojciech309 » 31 lip 2014, o 10:50

Cześć, bije mi strasznie prawe koło przy skręcie w lewo i delikatnie przy jeździe na wprost, wymieniłem prawą, długą półoś na nową GSP bo byłem pewny, że to jest problemem i dalej strasznie bije... Rzuca całym autem i czuć, że to wszystko idzie od prawego koła :/ Poduszkę podpory też od razu wymieniłem na nową i teraz okazuje się, że bije jeszcze bardziej jak na starych częściach...

Wczoraj późnym wieczorem udało mi się zauważyć jedną nie miłą dla mnie rzecz. Jak mam przód podniesiony na kołkach i zwrotnica z całym osprzętem zawieszenia wisi na dole to jak odpalę silnik i wrzucę bieg to miota całą budą :/ Tak jakby się gdzieś przycinał któryś przegub i przeskakiwał.
Jak podniosę lewarkiem trochę zwrotnicę do góry i wtedy cała półoś jest mniej-więcej w równej linii to bicie ustaje i jest super. Ale znowu jak podniosę jeszcze wyżej zwrotnicę to bicie się nasila (im bardziej zgięta półoś tym bardziej bije)

Przypomnę, że mam obniżony przód i jak auto stoi o własnych siłach to półoś jest zgięta ku górze. Czyli co? Nie można tego samochodu obniżać? Po to chyba właśnie są przeguby? :/

Jak myślicie dlaczego tak jest?
"Nie sztuką jest mieć nowy samochód,
sztuką jest mieć stary i włożyć w niego całe serce..."

Obrazek

"Król jest tylko jeden! LEW"

Awatar użytkownika
Kamil93
lwiątko
lwiątko
Posty: 79
Rejestracja: 2 gru 2013, o 22:33
Model 309: Topline
Silnik: TU3M
Lokalizacja: Świnoujście/ Stargard Szczeciński

Re: Wadliwa półoś? Prawa strona, nówka GSP

Postautor: Kamil93 » 31 lip 2014, o 16:17

Jak dla mnie to dobrze główkujesz, tylko tego ciekawe czy da rade zareklamowac. Porównywałes stara pół oś z nowa ? No chyba ze montaz ci nie poszedł ale sądzę, że raczej ciężko cos pomylić. Kół jesteś pewien ?

Awatar użytkownika
Prezes
super lew
super lew
Posty: 342
Rejestracja: 8 mar 2011, o 15:55
Model 309: GTi
Silnik: 1.9
Lokalizacja: Wleń / Zielona Góra / Jelenia Góra

Re: Wadliwa półoś? Prawa strona, nówka GSP

Postautor: Prezes » 31 lip 2014, o 16:57

Jak mi się wysypał przegub wewnętrzny (przy skrzyni) to miałem właśnie takie objawy. Rzucało mi całym samochodem na boki jakby miał silnik wyskoczyć.

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Re: Wadliwa półoś? Prawa strona, nówka GSP

Postautor: bzium » 31 lip 2014, o 17:05

Problem możesz mieć na przegubie zewnętrznym... razem ze zmianą położenia koła zmienia się również kąt na tym przegubie. Podczas skrętów kąt jest dużo większy i bicie może być większe.

Przy wywalony przegubie wewnętrznym nie ma znaczenia czy jedziesz prosto czy skręcasz. Ja teraz mam zamontowany uszkodzony przegub wewnętrzny i tak właśnie się dzieje ale tylko podczas przyspieszania i hamowania silnikiem.
Jednak w drugim samochodzie również mam bicie i podczas skrętów się nasila ale winna jest skrzywiona felga, w tym przypadku nie ma znaczenia czy przyspieszam, hamuję lub jadę na luzie.
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

Awatar użytkownika
Prezes
super lew
super lew
Posty: 342
Rejestracja: 8 mar 2011, o 15:55
Model 309: GTi
Silnik: 1.9
Lokalizacja: Wleń / Zielona Góra / Jelenia Góra

Re: Wadliwa półoś? Prawa strona, nówka GSP

Postautor: Prezes » 31 lip 2014, o 17:23

Bzium dokładnie miałem tylko to zjawisko podczas przyspieszania i hamowania silnikiem. Ja kupiłem sam krzyżak za 15zł od 405. Przegub jest całkowicie rozkładalny więc nie sprawiło mi to problemu :) Trzeba tylko znać wymiary krzyżaka :) Oczywiście mowa tylko o GTi

Awatar użytkownika
Wojciech309
Lew
Lew
Posty: 185
Rejestracja: 27 lut 2011, o 02:55
Model 309: XR
Silnik: 1.4 TU3M
Lokalizacja: Kamienna Góra

Re: Wadliwa półoś? Prawa strona, nówka GSP

Postautor: Wojciech309 » 31 lip 2014, o 21:05

A więc tak...
Wykręciłem nową półoś, porównałem ze starą i chyba już znam przyczynę. Jest o jakieś 4-5mm krótsza od starej :/ Co za tym idzie nie starcza jej przy moim obniżonym zawieszeniu :crybaby: :crybaby: :crybaby:

Coś takiego (Przy kole i skrzyni półośka nie pracuję na boki, więc rozciąga i chowa się tylko przy wewnętrznym przegubie)
Obrazek

Co o tym myślicie?

Przy normalnym zawieszeniu cała półośka pracuje w równiejszej linii dlatego nie ma takiego problemu.
Jak mi się nie uda nowej zwrócić to będę musiał ją jakoś sprzedać a starą podreperować :/
"Nie sztuką jest mieć nowy samochód,
sztuką jest mieć stary i włożyć w niego całe serce..."

Obrazek

"Król jest tylko jeden! LEW"

Awatar użytkownika
bzium
expert lew
expert lew
Posty: 1701
Rejestracja: 29 mar 2006, o 18:49
Model 309: GTI16
Silnik: XU9J4(D6C)
Lokalizacja: Zielona Góra/lubuskie

Re: Wadliwa półoś? Prawa strona, nówka GSP

Postautor: bzium » 31 lip 2014, o 23:16

Ta teoria jakoś do mnie nie przemawia ;] długość całej półośki nie ma znaczenia ponieważ i tak wystaje z koła.
Druga sprawa to, że zawieszenie normalnie wychyla się bardziej niż ty masz obniżone zawieszenie więc to też nie ma wpływu.
309 1.9D 86r - moja pierwsza bestia ;) - sprzedany
-------------------------------
:309: :gtiv16: D6C 158KM :) Obrazek

Volvo v40 T4 B4204T5 200KM/300Nm :D Obrazek

Awatar użytkownika
Wojciech309
Lew
Lew
Posty: 185
Rejestracja: 27 lut 2011, o 02:55
Model 309: XR
Silnik: 1.4 TU3M
Lokalizacja: Kamienna Góra

Re: Wadliwa półoś? Prawa strona, nówka GSP

Postautor: Wojciech309 » 3 sie 2014, o 17:32

Problem rozwiązany!!! :) Dzięki za zainteresowanie sprawą :)

Od początku...
Problem bicia z prawej strony zaczął się z półtora roku temu gdy uderzyłem w krawężnik i byłem pewny, że skrzywiłem półoś. Na początku jeździłem na wąskich stalówkach i biło tylko delikatnie przy skręcie w lewo, późnej jak założyłem szerokie kapcie trochę się nasiliło aż w końcu wpadło twarde zawieszenie i znowu kolejne nasilenie :D Teraz jak założyłem nową poduszkę podpory i nową półoś było jeszcze sztywniej i gorzej... :/

Do piątku byłem pewny, że to wina półosi do momentu aż okazało się, że prawe koło jest cofnięte do tyłu :/ Sprawcą chyba jest lekko wygięty stabilizator ale ciężko stwierdzić gołym okiem ;)

Na łączeniu wahacza podłożyłem podkładki na stabilizator aby wysunąć koło lekko do przodu(może z 5mm) i nie wiem dlaczego ale różnica jest ogromna, samochodem wreszcie można w miarę normalnie jeździć ;)
Chociaż przy szybszym skręcie w lewo na prawym kole jest jeszcze malutkie bicie ale to już podobno wina wybitego gniazda w zwrotnicy. Z czasem będę działał dalej :P

Teraz mam założoną z powrotem starą półośkę bo skoro okazała się w pełni sprawna to jeszcze sobie trochę pojeździ :)

Nową będę próbował zwrócić a jak się nie uda to mam na sprzedaż, jedyny ślad użytkowania jest na nakrętce (od zabezpieczenia)
"Nie sztuką jest mieć nowy samochód,
sztuką jest mieć stary i włożyć w niego całe serce..."

Obrazek

"Król jest tylko jeden! LEW"

Awatar użytkownika
Crazy
lwiątko
lwiątko
Posty: 88
Rejestracja: 27 sie 2009, o 10:10
Model 309: GL profil
Silnik: 1,3 G1A
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Postautor: Crazy » 9 paź 2014, o 22:48

Te gsp sa tylko po regeneracji z francji mialem 3 z roznych firm i tłukły niesamowicie za każdym razem reklamowałem i w końcu. Dali mi odpowiednie. Trzeba zwracac uwage na długość. A najlepiej oddać oryginaly do regeneracji. Walą umnie dalej ale tylko na wstecznym kombinowalem ze sprężynami i wpakowalem smar wapniowy. Jest gesciejszy od grafitowego. I wrescie pomoglo.

P.S. sorry ze bez polskich znakow ale pisze z telefonu.